понеділок, 4 січня 2016 р.

Перелік питань для модульних контрольних робіт та критерії оцінювання знань

 Модуль 1 

Варіант 1
Початковий та середній  рівень
1.  Якому персонажеві твору І. Нечуя-Левицького «Кайдашева сімя» дано таку характеристику: «Веселі , сині, як небо очі , світились привітно й ласкаво. Тонкі брови, русяві дрібні кучері на голові, тонкий ніс, румяні губи – все подихало молодою парубочою красою»?
2 . Про якого персонажа Панас Мирний пише:
«…Сам панський, ходив у пана Польського за скотом. Отже як став немощний, та ще захорував до того, - так його й витрутили з двору, щоб не переводив даремно панського хліба.. Та вже громада зжалилась: вибудувала йому землянку в царині та й наставила чабаном»?
3. Діалог яких персонажів повісті І. Нечуя – Левицького «Кайдашева сімя» наведено?
-         Будь здорова, чорноброва!
-          Будь здоров, не чорнобровий!
-          А йди лишень сюди…щось маю тобі сказать.
-          Як схочеш, то й сам прийдеш. З чорнявим постояла б, а рудому – зась.

Достатній рівень
4.Дайте визначення соціально-психологічного роману.
5.Визначте характерні риси Марусі Кайдашихи.

Високий рівень
6.Складіть і запишіть твір «Особливості літературного процесу 70- 90 років 19 ст.»

                                                          
                                                            Варіант 2

Початковий та середній  рівень
1.Якому персонажеві твору І. Нечуя-Левицького «Кайдашева сімя» дано таку характеристику: «…широкий в плечах, з батьківськими карими гострими очима, з блідуватим лицем. Тонкі пружки його блідого лиця з тонкими губами мали в собі щось неласкаве. Гострі темні очі були ніби сердиті»?
2.  Про якого персонажа Панас Мирний пише: «Весела, моторна й робоча дівчина , хоч і невелика красуля… Зосталася малою після батька-матері… Молода, весела, щебетуха, працьовита дівчина – дядина ще змалку не давала ногам та рукам її одпочинку, призвичаїла до роботи»
3.Якому персонажеві твору Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»належать слова:»Чи я не служив? Чи не годив? Чи за мене яка пропажа сталася? І де правда? Де вона? І громада, бачу, живе кривдою… Скрізь однаково…»?

Достатній рівень
4.Жанрова своєрідність твору «Кайдашева сімя». Обгрунтуйте.
.5Визначте характерні риси Грицька Чупруненка.

Високий рівень
6. Складіть і запишіть твір «У чому, на вашу думку, полягає актуальність твору І. Нечуя – Левицького «Кайдашева сімя» у наш час?


Варіант 3

Початковий та середній  рівень
1.Якому персонажеві твору І. Нечуя-Левицького «Кайдашева сімя» дано таку характеристику «Це був багатий чоловік; він жив на самому кінці села, там, де глибокий яр входив у ліс вузьким клином. В самому кутку того яру блищав маленький ставочок. Над ставком стояла його хата, вся в черешнях.» ?
2.  Про якого персонажа Панас Мирний пише:  « Вийшла з неї справжня московка. Не страшні їй ні походи, ні переходи; завжди моторна, весела, до гулянок удатна. Щоб недаром жити, немарне тратити час, вона узялась то сим , то сим перепродувати. Накупить рублів на десять усякого краму та й перепродує москалям»?
3.Якому персонажеві твору Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»належать слова:  «Бог – батько. Він усе держить на світі: усяку комашину, усяку скотину, й усяку людину… Він за всім ходить, до всього додивляється, од злого береже»

Достатній рівень
4.Дайте визначення соціально-психологічного роману.
5. Визначте характерні риси Омелька Кайдаша.

Високий рівень
6. Складіть і запишіть твір «Чи міг Чіпка не стати  «пропащою силою? Який вихід із ситуацій, що склалися в житті героя, ви порекомендували б?»


Варіант 4

Початковий та середній  рівень

1.Якому персонажеві твору І. Нечуя-Левицького «Кайдашева сімя» дано таку характеристику «Висока на зріст, рівна станом, але не дуже тонка, з кремезними ногами, з рукавами, позакачуваними по лікті, з чорними косами, вона була ніби намальована на білій стіні. В лиці, в очах було розлите щось гостре. Палке, гаряче, було видно розум із завзяттям і трохи з злістю»?
2.  Про якого персонажа Панас Мирний пише:  «Одно тільки в нього неабияке – дуже палкий погляд, бистрий, як блискавка. Ним світилася якась незвичайна сміливість і духовна міць, разом з якоюсь хижою тугою» ?
3.Якому персонажеві твору Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»належать слова:  «Кожен з нас несе гріх за собою… Чого ж одному прощено, - один забувся про нього, наче спокутував, а нема ні забуття , ні спокути… Де ж та правда на світі?!»

Достатній рівень
4.Жанрова своєрідність твору «Кайдашева сімя». Обгрунтуйте.
5.Визначте характерні риси Чіпки Варениченка.

Високий рівень
6. Складіть і запишіть твір «У чому , на вашу думку, причина конфліктів між батьками і дітьми в сімї Кайдашів? Як ви гадаєте, чи можна було цього позбутися?»






Критерії оцінювання знань студентів (модуль1)
Початковий та середній  рівень
 Кожне питання – 1 бал
Достатній рівень
Кожне питання – 2 бали
Високий рівень
Кожне питання  - 5 балів
ЛІТЕРАТУРА
ВСТУП
 Історія української літератури ХІХ століття: У 3 кн.— К., 1997.— Кн. 3.
. Хропко П. Українське літературне життя 70—90-х років ХІХ ст. (Матеріал до оглядової лекції у 10 класі) // Дивослово.— 1994.— № 3.
ІВАН НЕЧУЙ-ЛЕВИЦЬКИЙ
1. Білецький О. Іван Семенович Левицький (Нечуй)//Білецький О. Зібр.праць: У 5 т.— К., 1965.—Т. 2.
2. Зборовська Н. Український світ Нечуя-Левицького: гендерний підхід // Зборовська Н. Феміністичні роздуми на карнавалі мертвих поцілунків.— Львів, 1999.
3. Крутікова Н. У світі худ.правди і краси // Нечуй-Левицький І. Твори: У 3 т.— К., 1988.— Т. 1.
4. Міщук Р. Співець душі народної: До 150-річчя від дня народж І. Нечуя-Левицького.— К., 1987.
5. Панченко В. Дві повісті Івана Нечуя-Левицького(“Хмари”,“Кайдашева сім’я”) //Дивослово.- 2003.— № 8.
6. Погрібний А. Всевидяще око України.— І. Нечуй-Левицький/Погрібний А.Класики.Не зовсім за підручником.К., 2000
7. Хропко П. Романи І.Нечуя-Левицького з життя інтелігенції // Укр.мова і літ.в школі.- 1988.- № 11.
ПАНАС МИРНИЙ
1. Білецький О. Панас Мирний // Білецький О. Зібрання праць: У 5 т.— К., 1965.— Т. 2.
2. Горленко В. “Повія”, роман П. Мирного // Історія української літературної критики та літературознавства: Хрестоматія: У 3 кн.— К., 1998.— Кн. 2.
3. Міщук Р. Реалізм Панаса Мирного і проблема художньої розповіді // Проблеми історії та теорії реалізму української літератури ХІХ — початку ХХ ст.— К., 1991.
4. Пивоваров М. Майстерність психологічног аналізу (Роман “Повія” Панаса Мирного).— К., 1960.
5. Сиваченко М. Корифей української прози.— К., 1967.
6. Черкаський В. Художній світ Панаса Мирного.— К., 1989.
ІВАН КАРПЕНКО-КАРИЙ
1. Галабутська Г. Життєві і творчі обрії Карпенка-Карого // Дивослово.— 1995.— № 12.
2. Мороз Л. Іван Карпенко-Карий (Іван Тобілевич). Історія укр літер ХІХ ст.— К., 1997.— Кн. 3.
3. Рильський М. Гордість української драматургії: Про творчість Карпенка-Карого // Рильський М. Статті про літературу.— К., 1980.
4. Свербілова Т. Уроки “Хазяїна” наприкінці ХХ ст.: не зовсім за підручником // Слово і час.— 1998.— № 3.
МИХАЙЛО СТАРИЦЬКИЙ
1. Комишанченко М. Михайло Старицький (Літературний портрет).— К., 1968.
2. Левчик НІсторична проза М.Старицького:далекі образи—близькі ідеї //Слово і час.—1990.— 12.
3. Левчик Н., Мороз Л. Михайло Старицький // Історія укр..літератури ХІХ ст.— К., 1997.— Кн. 3.
4. Повернення з небуття: Романи “Молодість Мазепи” і “Руїна” в контексті світоглядно-естетичних концепцій історичної прози М. Старицького // М. Старицький. Молодість Мазепи. Руїна.— К., 1997.
5. Подолинна І., Подолинний А. Повість “Облога Буші” М.Старицького//Дивослово.— 1994.— № 3.
6. Поліщук В. Методологічні аспекти творчості.— Черкаси, 2003.
7. Поліщук В. Художня проза Михайла Старицького.— Черкаси, 2003.
8. Франко І. Михайло Петрович Старицький // Зібрання творів: В 50 т.— К., 1982.— Т. 33.


ПИТАННЯ  ДО  МОДУЛЯ  №  1



1.     Що таке соціально-побутоваповість? Наведіть приклад.
2.     ТворчістьІванаНечуя-Левицького.
3.     Чомусміх у повісті «Кайдашевасім’я” ми називаємо “сміхом крізь сльози”?
4.     Що сказав І.Франко про “Кайдешеву сімю”?
5.     Дайте характеристику образів Омелька і Марусі Кайдашів.
6.     Характеристика молодшого покоління Кайдашів ( Карпа, Лавріна, Мотрі, Мелашки ).
7.     Який епізод з повісті “Кайдашева сімя” вам найбільше запамятався і чому?
8.     Чому “Кайдашеву сімю” ми називаємо соціально-побутовою повістю?
9.     Яка тема і основна думка повісті “Кайдашева сімя”?
10.           Дайте ідейно-художній аналіз повісті І.Нечуя-Левицького “Дві московки”.
11.           Прозова творчість Панаса Мирного. Жанрова різноманітність.
12.           Що таке соціально-психологічний роман? Наведіть приклад.
13.           Історія написання роману П.Мирного “Хіба ревуть воли, як ясла повні?”
14.           Поясніть алегоричний зміст назви твору “Хіба ревуть воли, як ясла повні?”
15.           Характеристика образу Чіпки.
16.           Характеристика образів Грицька і Максима.
17.           В чому полягає суперечливість характеру Чіпки?
18.           Характеристика жіночих образів роману.
19.           Що вас захоплює в романі “Хіба ревуть воли, як ясла повні?”?
20.           Чи можна виправдати Чіпку?
21.           Зясуйте ідейно-тематичну спрямованість роману “Хіба ревуть воли, як ясла повні?”
22.           Творчість Михайла Старицького.
23.           Мотиви поезій М.Старицького (“Виклик”, “До молоді”, “До України”).
24.           Дайте аналіз історичної віршованої драми М.Старицького “Оборона Буші”.
25.           Викриття панського лібералізму в драмі “Не судилось” М.Старицького.
26.           Тема, сюжет і композиція драми “Не судилось”.
27.           Творчість Івана Карпенка-Карого.
28.           Дайте ідейно-художній аналіз пєси “Хазяїн” І.Карпенка-Карого.
29.           Характеристика образу мільйонера Пузиря.


                                                 Модуль №1


Українська література в контексті розвитку суспільства ІІ половини ХІХ – поч. ХХ ст. : її історична місія, особлива роль у житті поневоленої нації. Зв’язок художнього мислення митця з провідними тенденціями доби. Основні риси українського модернізму
ТЛ: поняття національного і вселюдського.
Література 70-90-х років ХІХ ст. Загальний огляд.
Складні історико-культурні умови розвитку літератури. Розвиток реалізму, натуралізму, пізній романтизм

   Іван Нечуй-Левицький.
Загальна характеристика  творчості.
Повість „Кайдашева сім’я” : соцiально-побутова повість-хроніка, реалізм твору,  актуальність проблематики; відображення українського менталітету у творі;  традиції народного побуту й моралі; утвердження цінностей національної етики засобами комічного.
ТЛ: соціально-побутова повість, повість-хроніка; поглиблення поняття про реалізм 
Панас Мирний (П.Рудченко).  Загальна характеристика  творчості. Роман „Хіба ревуть воли, як ясла повні?” (скорочено): перший в українській літературі соціально-психологічний роман; співавторство з І. Біликом; широта подання картин народного життя; особливості композиції; духовно-моральна деградація Чіпки, її причини, типове й екстремальне у долі героя; проблеми життєвого вибору, обов’язку людини перед собою та іншими, заперечення зла й насильства; утвердження високого духовного потенціалу народу, втіленого в образах твору. ТЛ:  соціально-психологічний роман  
Іван Карпенко-Карий (І.Тобілевич). Загальна характеристика  творчості
Комедія „Хазяїн”:сатирична комедія про деградацію людської особистостімета життя „хазяїна” –„стяжання заради стяжання”; ; характеристика головного героя з точкизорусучасногочитача.
ТЛ:  жанри драматичного твору
Михайло Старицький  Загальний огляд творчого шляху. 
П’єса «Не судилося»: розкриття внутрішніх переживань героїв у зв’язку з життєвими проблемами; проблеми взаємин поколінь та вибору життєвих ідеалів представниками різних соціальних груп.   

Немає коментарів:

Дописати коментар