понеділок, 4 січня 2016 р.

Перелік питань для модульних контрольних робіт та критерії оцінювання знань

 Модуль 2 

Варіант 1
Початковий і середній рівні
1. Кому І. Франко присвятив збірку «З вершин і низин»

1 Ользі Рошкевич
2 Юзефі Дзвонковській
3 Целіні Журовській
4 Ользі Хоружинській

2 . Укажіть назву поезії Івана Франка, у якій яскраво представлена концепція поступу людства, вираз незламного оптимізму

1 «Ой ти, дівчини, з горіха зерня»
2 «Чого являєшся мені у сні»
 3 «Розвивайся ти , високий дубе»
4 «Гімн»

3. Автобіографічністю, емоційною гамою почуттів ліричного героя сповнена збірка І. Франка

1 «З вершин і низин»
2 «Зівяле листя»
3 «Баляди і розкази»
4«Мій Ізмарагд

4. Як назвав І. Франко частини збірки «Зівяле листя»

1 жмутки
2 розділи
3       рубрики
     4Пучки

Достатній рівень
5.Укажіть твір і персонаж,життєву долю якого передають слова «і те серденько так хотіло любити, так хотіло! Але ж любити було нікого! Недоброго часто й густо пяного батька вона не любила, матері не було…»
6.Внутрішній монолог якого персонажа повісті О. Кобилянської «Земля»представлено в наведеному уривку «Один в землі, а другий у криміналі… Ось чого він діждався на пятдесяти роках життя»
Високий рівень
7.Поміркуйте, чому Сава зважився на тяжкий злочин? Чи можна було знайти інший вихід з родинної ситуації?




Варіант2
Початковий і середній рівні

1Який підзаголовок має збірка І. Франка «Зів’яле листя»

1 «Драма кохання»
2 «Лірична драма»
3 «Тричі мені являлася любов»
4 «Ліричні поезії»

2Визначте жанровий різновид поеми «Мойсей»

1 Філософська поема
2 дидактична поема
3 героїчна поема
4сатирична поема

3 Визначте тему прологу до поеми «Мойсей»

1 роздуми поета над власною долею
2 історія біблійного пророка Мойсея
3 змалювання долі підгірських селян
4 роздуми над долею рідного краю

4  Який обряд не описаний у повісті «Тіні забутих предків»

1 Різдво
2 весілля
3       похорон
4       ворожіння

                                        Достатній рівень

5  Про якого персонажа повісті М. Коцюбинського «Тіні забутих предків» йдеться в наведеному фрагменті «Тепер він мав коло чого ходити. Не був жадний багатства – не на те гуцул жив на світі, - саме плекання маржинки сповняло серце радістю»
6 Укажіть , про що говорить старий Івоніка над труною вбитого Михайла6 «Не для тебе, синку, була вона, а ти для неї! Ти ходив по ній, плекав її, а як виріс і став годний, вона отворила пащу й забрала тебе!»

                                       Високий рівень

7 Що , на вашу думку, стало вирішальним чинником, що вплинув на дії головної героїні, що зважилася на підпал (за оповіданням б. Грінченка «Каторжна»)


Варіант3
Початковий і середній рівні

1.   І.Я.Франко народився:

А   1857 р. у Львові;
Б    1861 р. у Бориславі;
В    1856 р. у с.Нагуєвичі;
Г    1870 р. у Дрогобичі;

2.   Основне місце в збірці «З вершин і низин» посідає лірика:

А  громадянська;
Б   філософська;
В   пейзажна;
Г   інтимна;

3 .  Провідну думку збірки «З вершин і низин» (тему боротьби народних "мас за світле майбутнє) відображено у вірші:

А   «Гімн»;
Б   «Земле, моя всеплодющая мати»;
В   «Гримить! Благодатна пора наступає»;
Г   «Думи, діти мої...»;

4 . Автобіографічний характер у збірці «Зів'яле листя» має поезія І.Франка: А   «Тричі мені являлася любов»;

Б   «Матінко моя, ріднесенька! ...»;
В   «Я хотів життю кінець зробить»;
Г    «Чого являєшся мені ...»;
Д   «Не боюсь я ні бога, ні біса ...».

Достатній рівень
5 укажіть персонаж твору б. Грінченка «Каторжна: «Хоч ти її вбий, од неї слова не почуєш і ніколи не заплаче, - найгірше, що не заплаче ніколи»»
6Чия характеристика: «Худий, зчорнілий, багато старший од своїх літ, але спокійний. Оповідав, що пастушив на угорському боці»

Високий рівень
7Як ви вважаєте, чи зазнав Іванко духовної смерті після загибелі Марічки? Якщо так, то в чому вона виявилася?



Варіант4
Початковий і середній рівні

1.Жанр збірки «Зів'яле листя» І.Франко визначив як:

А   ліричний щоденник;
Б   лірична трагедія;
В   лірична драма;
Г   лірична комедія;

2 . Основна тема поетичної збірки «Зів'яле листя»:

А   психологічно-особистісна;
Б   історична;
В    громадянська;
Г   краса рідної природи.

3. Слова:
В житті мене ти й знать не знаєш,Ідеш по вулиці - минаєш,
Вклонюся - навіть не зирнеш І головою не кивнеш.
Хоч знаєш, знаєш, добре знаєш,Як я люблю тебе без тями... належать поезії:

А   «Моя любов»;
Б  «Не знаю, що мене до тебе тягне ...»;
В    «Чому не смієшся ніколи ...»;
Г  «Чого являєшся мені у сні ...».

4. На основі біблійного матеріалу І.Франком написано:

А   поему «Іван Вишенський»;
Б   повість «Перехресні стежки»;
В    цикл віршів «Паренетікон»;
Г  поему «Мойсей».

Достатній рівень

5 . Євген Рафалович («Перехресні стежки») за фахом:
6. Стальський - це ...

Високий рівень

7 Символічне значення назви збірки і. Франка «Зівяле листя»


Варіант 5
Початковий і середній рівні

1. Непохитну віру в майбутнє української нації І.Франко висловив у пролозі до поеми:

А  «Мойсей»;
Б  «Панські жарти»;
В  «Пригоди Дон-Кіхота»;
Г  «Іван Вишенський»;

2.  Твір «Мойсей» І.Франка складається з

А   20 частин і епілогу;
Б   20 пісень-розділів;
В   2 вступів, 20 пісень і епілогу;
Г   20 пісень (розділів) і прологу;

3.Для того, щоб показати, яким має бути справжній народний обранець, І.Франко вводить у текст поеми інтерпретовану біблійну легенду про:

А   Давида;
Б   царя Соломона;
В   терен;
Г   Вавилонську вежу; .

4. Збірний образ злого Духа, що гальмує людську діяльність поемі «Мойсей» має ім'я:

А   Авірон;
Б   Датан;
В   Єгошуа;
Г   Каїн;
Д   Азазель.

                                               Достатній рівень

5Поштовхом до створення поеми «Мойсей» стали
6.Яка поезія зі збірки «Зів'яле листя» є автобіографічною?

                                              Високий рівень

7 Доведіть або спростуйте тезу : «Тіні забутих предків» мають фольклорні джерела


Варіант 6
Початковий і середній рівні

1 .«Народе мій, замучений, розбитий, мов паралітик той на роздорож-жу, людським презирством, ніби струпом вкритий!» - так звертається:

А  І.Франко до українського народу;
Б   Мойсей до єврейського народу;
В   Датан до єврейського народу;
Г   Єгошуа до єврейського народу; .

2 «Я ж весь вік свій, весь труд тобі дав У незламнім завзяттю, -Підеш ти у мандрівку століть З мого Духа печаттю» - це слова:

А   Датана;
Б   Авірона;
В   Оріона;
Г   Мойсея;

3 .Трагедія Мойсея з однойменної поеми полягає в:

А   нерозумінні його людей;
Б   слабкості духу;
В   старості;
Г    підступних ворогах;

4. Поема «Мойсей» порушує таку основну проблему:

А   стосунки вождя з народом;
Б   роль особистості в житті суспільства;
В    місце України у світовій історії:
Г    трагічна доля єврейського народу;

Достатній рівень

5. Який образ представлений у поезії «Гімн»?
6.Що лежить в основі образної системи п'єси «Украдене щастя»?

                                                 Високий рівень

7.Поміркуйте, яким було ставлення до землі у Сави Федорчука і які це мало наслідки




Критерії оцінювання знань студентів (модуль2)
Початковий та середній  рівень
 Кожне питання – 0,5 балів
Достатній рівень
Кожне питання – 1 бал
Високий рівень
Кожне питання  - 6  балів
Література
ІВАН ФРАНКО
 1. Басс І., Каспрук А. Іван Франко: життєвий і творчий шлях.— К., 1983.
 2. Вервес Г. Іван Франко і світова літ.//Укр.літ в загальнослов’янському і світовому контексті: У 5 т.— К., 1987.— Т. 1.
 3. Гундорова Т. Франко — не Каменяр.— Мельбурн, 1996.
 4. Дей О. Іван Франко, життя і діяльність.— К., 1981.
 5. Денисюк І. Невичерпність атома.— Франкознавчі студії.— Львів, 2001.
 6. Єфремов С. Іван Франко: Критико-біографічний нарис.— К., 1926.
 7. Жулинський М. Від традицій ХІХ ст.до ранніх пошуків ХХст.та І.Франко/Сучасність.— 1997.-№ 5.
 8. Зеров М. Франко — поет // Зеров М. Твори: В 2 т.— К., 1990.— Т. 2.
 9. Іван Франко і світова культура: Матеріали Міжнар симпозіуму ЮНЕСКО: В 3 кн.— К., 1990.
10. Іван Франко — письменник, мислитель, громадянин. Матеріали Міжнародної наукової конференції.— Львів, 1998.
11. Павличко Д. З глибин душі // Франко І. Зів’яле листя.— К., 1985.
12. Погребенник Ф. З вірою в силу духа народного (Поема І. Франка “Мойсей”) // Укр мова і література в школі.— 1986.— № 8.
13. Рудницький Л. Іван Франко і німецька література.— Мюнхен, 1974.
14. Скупейко Л. Іван Франко про творчу індивідуальність письменника.— К., 1986.
15. Франко З. У спектрі засобів майстерності філософських поем Каменяра // Українське літературозво.— 1969.— Вип. 7.
16. Шерех Ю. Другий “Заповіт” укр. літератури // Шерех Ю. Третя сторожа: Література. Мистецтво. Ідеології.— К., 1993.
БОРИС ГРІНЧЕНКО
1. Левчик Н. Борис Грінченко // Історія української літератури ХІХ ст.— К., 1997.— Кн. 3.
2. Погрібний А. Борис Грінченко в літературному процесі кінця ХІХ — початку ХХ ст.— К., 1990.
3. Погрібний А. Життя і творчість Бориса Грінченка // Дивослово.— 1994.— № 3.
МИХАЙЛО КОЦЮБИНСЬКИЙ
 1. Агеєва В. Імпресіоністична поетика Михайла Коцюбинського // Слово і час.— 1994.— № 9—10.
 2. Гундорова Т. Початок ХХ ст. Загальні тенденції худ розвитку // Історія україн. літХХ ст.: У 2 кн.— К., 1993.— Кн. 1.
 3. Кузнєцов Ю. Імпресіонізм як мрія про гармонію (на прикладі новели М. Коцюбинського “Іntermezzo” // Укр мова й літ в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах.— 1999.— № 2.
 4. Кузнєцов Ю., Орлик П. Слідами феї Моргани: Вивч тв.-сті Коцюбинського в школі.— К., 1990.
 5. Листи до Михайла Коцюбинського.— Ніжин, 2002 — 2003.
 6. Логвин Г. М. Коцюбинський та імпресіонізм // Дивослово.— 1996.— № 10.
 7. Логвин Г. Ще раз про імпресіонізм М. Коцюбинського // Дивослово.— 1999.— № 4.
 8. Пахаренко В. “Над берегами вічної ріки” // Дивослово.— 1994.— № 7.
 9. Поетика прози Михайла Коцюбинського.— К., 1989.
10. Черненко О. Михайло Коцюбинський — імпресіоніст.— Мюнхен, 1977.
11. Шевчук В. Поезія не живе на смітнику... Михайло Коцюбинський та його проза // Михайло Коцюбинський. Що записано в книгу життя. Повісті та оповідання.— Харків, 1994.
ОЛЬГА КОБИЛЯНСЬКА
1. Горбач А.-Г. Німецький духовний світ молодої Кобилянської // Сучасність.— 1984.— № 11.
2. Гундорова Т. Femina melancholica.Стать і культура в гендерній утопії ОКобилянської.— К., 02.
 3. Гундорова Т. Кобилянська—Довженко: навколо землі або різниця аналогій // Слово і час, 1997.— № 11.
 4. Гундорова Т. Початок ХХ ст. Загальні тенденції художнього розвитку // Історія української літератури ХХ ст.: У 2 кн.— К., 1993.— Кн. 1.
 5. Дзюба І. Читаючи Кобилянську // Українська мова і література в школі, 1986.— № 2.
 6. Євшан М. Критика. Літературознавство. Естетика.— К., 1998.
 7. Кобилянська О. Слова зворушеного серця: Щоденники, Автобіографії. Листи. Статті та спогади.— К., 1982.
 8. Ковальчук О. Ольга Кобилянська та її повість “Людина” // Дивослово, 2002.— № 12.
 9. Ковальчук О. Письменницька позиція в повісті О. Кобилянської “Земля” // Дивослово.— 1993.— № 2.
10. “Мені не соромно отворити уст про мої чувства”. Неопублiковані листи Ольги Кобилянської до Осипа Маковея // Сучасність, 2003.— № 2.
11. Павлишин М. Автобіографічна персона та дарвіністська “Людина” Ольги Кобилянської // Сучасність, 2001.— № 4.
12. Пахаренко В. Погляд у безодню // Українська мова та література, 1999.— № 1, 2.
13. Полякова Л. Музичні образи в творчості Ів. Тургенєва та О. Кобилянської // Радянське літературво.— 1985.— № 11.
14. Филипович П. Ольга Кобилянська в літ.оточенні /Филипович П. Літ-критичні статті.— К., 1991.

                                


Питання до модуля 2
1.     БіографіяІвана Франка.
2.     ЯкізбіркиІ.Франка вам відомі?
3.     Новаторський характер збірки «З вершин і низин» І.Франка.
4.     ГромадянськалірикаІ.Франка.
5.     Дайте аналіззбірки ”Зів’яле листя”.
6.     Автобіографічнийелемент у збірці “Зів’яле листя”.
7.     Тема поеми “Мойсей” І.Франка.
8.     Проведіть паралель між поемою “Мойсей” і нашим сьогоденням.
9.     Чому Мойсей не ступив на обітовану землю?
10.  Як був написаний “Пролог”? Дайте йому аналіз.
11.  Чим закінчується поема?
12.  Хто такий Азазель? Яка його роль у творі?
13.  Які прозові твори І.Франка вам відомі?
14.  Яка тема повісті “Перехресні стежки” І.Франка?
15.  Дайте характеристику образу Євгена Рафаловича.
16.  Назвіть драматичні твори І.Франка.
17.  Дайте аналіз драми “Украдене щастя”.
18.  Чому драма називається “Украдене щастя”?
19.  Що таке соціально-психологічна драма?
20.  Творчість Михайла Коцюбинського.
21.                       Чому М.Коцюбинського називають "сонцепоклонником"?
21.  Таємниці внутрішнього світу людини в оповіданні "Цвіт яблуні".
22.  Викриття ліберального панства в новелі "Коні не винні".
23.  "Intermezzo" як новелістичний шедевр.
24.  Поетичне відтворення народних звичаїв і обрядів у повісті "Тіні забутих предків"  
25.  М.Коцюбинського.
26.  Чому Коцюбинський назвав свою повість"Тіні забутих предків"?
27.  Характеристика образів Марійки та Іванка з повісті "Тіні забутих предків".
28.  Творчість Ольги Кобилянської.
29.  Ідейно-художній аналіз оповідання “За готар”О.Кобилянської.
30.   Вічна тема влади землі в повісті О.Кобилянської “Земля”.
31.   Історія написання та тема повісті “Земля”.
32.   Проблематика повісті “Земля”.
33.   Характеристика образів Івоніки та Марійки Федорчуків, Михайла і   Анни, Сави і Рахіри.
     34Творчість Михайла Коцюбинського.
35  Чому М.Коцюбинського називають "сонцепоклонником"?
36  Таємниці внутрішнього світу людини в оповіданні "Цвіт яблуні".
37  Викриття ліберального панства в новелі "Коні не винні".
38  "Intermezzo" як новелістичний шедевр.
39  Поетичне відтворення народних звичаїв і обрядів у повісті "Тіні забутих предків"   М.Коцюбинського.
40  Чому Коцюбинський назвав свою повість"Тіні забутих предків"?
41  Характеристика образів Марійки та Іванка з повісті "Тіні забутих предків".
42    Творчість Ольги Кобилянської.
43  Ідейно-художній аналіз оповідання “За готар”О.Кобилянської.
44  Вічна тема влади землі в повісті О.Кобилянської “Земля”.
45  Історія написання та тема повісті “Земля”.
46  Проблематика повісті “Земля”.
47  Характеристика образів Івоніки та Марійки Федорчуків, Михайла і   Анни, Сави і Рахіри.




Модуль № 2
Іван Франко. Загальний огляд життя і творчості. .
Лірика збірки “З вершин і низин”: Франкова концепція поступу людства, незламності життєвого та національного оптимізму (“Гімн” ; віра в майбутнє своєї нації (цикл «Україна» „Розвивайся ти, високий дубе...” та інші поезії циклу за вибором викладача)оетична збірка “Зів’яле листя”: автобіографічність збірки;  тема кохання у творчості І. Франка; емоційна палітра почуттів ліричного героя; утвердження невмирущості вищих людських  поривань, пошуки ідеалу кохання  ( “Ой ти, дівчино, з горіха зерня”, “Чого являєшся мені...”).ТЛ: сонет.
Філософська поема „Мойсей (оглядово або скорочено – за вибором викладача): проблематика твору: історичний шлях нації, визначна особистість як її провідник, пробудження національної свідомості, історичної пам’яті народу. Пролог до поеми — заповіт українському народові на шляху державотворення.ТЛ: філософська поезія.
Проза І. Франка. Повість „Перехресні стежки” (оглядово або скорочено – за вибором викладача

Борис Грінченко. Загальний огляд  творчості.
Оповідання “Каторжна”: утвердження прагнення людини до любові, добра; засудження невідповідності між високим призначенням людини та умовами її будення.
Михайло Коцюбинський. Загальний огляд  творчості. новели „Пятизлотник”, „Що записано в книгу життя”.Зображення психологічного стану героїв,  гуманізм новел.Повість „Тіні забутих предків” (оглядово або скорочено – за вибором викладача): язичницьке світовідчуття наших предків; глибока символічність назви у зв’язку з метою написання  повісті; проблематика твору: кохання як найвищий вияв духовної краси, невідповідність між високим призначенням людини й умовами її будення, необхідність гармонійного єднання людини й природи.Утілення в образах Івана та Марічки народних уявлень про кращі моральні якості українців.ТЛ: новела, імпресіонізм.
Ольга Кобилянська.  Загальний огляд  творчості. Повість „Земля” (скорочено) - психологічне трактування вічних загальнолюдських проблем на українському матеріалі:  проблема  зв’язку людини із землею; проблема духовної деградації особистості через відступництво від традицій народної моралі; проблема злочину та покарання, відповідальності  кожного за власне й чуже життя; трагічна історія родини Федорчуків — новітня інтерпретація християнського мотиву братовбивства;  глибокий психологізм твору як новаторство О. Кобилянської.

Немає коментарів:

Дописати коментар