понеділок, 4 січня 2016 р.

Перелік питань для модульних контрольних робіт та критерії оцінювання знань

 Модуль 3 

Варіант 1
Початковий і середній рівні
1. Дитячі роки Лесі Українки пройшли

а)   на Поділлі;                   
б)   на Волині;
  в) на Житомирщині.            

2. У якому віці Леся Українка написала першу свою поезію?

а)   У дев'ятирічному;
б)  у десятирічному;                   
в)  у двадцятирічному

3. Леся Українка народилася:

а) 25 лютого 1872 року;
б) 17 вересня 1864 року;     
в) 14 травня 1871 року

4. Мати Лесі Українки була

а)   відомою актрисою;
б)  відомою поетесою;
в)відомою журналісткою

5 Яка поезія Лесі Українки пройнята закликом мужньо боротися проти не­нависного рабства, зневажаючи небезпеку?

а)   «Досвітні огні»;
б)   «І все-таки до тебе думка лине»;
в)  «Слово, чому тине твердая криця...».

6.  Із якого твору Лесі Українки взято подані рядки:
«Ну, як-таки, щоб воля — та пропала? Се так колись і вітер пропаде»?

а)   «Сім струн»;
б)   «Сопіга зрет врего!»;
в)  «Лісова пісня».

7. Лукаш, Мавка, дядько Лев, потерчата, Перелесник, Русалка, Лісовик — це  герої:

а)   повісті М. Коцюбинського «Тіні забутих предків»;
б)  драми-феєрії Лесі Українки «Лісова пісня» ;
 в) новели М. Коцюбинського «Коні не винні».


Достатній рівень
У яких думках і вчинках героїв «Лісової пісні» Лесі Українки розкрито за­гальнолюдські проблеми — добро і зло, прекрасне і потворне? Свою від­повідь обґрунтуйте.
Високий  рівень
Зробіть ідейно-художній аналіз поезії Лесі Українки «Contra spem spero

Варіант 2
Початковий і середній рівні
 1 Перша збірка поезій Лесі Українки

а)«Відгуки»;                                                                         
б) «На крилах пісень»;                                       
в)Думи і мрії

2 Історію жиггя доньки козацького старшини Олекси Перебійного Оксани покладено в основу фабули:

а)   драми-феєрії Лесі Українки «Лісова пісня»;
б)  драми Лесі Українки «Бояриня»;
в)  повісті М. Коцюбинського «Тіні забутих предків».

3 Хто з героїв «Лісової пісні» Лесі Українки «...не має волі... своїм життям ""^до себе дорівнятись»?

а)   Килина;
б)  дядько Лев;
в)  Лукаш.

4   Вкажіть справжнє прізвище та ім'я Лесі Українки: ч_/ а) Лариса Петрівна Косач;

б)  Марія Вілінська;
в)  Олена Пчілка.

5  Вкажіть, хто сказав про Лесю Українку: «Від часу Шевченкового «Похо­вайте та вставайте...» Україна не чула такого сильного, гарячого та поети­чного слова, як із уст сеї слабосилої хворої дівчини».

а)  Іван Франко;
б)  М. Рильський;
в)  М. Бажан.

6 Почуття і роздуми людини, яка наперекір долі   прагне до повноцінного ' діяльного життя, розкриваються в поезії Лесі Українки:

а)   «Сопіга крет ярего»;
б)   «Як я люблю оці години праці»;
в)  «І все-таки до тебе думка лине...».                     

7 з якого вірша Лесі Українки взято подані рядки:
«Вигострю, виточу зброю іскристу, Скільки достане снаги мені й хисту...»?

а)  «Ні долі, ні волі у мене нема»;
б)  «Сопіга зрет зрего»;
в)  «Слово, чому ти не твердая криця...».

Достатній рівень
Складіть план характеристики образу Мавки. Якими рисами характеру вона вас приваблює (за «Лісовою піснею» Лесі Українки)?
Високий  рівень
Зробіть ідейно-художній аналіз поезії Лесі Українки «Слово, чому ти не    твердая криця...». Визначте віршовий розмір

Критерії оцінювання знань студентів (модуль3)
Початковий та середній  рівень
 Кожне питання – 0,5 балів
Достатній рівень
Кожне питання – 2 бали
Високий рівень
Кожне питання  - 6  балів
Література
ВАСИЛЬ СТЕФАНИК
 1. Гаєвська Л. Василь Стефаник. Поетика стилю // Індивідуальні стилі укр.. письменників ХІХ — початку ХХ ст.— К., 1987.
 2. Гладкий В. Стефаник перекладає // Слово і час.— 1991.— № 5.
 3. Денисюк І. Розвиток української малої прози ХІХ — початку ХХ ст.— Львів, 1999.
 4. Євшан М. Василь Стефаник // Євшан М. Критика. Літературознавство. Естетика.— К., 1998.
 5. Єфремов С. Стефаник і його школа // Історія українського письменства.— К., 1995.
 6. Козій Д. Стефаникова людина в межових ситуаціях // Сучасність.— 1972.— № 10.
 7. Корбутяк Д. Секрети творчості Василя Стефаника // Сучасність.— 1971.— № 7—8.
 8. Кучинський М. Стильові особливості новел В. Стефаника антивоєнного циклу // Дивослово.— 1995.— № 5—6.
 9. Музичка М. Штрихи до біографії В. Стефаника // Дивослово.— 1995.— № 5—6.
10. Стефаник Ю. Трагедія і тріумф роду Стефаників // Сучасність.— 1971.— № 6.
11. Токарик М. Новели Василя Стефаника як експресіоністичне відображення дійсності // Дивослово.— 2003.— № 2.
12. Черненко О. Експресіонізм у творчості Василя Стефаника.— Мюнхен, 1989.
13. Черненко О. Імпресіонізм та експресіонізм // Укр. слово: Хрестоматія укр літ та літературної критики.— К., 1994.
ЛЕСЯ УКРАЇНКА
 1. Агеєва В. Поетеса зламу століть. Творчість Лесі Українки в постмодерній інтерпретації.— К., 1999.
 2. Бетко І. Біблія як джерело ідей у творчості Лесі Українки // Слово і час.— 1991.— № 3.
 3. Бойко Ю. Естетичні погляди Лесі Українки та її стильові шукання // Бойко Ю. Вибрані праці.— К., 1992.
 4. Борисюк Т. “Лісова пісня” Лесі Українки і “Затоплений дзвін” Гергарта Гауптмана // Слово і час.— 1990.— № 3.
 5. Геник-Березовська З. Драматична творчість Лесі Українки в тогочасному літературному контексті // Геник-Березовська З. Грані культур: Бароко. Романтизм. Модернізм.— К., 2000.
 6. Давидюк В. Позатекстова міфологічна символіка “Лісової пісні” // Дивослово.— 1994.— № 2.
 7. Донцов Д. Поетка українського рісорджимента (Леся Українка).— Львів.— 1992.
 8. Драй-Хмара М. Бояриня // Леся Українка. Бояриня.— К., 1991.
 9. Євшан М. Леся Українка // Євшан Микола. Критика. Літературознавство. Естетика.— К., 1998.
10. Жулинський М. Леся Українка // Слово і доля.— К., 2002.
11. Зборовська Н. Моя Леся Українка. Есей.— Тернопіль, 2002.
12. Камінчук О. Худ.світогляд та особливості поетики Лесі Українки // Дивослово.— 2003.— № 1.
13. Криловець А. “Сім струн я торкаю” (Із секретів поетичної творчості Лесі Українки) // Дивослово.— 1995.— № 7.
14. Мірошниченко Л. Над рукописами Лесі Українки. Нариси з психології творчості та текстології.— К., 2001.
15. Филипович П. Образ Прометея в творах Лесі Українки // Дивослово.— 1996.— № 2.
16. Франко І. Леся Українка // Франко Іван. Зібр. творів: У 50 т.— К., 1981.— Т. 31.
17. “Хотіла б я піснею стати”: Матеріали для проведення позакласного часу з теми “Леся Українка та музика” // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах.— 2000.— № 2 (журнал присвячений Лесі Українці).
18. Шевчук Т. Тестові завдання до теми “Творчість Лесі Українки” // Дивослово.— 1995.— № 8.
МИКОЛА ВОРОНИЙ
 1. Білецький О. Двадцять років нової укр.. лірики (1903—1923) // Білецький О. Літературно-критичні статті.— К., 1990.
 2. Вервес Г. Микола Вороний // Микола Вороний. Поезії. Переклади. Критика. Публіцистика.— Серія “БУЛ”.— К., 1996.
 3. Вервес Г. Поет повертається на батьківщину // Вороний М. Твори.— К., 1989., або ж: Вервес Г. Поет повертається на батьківщину // Рад. літературознавство.— 1989.— № 1.
 4. Євшан М. З приводу книжки Миколи Вороного // Євшан М. Критика. Літературознавство. Естетика.— К., 1998.
 5. Ільєнко І. Боже! За віщо? Судний день Миколи Вороного // Літ.Україна.— 1991.— 14 березня.
 6. Кузьменко В. Палімпсести Миколи Вороного // Дивослово.— 1996.— № 12.
 7. Лесик В. Поетична спадщина Миколи Вороного // Дивослово.— 1994.— № 12.
 8. Мороз-Стрілець Т. Спогад про Миколу Вороного // Вітчизна.— 1988.— № 5.
ОЛЕКСАНДР ОЛЕСЬ
 1. Дем’янівська Л. Символізм як один із напрямів української літератури (Драми Олександра Олеся) // Українська мова і література в школі.— 1992.— № 9—10.
 2. Євшан М. Червоні маки... (Про п’єсу О. Олеся “По дорозі в казку”) // Євшан М. Критика. Літературозво. Естетика.— К., 1998.
 3. Єфремов С. На початку нового віку: Олесь // Єфремов С. Історія укр..письменства.— К., 1995.
 4. Жулинський М. Олександр Олесь // Слово і доля.— К., 2002.
ВОЛОДИМИР ВИННИЧЕНКО
 1. Гнідан О., Дем’янівська Л. Володимир Винниченко: Життя, діяльність, творчість.— К.,1996.
 2. Жулинський М. Володимир Винниченко // Слово і доля.— К., 2002.
 3. Зеров М. Від Куліша до Винниченка: Нариси з новітнього україн. письменства // Зеров М. Твори: У 2 т.— К.,1990.— Т. 2.
 4. Історія української літератури ХХ століття: У 2 кн.— К., 1993.— Кн. 1.
 5. Ковальчук О. Анатомія гріха (Драма В.Винниченка “Гріх”) // Дивослово.— 2003.— № 10.
 6. Ковальчук О. Щастя як проблема буття (Психологічний аналіз оп. В Винниченка “Момент”) // Дивослово, 2003.— № 3.
 7. Костюк Г. Світ Винниченкових образів та ідей // Укр.слово: Хр-тія: У 3 кн.— К., 1994.— Кн. 1.
                                  Питання до модуля 3

1.     Біографія Лесі Українки.
2.     Інтимна лірика поетеси.
3.     Дайте характеристику громадянської лірики Л.Українки.
4.     Пейзажна лірика Л.Українки.
5.     Драматична творчість Лесі Українки.
6.     Історія написання драми-феєріїї "Лісова пісня".
7.     Чому "Лісова пісня" названа письменницею драмою-феєрією?
8.     Характеристика образів Мавки, Лукаша.
9.     Тема, сюжет і композиція "Лісової пісні".
10.                       Ідейно-художній аналіз драматичної поеми "Бояриня" Л.Українки.
11.                       Характеристика образів Оксани і Степана з поеми "Бояриня".
12.                       Проблематика драматичної поеми "Бояриня".
13.                       Вивчити напам'ять вірш Лесі Українки "Contraspemspero", уривок з "Лісової пісні"(монолог Мавки).
14.                       Трагедія людини, відірваної від рідної землі у драмі Лесі Українки «Бояриня»
15.                       Якими рисами характеру вас приваблює Мавка?
16.                       Проблема боротьби за вільне, красиве, духовно багате життя у драмі - феєрії
17.                       „Лісова пісня" Лесі Українки.
18.                       У яких думках і вчинках героїв «Лісової пісні» Лесі Українки розкрито за­гальнолюдські проблеми — добро і зло, прекрасне і потворне? Свою від­повідь обгрунтуйте.
19.                       Чому новелу Стефаника названо «Камінний хрест» У чому актуальність твору
20.                       МотивипоезійОлександра Олеся.
21.                       МотивилірикиМиколи Вороного.
22.                        Проблема історичноїпам’яті народу, мотиви патріотизму в поемі Євшан-зілля” М.Вороного.
23.                        Оспівування материнської любові в поезії “Легенда” М.Вороного.
24.                        Мотиви поезій Богдана Лепкого.
25.                        Тематика творчості Володимира Винниченка.
26.                        “Федько-халамидник”- твір про психологічний світ дитини.
27.                        Характеристика образу Федька.
28.                        Ідейно-художній аналіз оповідання “Малорос-європеєць”.




                                                   Модуль № 3

Василь Стефаник. Загальний огляд  творчості.
Новела  „Камінний хрест” - психологічна новела про трагедію людини, позбавленої можливості жити і працювати на рідній землі; історична основа твору; драматизм конфлікту.
Новела „Новина”  - трагічна доля галицького селянства доведеного до зубожіння й кинутого напризволяще . ТЛ: експресіонізм.
Творча співдружність  В. Стефаника з Лесем Мартовичем і Марком Черемшиною (“Покутська трійця”).

Леся Українка. Життєвий і творчий шлях.
Поезії: „Contra spem spero!”, „І все-таки до тебе думка лине...”, „Стояла я і слухала весну”, „Все, все покинуть, до тебе полинуть...”
 Життєві ідеали та громадянська позиція поетеси у віршах  „Contra spem spero!”, „І все-таки до тебе думка лине...”, символічність та романтичність образів, багатство тропіки; утвердження духовної цінності високих  почуттів  у віршах інтимної лірики „Все, все покинуть, до тебе полинуть...” та  „Стояла я і слухала весну...”
 Драма-феєрія „Лісова пісня”: фольклорно-мiфологічна основа сюжету; символічність образу Мавки  як уособлення духовності й краси; неможливість поєднання  високої духовності та буденного прагматизму в образі Лукаша; природа і людина у творі; конфлікт між буденним життям і високими пориваннями душі, дійсністю і мрією; роль пейзажів у творі.
ТЛ:  драма-феєрія.

Микола Вороний. Загальний огляд творчості поета.

Олександр Олесь. (О.Кандиба). Загальний огляд творчості поета.

Володимир Винниченко. Загальний огляд життя і творчості, громадської та політичноїдіяльності.
 Оповідання ”Малорос-європеєць”- сатира на буржуазну, міщанську сутність українського лібералізму.




Немає коментарів:

Дописати коментар