Модуль 3
Варіант 1
Початковий і середній рівні
1. Дитячі роки Лесі Українки пройшли
2. У
якому віці Леся Українка написала першу свою поезію?
а) У
дев'ятирічному;
б) у
десятирічному;
в) у
двадцятирічному
3. Леся
Українка народилася:
а) 25 лютого 1872 року;
б) 17 вересня 1864 року;
в) 14 травня 1871 року
4. Мати
Лесі Українки була
а) відомою
актрисою;
б) відомою
поетесою;
в)відомою журналісткою
5
Яка поезія Лесі Українки пройнята закликом мужньо
боротися проти ненависного рабства, зневажаючи небезпеку?
а) «Досвітні
огні»;
б) «І все-таки до
тебе думка лине»;
в) «Слово, чому
тине твердая криця...».
6. Із якого твору
Лесі Українки взято подані рядки:
«Ну, як-таки, щоб воля — та пропала? Се так колись і
вітер пропаде»?
а) «Сім струн»;
б) «Сопіга зрет
врего!»;
в) «Лісова пісня».
7. Лукаш, Мавка, дядько Лев, потерчата, Перелесник,
Русалка, Лісовик — це герої:
а) повісті М.
Коцюбинського «Тіні забутих предків»;
б) драми-феєрії
Лесі Українки «Лісова пісня» ;
в) новели М.
Коцюбинського «Коні не винні».
Достатній рівень
У яких думках і вчинках героїв
«Лісової пісні» Лесі Українки розкрито загальнолюдські проблеми — добро і зло,
прекрасне і потворне? Свою відповідь обґрунтуйте.
Високий рівень
Зробіть ідейно-художній аналіз поезії Лесі Українки «Contra spem spero
Варіант 2
Початковий і середній рівні
1 Перша збірка
поезій Лесі Українки
а)«Відгуки»;
б) «На крилах пісень»;
в)Думи і мрії
2 Історію жиггя доньки козацького старшини Олекси
Перебійного Оксани покладено в основу фабули:
а) драми-феєрії
Лесі Українки «Лісова пісня»;
б) драми Лесі
Українки «Бояриня»;
в) повісті М.
Коцюбинського «Тіні забутих предків».
3 Хто з героїв «Лісової пісні» Лесі Українки «...не має
волі... своїм життям ""^до себе дорівнятись»?
а) Килина;
б) дядько Лев;
в) Лукаш.
4 Вкажіть
справжнє прізвище та ім'я Лесі Українки: ч_/ а) Лариса Петрівна Косач;
б) Марія
Вілінська;
в) Олена Пчілка.
5 Вкажіть, хто
сказав про Лесю Українку: «Від часу Шевченкового «Поховайте та вставайте...»
Україна не чула такого сильного, гарячого та поетичного слова, як із уст сеї
слабосилої хворої дівчини».
а) Іван Франко;
б) М. Рильський;
в) М. Бажан.
6 Почуття і роздуми людини, яка наперекір долі прагне до повноцінного ' діяльного життя,
розкриваються в поезії Лесі Українки:
а) «Сопіга крет ярего»;
б) «Як я люблю
оці години праці»;
в) «І все-таки до
тебе думка лине...».
7 з якого вірша Лесі Українки взято подані рядки:
«Вигострю, виточу зброю іскристу, Скільки достане снаги
мені й хисту...»?
а) «Ні долі, ні
волі у мене нема»;
б) «Сопіга зрет
зрего»;
в) «Слово, чому ти
не твердая криця...».
Достатній рівень
Складіть план характеристики образу Мавки. Якими рисами
характеру вона вас приваблює (за «Лісовою піснею» Лесі Українки)?
Високий рівень
Зробіть ідейно-художній аналіз поезії Лесі Українки
«Слово, чому ти не твердая криця...».
Визначте віршовий розмір
Критерії оцінювання знань студентів
(модуль3)
Початковий та
середній рівень
Кожне питання – 0,5 балів
Достатній рівень
Кожне питання – 2 бали
Високий рівень
Кожне питання - 6 балів
Література
ВАСИЛЬ СТЕФАНИК
1. Гаєвська Л. Василь Стефаник. Поетика стилю
// Індивідуальні стилі укр.. письменників ХІХ — початку ХХ ст.— К., 1987.
2. Гладкий В. Стефаник перекладає // Слово і
час.— 1991.— № 5.
3. Денисюк І. Розвиток української малої прози
ХІХ — початку ХХ ст.— Львів, 1999.
4. Євшан М. Василь Стефаник // Євшан М.
Критика. Літературознавство. Естетика.— К., 1998.
5. Єфремов С. Стефаник і його школа // Історія
українського письменства.— К., 1995.
6. Козій Д. Стефаникова людина в межових
ситуаціях // Сучасність.— 1972.— № 10.
7. Корбутяк Д. Секрети творчості Василя
Стефаника // Сучасність.— 1971.— № 7—8.
8. Кучинський М. Стильові особливості новел В.
Стефаника антивоєнного циклу // Дивослово.— 1995.— № 5—6.
9. Музичка М. Штрихи до біографії В. Стефаника
// Дивослово.— 1995.— № 5—6.
10. Стефаник Ю.
Трагедія і тріумф роду Стефаників // Сучасність.— 1971.— № 6.
11. Токарик М.
Новели Василя Стефаника як експресіоністичне відображення дійсності //
Дивослово.— 2003.— № 2.
12. Черненко О.
Експресіонізм у творчості Василя Стефаника.— Мюнхен, 1989.
13. Черненко О.
Імпресіонізм та експресіонізм // Укр. слово: Хрестоматія укр літ та
літературної критики.— К., 1994.
ЛЕСЯ УКРАЇНКА
1. Агеєва В. Поетеса зламу століть. Творчість
Лесі Українки в постмодерній інтерпретації.— К., 1999.
2. Бетко І. Біблія як джерело ідей у творчості
Лесі Українки // Слово і час.— 1991.— № 3.
3. Бойко Ю. Естетичні погляди Лесі Українки та
її стильові шукання // Бойко Ю. Вибрані праці.— К., 1992.
4. Борисюк Т. “Лісова пісня” Лесі Українки і
“Затоплений дзвін” Гергарта Гауптмана // Слово і час.— 1990.— № 3.
5. Геник-Березовська З. Драматична творчість
Лесі Українки в тогочасному літературному контексті // Геник-Березовська З.
Грані культур: Бароко. Романтизм. Модернізм.— К., 2000.
6. Давидюк В. Позатекстова міфологічна
символіка “Лісової пісні” // Дивослово.— 1994.— № 2.
7. Донцов Д. Поетка українського рісорджимента
(Леся Українка).— Львів.— 1992.
8. Драй-Хмара М. Бояриня // Леся Українка.
Бояриня.— К., 1991.
9. Євшан М. Леся Українка // Євшан Микола.
Критика. Літературознавство. Естетика.— К., 1998.
10. Жулинський
М. Леся Українка // Слово і доля.— К., 2002.
11. Зборовська
Н. Моя Леся Українка. Есей.— Тернопіль, 2002.
12. Камінчук О.
Худ.світогляд та особливості поетики Лесі Українки // Дивослово.— 2003.— № 1.
13. Криловець А.
“Сім струн я торкаю” (Із секретів поетичної творчості Лесі Українки) // Дивослово.—
1995.— № 7.
14. Мірошниченко
Л. Над рукописами Лесі Українки. Нариси з психології творчості та текстології.—
К., 2001.
15. Филипович П.
Образ Прометея в творах Лесі Українки // Дивослово.— 1996.— № 2.
16. Франко І.
Леся Українка // Франко Іван. Зібр. творів: У 50 т.— К., 1981.— Т. 31.
17. “Хотіла б я
піснею стати”: Матеріали для проведення позакласного часу з теми “Леся Українка
та музика” // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях
та колегіумах.— 2000.— № 2 (журнал присвячений Лесі Українці).
18. Шевчук Т.
Тестові завдання до теми “Творчість Лесі Українки” // Дивослово.— 1995.— № 8.
МИКОЛА ВОРОНИЙ
1. Білецький О. Двадцять років нової укр..
лірики (1903—1923) // Білецький О. Літературно-критичні статті.— К., 1990.
2. Вервес Г. Микола Вороний // Микола Вороний.
Поезії. Переклади. Критика. Публіцистика.— Серія “БУЛ”.— К., 1996.
3. Вервес Г. Поет повертається на батьківщину
// Вороний М. Твори.— К., 1989., або ж: Вервес Г. Поет повертається на
батьківщину // Рад. літературознавство.— 1989.— № 1.
4. Євшан М. З приводу книжки Миколи Вороного
// Євшан М. Критика. Літературознавство. Естетика.— К., 1998.
5. Ільєнко І. Боже! За віщо? Судний день
Миколи Вороного // Літ.Україна.— 1991.— 14 березня.
6. Кузьменко В. Палімпсести Миколи Вороного //
Дивослово.— 1996.— № 12.
7. Лесик В. Поетична спадщина Миколи Вороного
// Дивослово.— 1994.— № 12.
8. Мороз-Стрілець Т. Спогад про Миколу
Вороного // Вітчизна.— 1988.— № 5.
ОЛЕКСАНДР ОЛЕСЬ
1. Дем’янівська Л. Символізм як один із напрямів
української літератури (Драми Олександра Олеся) // Українська мова і література
в школі.— 1992.— № 9—10.
2. Євшан М. Червоні маки... (Про п’єсу О.
Олеся “По дорозі в казку”) // Євшан М. Критика. Літературозво. Естетика.— К.,
1998.
3. Єфремов С. На початку нового віку: Олесь //
Єфремов С. Історія укр..письменства.— К., 1995.
4. Жулинський М. Олександр Олесь // Слово і
доля.— К., 2002.
ВОЛОДИМИР
ВИННИЧЕНКО
1. Гнідан О., Дем’янівська Л. Володимир
Винниченко: Життя, діяльність, творчість.— К.,1996.
2. Жулинський М. Володимир Винниченко // Слово
і доля.— К., 2002.
3. Зеров М. Від Куліша до Винниченка: Нариси з
новітнього україн. письменства // Зеров М. Твори: У 2 т.— К.,1990.— Т. 2.
4. Історія української літератури ХХ століття:
У 2 кн.— К., 1993.— Кн. 1.
5. Ковальчук О. Анатомія гріха (Драма
В.Винниченка “Гріх”) // Дивослово.— 2003.— № 10.
6. Ковальчук О. Щастя як проблема буття
(Психологічний аналіз оп. В Винниченка “Момент”) // Дивослово, 2003.— № 3.
7. Костюк Г. Світ Винниченкових образів та ідей
// Укр.слово: Хр-тія: У 3 кн.— К., 1994.— Кн. 1.
Питання до модуля 3
1.
Біографія
Лесі Українки.
2.
Інтимна
лірика поетеси.
3.
Дайте
характеристику громадянської лірики Л.Українки.
4.
Пейзажна
лірика Л.Українки.
5.
Драматична
творчість Лесі Українки.
6.
Історія
написання драми-феєріїї "Лісова пісня".
7.
Чому
"Лісова пісня" названа письменницею драмою-феєрією?
8.
Характеристика
образів Мавки, Лукаша.
9.
Тема,
сюжет і композиція "Лісової пісні".
10.
Ідейно-художній
аналіз драматичної поеми "Бояриня" Л.Українки.
11.
Характеристика
образів Оксани і Степана з поеми "Бояриня".
12.
Проблематика
драматичної поеми "Бояриня".
13.
Вивчити
напам'ять вірш Лесі Українки "Contraspemspero",
уривок з "Лісової пісні"(монолог Мавки).
14.
Трагедія
людини, відірваної від рідної землі у драмі Лесі Українки «Бояриня»
15.
Якими
рисами характеру вас приваблює Мавка?
16.
Проблема
боротьби за вільне, красиве, духовно багате життя у драмі - феєрії
17.
„Лісова
пісня" Лесі Українки.
18.
У яких
думках і вчинках героїв «Лісової пісні» Лесі Українки розкрито загальнолюдські
проблеми — добро і зло, прекрасне і потворне? Свою відповідь обгрунтуйте.
19.
Чому новелу Стефаника
названо «Камінний хрест» У чому актуальність твору
20.
МотивипоезійОлександра Олеся.
21.
МотивилірикиМиколи Вороного.
22.
Проблема історичноїпам’яті народу, мотиви патріотизму в поемі “Євшан-зілля” М.Вороного.
23.
Оспівування
материнської любові в поезії “Легенда” М.Вороного.
24.
Мотиви поезій
Богдана Лепкого.
25.
Тематика творчості
Володимира Винниченка.
26.
“Федько-халамидник”- твір про психологічний
світ дитини.
27.
Характеристика
образу Федька.
28.
Ідейно-художній
аналіз оповідання “Малорос-європеєць”.
Модуль № 3
Василь Стефаник. Загальний огляд творчості.
Новела „Камінний
хрест” - психологічна новела про трагедію людини, позбавленої можливості
жити і працювати на рідній землі; історична основа твору; драматизм конфлікту.
Новела „Новина” - трагічна доля
галицького селянства доведеного до зубожіння й кинутого напризволяще . ТЛ:
експресіонізм.
Творча співдружність В. Стефаника з Лесем Мартовичем і Марком
Черемшиною (“Покутська трійця”).
Леся Українка. Життєвий і творчий шлях.
Поезії:
„Contra spem spero!”, „І все-таки до тебе думка лине...”, „Стояла я і слухала весну”,
„Все, все покинуть, до тебе полинуть...”
Життєві ідеали та громадянська позиція поетеси у
віршах „Contra spem spero!”, „І
все-таки до тебе думка лине...”, символічність та романтичність образів,
багатство тропіки;
утвердження
духовної цінності високих почуттів у віршах інтимної лірики „Все, все покинуть, до тебе
полинуть...” та „Стояла я і слухала
весну...”
Драма-феєрія „Лісова пісня”: фольклорно-мiфологічна основа сюжету; символічність
образу Мавки як уособлення духовності й
краси; неможливість поєднання високої
духовності та буденного прагматизму в образі Лукаша; природа і людина у творі;
конфлікт між буденним життям і високими пориваннями душі, дійсністю і мрією;
роль пейзажів у творі.
ТЛ: драма-феєрія.
ТЛ: драма-феєрія.
Микола Вороний. Загальний
огляд творчості поета.
Олександр Олесь. (О.Кандиба). Загальний огляд творчості поета.
Володимир
Винниченко. Загальний огляд життя і
творчості, громадської та політичноїдіяльності.
Оповідання ”Малорос-європеєць”- сатира на буржуазну, міщанську сутність українського лібералізму.
Оповідання ”Малорос-європеєць”- сатира на буржуазну, міщанську сутність українського лібералізму.
Немає коментарів:
Дописати коментар