понеділок, 4 січня 2016 р.

Перелік питань для модульних контрольних робіт та критерії оцінювання знань


Модуль № 5

Проза 20-30-х років. Загальний огляд: нові теми, проблеми, часткова ідеологічна заангажованість.

Григорій Косинка . Оповідання: “На золотих богів”
, “Мати”: трагедія українського народу у вирі братовбивчої громадянської війни; гуманістичне звучання творів.

Микола Куліш. Загальний огляд творчості.  
П’єса  „Мина Мазайло””: гостра сатира на новітніх міщан, що втратили глибинні знання вікових традицій народу, його культури, мови, поваги до них.

Валер’ян Підмогильний. Загальні зауваження до творчого доробку письменника. Роман „Місто” (оглядово): мотив підкорення людиною міста, ідея самоствердження, інтерпретовані на національному матеріалі; сучасне прочитання твору.

Микола Хвильовий . Загальний огляд творчості.
Новела „Мати”  –  психологічний твір про життєвий вибір людини за екстремальних обставин, про недопустимість підміни моральних цінностей псевдо ідеалами, протест проти ідеологічного фанатизму.





Варіант 1
Початковий і середній рівні
1.       Укажіть, яку літературну організацію очолював М. Хвильовий:
а) «Аспанфут»;                 б) «Плуг»;                          в) ВАПЛІТЕ.
2.  Укажіть, який орган очолює центральний персонаж новели М. Хвильового «Я (Роман­
тика)»:
а) «чорний трибунал комуни»;
б) комісію міськради;
в) виборчу комісію.
3.     Назвіть справжнє прізвище письменника, який увійшов у літературу як М. Хвильовий. 
4     Укажіть, у який історичний період відбуваються події новели М. Хвильового «Я(Ро­мантика)».
5           Укажіть найбільш яскравого учасника літературної дискусії 1925—1928 рр.:
а) М. Зеров;                     б) Л. Каганович;                в) М. Хвильовий.
Достатній рівень
1Поясніть , чому доля М. Хвильового склалася трагічно
2Поясніть, що для вираження ідейного змісту твору значить самохарактеристика ге­роя новели М. Хвильового «Я (Романтика)»: «Я — чекіст, але я і людина».
Високий  рівень
1. Поясніть, яку роль у новелі М. Хвильового «Я (Романтика)» відіграє образ матері.
2Схарактеризуйте образ центрального персонажа новели М. Хвильового «Я
(Романтика)».




Варіант 2
Початковий і середній рівні
1  Укажіть, який з процесів українського життя 20-х рр. XX ст. відображено в п'єсі г         М. Куліша «Мина Мазайло»:
      а) колективізація;                  б) індустріалізація;                  в) українізація.
2  .   Укажіть, яке прізвище хоче взяти собі центральний персонаж п'єси М. Куліша «Мина Мазайло»:                                                                                                      .
        а) Мазєнін;                      ,        б) Єсєнін;                     \            в) Алмазов.
3 Назвіть персонажів п'єси М. Куліша «Мина Мазайло», які підтримують головного         героя у його намірах змінити прізвище.
4  Назвіть прізвище вчительки «правильних проізношеній» з п'єси М. Куліша «Мина Мазайло».
  Назвіть літературну організацію, яку певний час очолював М. Куліш.
6   Назвіть персонажів п'єси М. Куліша «Мина Мазайло», які виступають проти рішення головного героя змінити прізвище.
Достатній рівень
1Поясніть, як центральний персонаж п'єси М. Куліша «Мина Мазайло» пояснює свій намір змінити прізвище.
2  Дайте визначення новели. Знайдіть ознаки цього жанру у творі М. Хвильового «Я (Романтика)».

Високий  рівень
1Дайте характеристику конфлікту п'єси М. Куліша «Мина Мазайло».
2Схарактеризуйте образи тьоті Моті та дядька Тараса з п’єси М. Куліша «Мина Мазайло»                           





Варіант 3
Початковий і середній рівні
1.       Укажіть, яку літературну організацію очолював М. Хвильовий:
а) «Аспанфут»;                 б) «Плуг»;                          в) ВАПЛІТЕ.
2.  Укажіть, який орган очолює центральний персонаж новели М. Хвильового «Я (Роман­
тика)»:
а) «чорний трибунал комуни»;
б) комісію міськради;
в) виборчу комісію.
3.     Назвіть справжнє прізвище письменника, який увійшов у літературу як М. Хвильовий. 
4  Укажіть, який з процесів українського життя 20-х рр. XX ст. відображено в п'єсі г         М. Куліша «Мина Мазайло»:
      а) колективізація;                  б) індустріалізація;                  в) українізація.
5 .   Укажіть, яке прізвище хоче взяти собі центральний персонаж п'єси М. Куліша «Мина Мазайло»:                                                                                                      .
        а) Мазєнін;                      ,        б) Єсєнін;                     \            в) Алмазов.
Достатній рівень
1Дайте визначення новели. Знайдіть ознаки цього жанру у творі М. Хвильового «Я (Романтика)».
2Поясніть, що для вираження ідейного змісту твору значить самохарактеристика ге­роя новели М. Хвильового «Я (Романтика)»: «Я — чекіст, але я і людина».


Високий  рівень
1. Поясніть, яку роль у новелі М. Хвильового «Я (Романтика)» відіграє образ матері.
2Схарактеризуйте образ центрального персонажа новели М. Хвильового «Я (Романтика)».





Варіант 4
Початковий і середній рівні
1 Укажіть, у який історичний період відбуваються події новели М. Хвильового «Я(Ро­мантика)».
2           Укажіть найбільш яскравого учасника літературної дискусії 1925—1928 рр.:
а) М. Зеров;                     б) Л. Каганович;                в) М. Хвильовий.

3   Укажіть, яке явище розвінчується в новелі М. Хвильового «Я (Романтика)»:
а) більшовицький фанатизм;
б) прагнення до особистої наживи;
в) кримінальний злочин.
4 Назвіть персонажів п'єси М. Куліша «Мина Мазайло», які підтримують головного         героя у його намірах змінити прізвище.
Назвіть прізвище вчительки «правильних проізношеній» з п'єси М. Куліша «Мина Мазайло».
Достатній рівень
1       Поясніть , чому доля М. Хвильового склалася трагічно
2       3Поясніть, що для вираження ідейного змісту твору значить самохарактеристика ге­роя новели М. Хвильового «Я (Романтика)»: «Я — чекіст, але я і людина».

3       Високий  рівень
1Схарактеризуйте образ центрального персонажа новели М. Хвильового «Я (Романтика)».
2     Дайте характеристику конфлікту п'єси М. Куліша «Мина Мазайло







Варіант 5
Початковий і середній рівні
1   Назвіть місто — український культурний центр 20-х рр. XX ст., у якому жив і працю­вав М. Хвильовий:
а) Київ;                                   б) Харків;                                 в) Львів.
2  Назвіть центральну проблему новели М. Хвильового «Я (Романтика)».
3   Назвіть літературну організацію, яку певний час очолював М. Куліш.
4   Назвіть персонажів п'єси М. Куліша «Мина Мазайло», які виступають проти рішення головного героя змінити прізвище.
5   Укажіть, яке явище розвінчується в новелі М. Хвильового «Я (Романтика)»:
а) більшовицький фанатизм;
б) прагнення до особистої наживи;
в) кримінальний злочин
. Достатній рівень
1Поясніть, як центральний персонаж п'єси М. Куліша «Мина Мазайло» пояснює свій намір змінити прізвище.
2Поясніть , чому доля М. Хвильового склалася трагічно

Високий  рівень
1Дайте характеристику конфлікту п'єси М. Куліша «Мина Мазайло».
2Схарактеризуйте образи тьоті Моті та дядька Тараса з п’єси М. Куліша «Мина Мазайло»                           




Критерії оцінювання знань  (до модуля №5)
Початковий та середній  рівень
 Кожне питання – 0,5 балів
Достатній рівень
Кожне питання – 2 бали
Високий рівень
Кожне питання  - 7 балів
ЛІТЕРАТУРА
МИКОЛА ХВИЛЬОВИЙ
1. Агеєва В. Микола Хвильовий // Історія укр літератури ХХ століття: У 2 кн.— К., 1993.— Кн. 1.
2. Дніпровський І. Микола Хвильовий: Портрет мятежника // Сучасність.— 1992.— № 3.
3. Жулинський М. Микола Хвильовий // Слово і доля.— К., 2002.
4. Мовчан Р. Ще раз про Миколу Хвильового, або Homo Ludens в українській прозі 20-х років // Укр. мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах.— 2003.— № 3.
5. Плющ Л. Про запахи слів Хвильового // Сучасність.— 1987.— № 7 — 8.
6. Шевчук В. Драма Миколи Хвильового // Слово і час.— 1994.— № 2.
7. Шерех Ю. Хвильовий без політики // Березіль.— 1991.— № 9.
ГРИГОРІЙ КОСИНКА
1. Агеєва В. Автор і герой як виразники оцінки зображуваного у прозі Г. Косинки // Агеєва В. Українська імпресіоністична проза.— К., 1994.
2. Жулинський М. Григорій Косинка // Жулинський М. Слово і доля.— К., 2002.
3. Кавун Л. Психологізм як елемент поетики новел Г.Косинки//Укр.мова і літ. в школі.—1993.— 2.
4. Костюк Г. Григорій Косинка // Костюк Г. Зустрічі і прощання.— Едмонтон, 1987.— Кн. 1.
5. Мовчан Р. Григорій Косинка // Українська проза ХХ століття в іменах: Посібник.— К., 1997.
6. Мороз-Стрілець Т. Голос пам’яті: Спогади.— К., 1989.
7. Наєнко М. Григорій Косинка // Українське слово: Хрестоматія...— К., 1994.— Кн. 2.
8. Рильський М. Слово Косинки // Косинка Г. Серце. Новели.— К., 1967.
ЮРІЙ ЯНОВСЬКИЙ
1. Бабишкін О. Кіноспадщина Юрія Яновського.— К., 1987.
2. Костюк Г. Лицар культури нації; Маланюк Є. Ю. Яновський // Єлисавет.— 1992.— 19 серпня.
3. Лист у вічність: Спогади про Юрія Яновського.— К., 1980.
4. Мовчан Р. Неоромантична проза Ю.Яновського(“Майстер корабля”, “Чотири шаблі”) // Дивослово.— 2001.— № 7.
5. Островський Г. Все, що залишилось... // Вітчизна.— 1993.— № 3—4.
6. Панченко В. Морський рейс Юрія Третього.— Кіровоград, 2002.
7. Патетичний фрегат. Роман Ю.Яновського “Майстер корабля” як літ.містифікація.— К., 2002.
ВАЛЕР’ЯН ПІДМОГИЛЬНИЙ
1. Костюк Г. Валер’ян Підмогильний // Українське слово: Хрестоматія...— К., 1994.— Кн. 2.
2. Ласло-Куцюк М. “Місто” В. Підмогильного і французький роман ХІХ ст. // Шукання форми: Нариси з української літератури ХХ ст.— Бухарест, 1980.
3. Мельник В. Суворий аналітик доби: Валер’ян Підмогильний в ідейно-естетичному контексті української прози першої половини ХХ ст.— К., 1994.
4. Мовчан Р. Валер’ян Підмогильний — перекладач // Укр.мова та література.— 2001.— № 5.
5. Мовчан Р. Проза Валер’яна Підмогильного. Доля. Людина. Стиль // Дивослово, 2000.— № 1.
6. Мовчан Р. Українськ. модерністичний роман: “Місто”, “Невеличка драма” В. Підмогильного//Дивослово.—2001.—№ 2.
7. Шевчук В. Полинова зоря Валер’яна Підмогильного // Укр.мова і літ в школі.— 1991.— № 2.
8.Шерех Ю. Людина і люди(“Місто” В.Підмогильного)//Ю.Шерех.Не для дітей.—Нью-Йорк, 1964.




ПИТАННЯ  ДО  МОДУЛЯ  № 5
1.Назвіть літературні угруповання 20-их років ХХ століття. Їх значення.
2.Що ви знаєте про поетів-футуристів і неокласиків?
3.Назвіть поетів 20-их років ХХ ст. Їх значення.
4.Розстановка літературних і політичних сил  після 1917 року.
5.Хто і коли розпочав літературну дискусію?
6.Коли відбувся перший зїзд радянських письменників?
7.Життєва трагедія Миколи Хвильового.
8.М.Хвильовий як організатор ВАПЛІТЕ.
9.Назвіть справжнє прізвище М.Хвильового.
10.Романтичне начало в зображенні революції в новелах М.Хвильового “Мати”, “Солонський яр”, “Кіт у чоботях”.
11.Чому брат хоче вбити брата в  оп.”Мати”?
12.Назвіть ліричні збірки М.Хвильового.
13.Прочитати новели М.Хвильового “Кіт у чоботях”, “Мати”, “Солонський яр”, “Я (романтика)”.
14.Творчість В.Підмогильного.
15.Проблема голоду в оповіданнях В.Підмогильного.
16.Роман “Місто” – твір про морально-психологічне деградування людської особистості під впливом міського середовища.
17.Характеристика образу Степана Радченка (“Місто” В.Підмогильного)
18.У яких роках працював у літературі В.Підмогильний?
19.З якою метою головний герой роману “Місто” їде до Києва?
20.Прочитати твори В.Підмогильного: “Собака”, “Проблема хліба”, “Сонце сходить”, “В епідемічному бараці”, “Місто”.
21.Творчість Григорія Косинки.
22.Назвіть справжнє прізвище Г.Косинки.
23.Глибоке, правдиве відтворення українського пореволюційного села з його трагедіями і драмами в новелі “Політика” Г.Косинки.
24.У якому творі Г.Косинки зображено гарматні бої на  околиці Медведина?
25.У якому творі Г.Косинка відтворив початок репресій на Україні?
26.У якому творі Г.Косинки події відбуваються в селі Пії?
27.Прочитати твори Г.Косинки: “Політика”, “На золотих богів”, “Гармонія”, “Заквітчаний сон”, “За земельку”.
28.Творчість Миколи Куліша.
29.Характеристика образу Мусія Копистки (“97” М.Куліша).
30.Для якого твору М.Куліш початково планував такі варіанти назв:”Голод”, “Мусій Копистка”, “Незаможники”, “Десь на селі”, “Гибель одного комнезаму”?
31.У якому драматичному творі діють персонажі Сергій Смик, Мусій Копистка, Іван Стоножка ?
32.Сувора правда про голод і революційну боротьбу 20-их років на півдні
України   в драмі “97” М.Куліша.
33.Темою якого твору є міщанство і українізація?
34.Дайте характеристику образу Мини Мазайла.
35.Прочитати твори М.Куліша: “97”, “Мина Мазайло”.


Немає коментарів:

Дописати коментар