Модуль № 6
Олександр Довженко. Загальний огляд творчості.
Кіноповість „Україна в огні”:
відображення у творі найтрагічніших сторінок історії вітчизняної війни в
Україні; уособлення долі
українського народу в образах родини Запорожців; жанрова специфіка твору.
українського народу в образах родини Запорожців; жанрова специфіка твору.
Кіноповість „Зачарована Десна”:
автобіографічна основа; особливості оповіді;
Українська проза ( окремі
загальні зауваження до означення культурологічного явища).
Олесь Гончар. Загальний
огляд творчостіРоман
„Собор” (скорочено): собор як символ духовної краси людини, її особистої
причетності до історичного буття народу й людства; проблематика роману;
характеристика образів.
ПИТАННЯ ДО
МОДУЛЯ 6
1. Назвіть твори Олександра Довженка.
2. Чому “Україна в огні” стала шедевром світової кінодраматургії і чому вона
була заборонена до друку?
3. Яке враження на вас справила повість “Україна в огні”?
4. Дайте
характеристику образівЛаврінаЗапорожця, Василя Кравчини, Орисі.
5. Якіепізодикіноповісті
«Зачарована Десна» вас найбільшесхвилювали і чому?
6. Дайте
характеристику образу малого Сашка з автобіографічноїповісті «Зачарована
Десна».
7. Творчість Олеся Гончара.
8. Історія написання роману “Собор”, шельмування твору.
9. Тема, сюжет і композиція роману “Собор” О.Гончара.
10. Які проблеми піднімає О.Гончар у романі “Собор”?
11. Характеристика образів собору, Миколи Баглая, Єльки, Володьки Лободи, Ізота
Івановича Лободи.
12. Ідейне звучання роману.
13. Як ви розумієте вислів “Собори душ своїх бережіть, друзі… Собори душ…”?
14. Новелістика О.Гончара (“МодриКамень”, “Жінка в сірому”).
15. Творчість Михайла Стельмаха.
16. Поетичний світ М.Стельмаха.
17. Тема народу і величі його духу в романі “Правда і кривда” М.Стельмаха.
18. Характеристика образів Марка Безсмертного, Антона Безбородька.
19. Стельмах-драматург.
20. Творчість Івана Кочерги.
21. Історична основа драматичних поем “Свіччине весілля”, “Ярослав Мудрий”
І.Кочерги.
22. Тема драматичної поеми “Свіччине весілля”.
23. Характеристика образу Івана Свічки.
24. Тема та ідея поеми “Ярослав Мудрий” І.Кочерги.
25. Образ князя Ярослава.
26. Значення творчості І.Кочерги.
Варіант 1
Початковий і середній рівні
Клоуз - тест
1
О.Довженко народився
в селі ……………………………………………….на
Чернігівщині.
2
1903 року Сашка
віддали до ……………………………………………………………………………..школи.
3
Після закінчення
школи Довженко вчився в Глухівському………………………………………………..
4
Яку ідею
сповідував О. Довженко? ……………………………………………………………………………………….
5
У яких країнах
був на дипломатичній
роботі Довженко у 1921 – 1923 рр.? .......................................................................................................................................
6
Довженко був
одним із співзасновників літературної організації………………………………………
Достатній рівень
1 Назвіть твори Олександра Довженка
Високий рівень
1
Тема, сюжет і композиція роману “Собор” О.Гончара
2
Значення творчості І.Кочерги.
Варіант 2
Початковий і середній рівні
Клоуз - тест
1
Довженко
змушений був перервати
роботу над цим
фільмом, щоб знімати фільм «Щорс».
Назва фільму?
…………………………………………………………………………………………………..
2
У 1943
році Довженко завершив кіноповість…………………………………………………………………….
3
У 1942 році Довженко
почав писати свій
……………………………………………., який більш-менш повністю
буде надрукований тільки в 1990 р.
4
Щоб заборонити
письменнику жити в Україні
влада забрала у нього
………………………………
5
Поховано
Довженка в …………………………………………………………
6
Що любили дуже
робити брати Сашка, які померли майже
одночасно?...............................
Достатній рівень
1 Чому “Україна в огні” стала шедевром світової кінодраматургії і чому вона
була заборонена до друку?
Високий рівень
1
Творчість Олеся Гончара.
2
Образ князя Ярослава.
Варіант 3
Початковий і середній рівні
Клоуз - тест
1. Яку ікону
з острахом оглядав Сашко…………………………………………………………………………………….
2. Який овоч
найбільше любив Сашко?........................................................................................
3. Як називався
собака із «Зачарованої
Десни»?...........................................................
4. Яку музику
найбільше любив малий
Сашко?...................................................................
5. Хто був, за словами Сашка, найвправнішим
косарем у
кіноповісті………………………………………..
6. Якого екзотичного
звіра «бачив» Сашко на
березі Десни ? .....................................................
7. Достатній рівень
1 Яке враження на вас справила повість “Україна в огні”?
Високий рівень
1 Історія написання
роману “Собор”, шельмування твору
2 Характеристика
образу Івана Свічки.
Варіант 4
Початковий і середній рівні
Клоуз - тест
1Чию розмову
підслухав Сашко ?
……………………………………………………………………………..
2
Скількох синів
відпровадив старий Запорожець на
війну?.........................................
3
Як звали дочку
Хуторного? ………………………………………………………………………….
4
Як звали коханого
Олесі?..................................................................................................
5
Як звали сина
Ернста Краузе? …………………………………………………………………………………
6
Прізвище
прокурора у кіноповісті «Україна в
огні» …………………………………………………….
Достатній рівень
1 Дайте
характеристику образівЛаврінаЗапорожця, Василя Кравчини, Орисі.
Високий рівень
1 Як ви розумієте вислів “Собори душ своїх бережіть, друзі… Собори душ…”?
2 Тема драматичної
поеми “Свіччине весілля”.
Варіант 5
Початковий і середній рівні
Клоуз - тест
1. Прізвище прокурора
у кіноповісті «Україна в
огні» …………………………………………………….
2. Прізвище зрадника
у кіноповісті «Україна в
огні» ……………………………………………………….
3. Хто сказав
слова:»У цій війні
не буде переможців» ………………………………………………………
4. У якому
селі розгортаються події кіноповісті «Україна в
огні»?...........................................
5. Яку пісню
співав Мина Товченик на
ешафоті? ………………………………………………………………
6. Якою сценою
закінчується кіноповість
«Україна в огні»? ……………………………………………..
Достатній рівень
1 Які епізодикіноповісті «Зачарована Десна» вас найбільшесхвилювали і чому?
Високий рівень
1 Які проблеми піднімає О.Гончар у романі “Собор”?
2 Історична основа
драматичних поем “Свіччине весілля”, “Ярослав Мудрий” І.Кочерги.
Варіант 6
Початковий і середній рівні
Клоуз - тест
1. Після закінчення
школи Довженко вчився в Глухівському………………………………………………..
2. Яку ідею
сповідував О. Довженко? ……………………………………………………………………………………….
3. У яких країнах
був на дипломатичній
роботі Довженко у 1921 – 1923 рр.?
..................................................................................................................................................
4. Довженко був
одним із співзасновників літературної організації………………………………………
5. Хто така
Юлія
Солнцева?.........................................................................................................
6. Довженко змушений
був перервати роботу над цим
фільмом, щоб знімати фільм
«Щорс». Назва фільму? …………………………………………………………………………………………………..
Достатній рівень
1 Дайте
характеристику образу малого Сашка з автобіографічноїповісті «Зачарована
Десна».
Високий рівень
1 Новелістика
О.Гончара (“МодриКамень”, “Жінка в сірому”).
2
Творчість Івана Кочерги.
Критерії оцінювання знань студентів (модуль6)
Початковий та
середній рівень
Кожне питання – 0,5 бал
Достатній рівень
Кожне питання – 1 бал
Високий рівень
Кожне питання - 4 бали
Література
ОЛЕКСАНДР ДОВЖЕНКО
1. Гребньова В. “Народ, який не знає своєї історії,
є народ сліпців”. Творчість О. Довженка періоду Другої світової війни: пошук
вічних істин // Дзвін.— 1996.— № 7.
2. Дзюба І. Знаки духовної співмірності (штрихи до
світового контексту естетики Олександра Довженка ) // Дивослово.— 1996.— № 1.
3. Довженко і світ. Творчість О. П. Довженка в
контексті свiтової культури.— К., 1984.
4. Дончик В.
Олександр Довженко // Історія української літератури ХХ століття: У 2 кн.— К.,
1994.— Кн. 2.— Ч. 1.
5.
Корогодський Р. Довженко в полоні. Розвідки та есеї про майстра.— К., 2000
6. Кошелівець
І. Олександр Довженко. Спроба творчої біографії.— Мюнхен, 1980.
7. Куценко М.
Український геній у вигнанні: О.Довженко // Слово і час.— 1997.— № 5—6.
ОЛЕСЬ ГОНЧАР
1. Вінок
пам’яті Олеся Гончара: Спогади. Хроніка.— К., 1997.
2. Гончар О.
“Віриться, Україна перетриває й це...” // Слово і час.— 1998.— № 4—5.
3. Гончар О.
“Душа й природа в злагоді своїй...” // Слово і час.— 1996.— № 4—5.
4. Гончар О.
Катарсис.— К., 2000.
5. Гончар О.
Поетичний пунктир походу. Поезії.— К., 2000.
6. Олесь
Гончар: Початок пожиттєвого випробування // Дивослово.— 1998.— № 5.
7. Гончар О.
Чим живемо: на шляхах до українського відродження.— К., 1991.
8. Гончар О.
Щоденники у трьох томах.— К., 2002—2004.
Немає коментарів:
Дописати коментар