Білет №1
1.
Вкажіть рядок, в
якому букви я, ю, є, ї позначають два звуки:
а) боягуз, злюка, боєць,
хрящ;
|
в) заєць, в’юн, віяло,
явір;
|
б) кольє, зоря, п’яльця,
коляда;
|
г) лящ, бюро, хом’як, ключ.
|
2. Вкажіть рядок, в якому є спільнокореневі слова:
а) вись, високий, височина,
височіти;
|
в) лисиця, лисий, лисеня,
лисячий;
|
б) сміливий, мужній,
героїчний, хороший;
|
г) возити, возик, возиком,
возика.
|
3.
Вкажіть рядок, в
якому всі слова пишуться з апострофом:
а) марнослів.я, цв.яховий,
любов.ю, матір.ю;
|
в)
череп.яний, трьох.ярусний, кав.ярня, пів.яблука;
|
б) р.яжанка, високогір.я,
пір.ячко, різьб.яр;
|
г) св.ятковий, п.єдестал,
об.єднання, р.ядовий.
|
4.
Вкажіть рядок, в
якому всі слова пишуться разом:
а) чорно/бровий, зоо/парк,
яблучно/виноградний, кисло/молочний;
|
б) сіро/зелений,
складно/підрядний, кіловат/година, північно/кавказький;
|
в) жовто/гарячий,
пройди/світ, ампер/метр, м’ясо/комбінат;
|
г) авто/ручка,
народно/пісенний, віце/прем’єр, екс/чемпіон.
|
5.
Вкажіть рядок, в
якому всі слова пишуться з великої букви:
а) В(в)елика В(в)едмедиця,
М(м)авка, Л(л)еся У(у)країнка, П(п)оділля;
|
б) С(с)офійський С(с)обор,
З(з)ахідна У(у)країна, О(о)лімпійська М(м)едаль; Ф(ф)ея;
|
в) К(к)ривий Р(р)іг,
Н(н)овий Р(р)ік, К(к)олобок, Ш(ш)евченківська П(п)ремія;
|
г) Ч(ч)умацький Ш(ш)лях,
Є(є)вропейський С(с)оюз, Б(б)абин Я(я)р, Д(д)иректор.
|
6.
Встановіть
значення фразеологізму гріти руки:
а) нечесно наживатися;
|
в) домагатися залагодження
справи;
|
б) звільнятися від ілюзій;
|
г) сварити когось між собою.
|
7.
Вкажіть рядок, в
якому є синоніми до слова говорити:
а) казка, говірка,
говоруха, казкар;
|
в) казна хто, казка,
балакучий, балачка;
|
б) говір, казочка, розмова,
мова;
|
г) казати, мовити,
балакати, розмовляти.
|
8.
Вкажіть рядок, в
якому всі слова іншомовні:
а) стельмах, швець, тесля,
корж;
|
в) чорнобривець, очерет,
куліш, кіт;
|
б) розповідь, оповідання,
казка, ліс;
|
г) магістраль, футбол,
агент, акція.
|
9.
Вкажіть рядок, в
якому всі іменники одного роду:
а) морок, какаду, маестро,
ООН;
|
в) Борнео, собака, аташе,
Сибір;
|
б) Баку, продаж, столяр,
денді;
|
г) суддя, перекладач, путь,
гімн.
|
10. Вкажіть рядок, в якому всі слова є займенниками:
а) мати, оселя, вікно,
двері;
|
в) він, тобі, котрий,
скільки;
|
б) там, будь-який, мені,
щоразу;
|
г) десь, скрізь, всюди,
ніде.
|
11. Вкажіть рядок, в якому правильно утворено ступінь
порівняння прикметників:
а) більш зручніший,
біліший, страшенний, гарнюсінький, звучніший;
|
в) дальший, більш дорослий,
презліший, дужчий, молодший;
|
б) найчіткіший, найбільш відомий, рівніший, більш поважний, розумніший;
|
г) найрідніший, швидкіший,
упевненіший, найніжніший, менш вразливий.
|
12. Вкажіть рядок, в якому допущено помилку при
відмінюванні числівників:
а) ста, тридцятьом,
семиста, сорок п’ятого;
|
в)
двомастами, двадцятьом, сімомастами шістьма;
|
б) п’ятдесятьох, сорока,
двома, вісімдесятьом;
|
г) сьома, чотирьом,
п’ятдесятьма, десятому.
|
13. Вкажіть рядок, в якому
усі слова є самостійними частинами мови:
а) Що, й, з-за, ж;
|
б) коло, діяти, вранці,
десять;
|
в) киць-киць, ой, нехай,
щоб;
|
г) бо, аж, край, у.
|
14. Вкажіть рядок, в якому є
просте речення:
а) Пісне моя незабутня,
разом підемо в майбутнє.
|
б) Нема краю можливостям
матері-природи, як немає межі людському розуму.
|
в) Не рубай берізки, бо з
неї бризнуть сльози.
|
г) Травень, а тепло.
|
15. Вкажіть речення, у якому
є звертання:
а) Я міг би Вам допомогти?
|
б) Приходьте вчасно на
заняття!
|
в) Неси ж мене, коню, по
чистому полю.
|
г) Слухайте, а вона таки
розквітла!
|
16. Вкажіть рядок, в якому
потрібно ставити тире при однорідних членах речення:
а) Насіння у нас було
скрізь в горщиках, у вузликах, на жердках, у сінях...
|
б) Доросле й мале, і вода,
і трава все любов’ю тобі промовля.
|
в) Все зникло наче в казці
і місто, і гори, і поле, і гай.
|
г) На ганок вийшли батько й
мати, і білява дівчина.
|
17. Вкажіть рядок, в якому є
односкладне називне речення:
а) День умира, убого никне
небес шатро.
|
б) Вночі тут пахне
матіолою.
|
в) Перший весняний теплий
день.
|
г) Люблю своє місто.
|
18. Вкажіть рядок, в якому є
речення з непрямою мовою:
а) М. Т. Рильський говорив,
що «слово вчитель з давніх-давен користується шаною в народі».
б) Жінка спитала, чого він
мовчить.
в) Всі знають, що ранок
мудріший, ніж вечір.
г) « А молодість не
вернеться», - співає дівча.
19. Вкажіть речення, в якому неправильно
вжито дієприслівниковий зворот:
а) Сніг іде і, сяйво розсіваючи
бліде, зволожує обличчя і афіші.
|
б) Увійшовши до хати, я
застав там свого товариша.
|
в) Виходячи з дому, вимикай
світло.
|
г) Проходячи повз
кінотеатр, у мене задзвонив телефон.
|
20. Вкажіть рядок, в якому є
речення у художньому стилі:
а)Прошу допустити мене до
складання іспитів на атестат зрілості.
|
б) Цитата – це дослівний
уривок з чийогось тексту чи висловлювання для підтвердження якоїсь думки.
|
в) Як парость виноградної
лози, плекайте мову.
|
г) У неділю усі прийдіть на
виборчі дільниці, щоб проявити свою громадянську свідомість.
|
Білет №2
1.
У котрому рядку кожне слово має однакову
кількість звуків і букв:
а) воюють, тьохкає, щемить,
гривня, заява;
|
в) якийсь, зілля, дзеркало,
з’єднати, нюанс;
|
б) сюрприз, щавель, пісня,
місяць, любов;
|
г) щедрість, пам’ять,
ячмінь, б’ють, людина.
|
2. Вкажіть
рядок, в якому є форми одного слова:
а) гарний, красивий,
приємний, добрий;
|
в) веселий, веселіший,
найвеселіший, веселощі;
|
б) носити, ніс, носитиму,
буду носити;
|
г) ліс, лісок, пролісок, лісник.
|
3. Префікс с- треба писати в усіх словах рядка:
а) (з, с)понукати, (з, с)плавити,
(з, с)класти, (з, с)чепити
|
в) (з, с)формувати, (з, с)хибити, (з, с)тримуваний, (з, с)пиляний;
|
б) (з, с)твердження, (з, с)хованка,
(з, с)постереження,
(з, с)сушити;
|
г) (з,
с)хвалювати, (з, с)фокусувати, (з, с)цілити, (з, с)шити.
|
4. У правописі іменників з суфіксом -ин- не допущено помилки в рядку:
а) Хмельниччина, Луганщина,
Херсонщина;
|
в) Німеччина, Дрогобиччина,
Галиччина;
|
б) Черкащина, Одесчина,
Переяславщина;
|
г) Кіровоградщина,
Воронещина, Уманщина.
|
5.Вкажіть
рядок, в якому всі слова пишуться з великої букви:
а) З(з)ахідний В(в)ітер,
П(п)рометей, Б(б)іблія, К(к)отигорошко;
|
б) Р(р)еспубліка П(п)ольща,
М(м)урчик, П(п)олісся, П(п)резидент У(у)країни;
|
в) Д(д)ень У(у)чителя,
П(п)осейдон, З(з)апорізька С(с)іч;
|
г) С(с)вято У(у)рожаю,
М(м)іністр К(к)ультури, П(п)ланета З(з)емля, У(у)країнці.
|
6.Встановіть
значення фразеологізму не показувати носа:
а)
сидіти тихо;
|
в)
ледарювати;
|
б)
виявляти справжні наміри;
|
г)
обіцяти, але не виконувати.
|
7.Вкажіть
рядок, в якому є синоніми до слова дискусія:
а) сварка, колотнеча,
незгода, погроза;
|
в) доповідь, виступ,
розповідь, промова;
|
б) спір, суперечка,
словесний бій, обговорення;
|
г) докір, зауваження,
дорікання, звинувачення.
|
8.Вкажіть
рядок, в якому всі слова іншомовні:
а) акорд, анемія,
ватерполо, форвард;
|
в) ведмідь, корсетка,
чабан, часопис;
|
б) шлях, шосе, хідник,
стежка;
|
г) недокрів’я, ворота,
життя, дорога.
|
9.Вкажіть
рядок, в якому всі іменники одного роду:
а) доповідь, директор,
староста, замазура;
|
в) Наталка, матуся, Сахара,
жираф;
|
б) ябеда, невдаха, плакса,
нездара.
|
г) дівчисько, глазур,
горлиця, кір;
|
10.Вкажіть
рядок, в якому всі іменники мають лише форму множини:
а) окуляри, граблі, сани,
двері;
|
в) сніг, сіль, Чернівці,
Піренеї;
|
б) Україна, радість, пшоно,
сум;
|
г) мороз, вітер, берег,
лебідь.
|
11.Вкажіть
рядок, в якому неправильно утворено ступінь порівняння прикметників:
а) менш вживаний, менш
вдалий, успішніший;
|
в)
освіченіший, найосвіченіший, більш освічений;
|
б)
розумніший, більш розумний, менш розумний;
|
г)дорожчий, дорожчіший,
найдорожчіший.
|
12.Вкажіть
рядок, в якому допущено помилку при відмінюванні числівників:
а) двістами, вісьмома,
п’ятьмастами, дев’ятьма;
|
в)
чотирьох, чотирма, сімдесяти, дев’яноста;
|
б) вісімдесяти, дев’ятьом,
двох десятих, дев’яноста;
|
г) дев’ятисот, дев’ятистам,
сімом, п’яти.
|
13. Вкажіть рядок, в якому
усі слова є службовими частинами мови:
а) і, ой, гав, незважаючи
на те;
|
в) я, тут, вікно, є;
|
б) працювати, сіль, завжди,
чотири;
|
г) ми, вони, озеро,
десятина.
|
14. Вкажіть рядок, в якому є
просте речення:
а) Люд без мови – то глина
безлика, без’язика отара овець.
|
б) Знаєш приказку: давши
слово – держись!
|
в) Забувся сміх, примовкли
жарти, ми слухали, схилившися на парти.
|
г) Як умру, то поховайте
мене на могилі...
|
15. Вкажіть речення, у якому
є вставні слова:
а) Треба сказати друзям,
щоб прийшли завтра раніше.
|
б) Сучасне життя, треба
сказати, тримає людину в постійній напрузі.
|
в)Можна все на світі вибирати,
сину, вибрати не можна тільки Батьківщину.
|
г)Кажуть, що зима цього
року буде ранньою.
|
16. Вкажіть рядок, в якому
потрібно ставити двокрапку при однорідних членах речення:
а) Зацвіли усі діброви, і
долини, і луги.
|
б) І над водою, і над гаєм
кругом все мовчить.
|
в) Чарівний світ пливе наді
мною сині води, білі піски, хати на високих берегах.
|
г) Ніч, озеро, комиші
шумлять дужо, тривожно.
|
17. Вкажіть рядок, в якому є
односкладне означено-особове речення:
а) Питай не старого, а
бувалого.(Н. тв.)
|
б) Люблю весну.
|
в) Нас розвели дороги і
роки.
|
г) Тихо над річкою.
|
18. Вкажіть рядок, в якому є
речення з прямою мовою:
а) Шевченків «Заповіт»
знають у всьому світі.
|
б) Ліна Костенко писала, що
слова страшні, «коли вони мовчать».
|
в)Народна мудрість каже:
«Життя прожити – не поле перейти».
|
г) – Доброго ранку! -
привітався я.
- Доброго здоров’я! - відповіли мені.
|
19. Вкажіть речення, в якому
неправильно вжито дієприслівниковий зворот:
а)Розганяючи тумани,
сонечко вставало.
|
б) Роби добро, не
відкладаючи на завтра.
|
в) Люди, шукаючи волі,
переходили з одного місця на інше.
|
г) Вийшовши на галявину,
ліс зустрів мене сонячним сяйвом.
|
20. Вкажіть рядок, в якому є
речення у науковому стилі:
а)Прошу допустити мене до
складання іспитів на атестат зрілості.
|
б) Цитата – це дослівний
уривок з чийогось тексту чи висловлювання для підтвердження якоїсь думки.
|
в) Як парость виноградної
лози, плекайте мову.
|
г) Вночі небо належить
всесвіту, а вдень – землі, розцвітає її барвами й живе її життям.
|
Білет №3
1. Правильну вимову відображає фонетичний запис слів у
рядку:
а) боротьба [борот'бá],
пишеться [пишеит'с'а], дужче [дýшче];
|
в) ллється [л':éц':а],
істотні [істóтн'і],
миліше [мил'íше];
|
б) Ложці [лóз'ц'і], розсипати [рос:иепáтие],
здається [здайéц':а];
|
г) казка [кáска], бджілка
[бдж’íлка],
приносить [приенóсиет'].
|
2.Вкажіть рядок, в якому вказано
форми слова:
а) вись, високий, височина,
височіти;
|
в) двір, двору, двором, у
дворі.
|
б) сміливий, мужній,
героїчний, хороший;
|
г) возити, возик, возиком,
возика.
|
3. Подвоєння
літер НЕ відбувається в усіх словах рядка:
а) крос..ворд, буд..изм,
іл..юзія, оперет..а;
|
в) кристал..ічний,
однотон..ий, мас..ивний, кол..екція;
|
б) піц..ерія, гум..анізм,
ім..унітет, груп..а;
|
г) діаграм..а, кас..ета, ім..обілізація,
процес..ор.
|
4.Вкажіть рядок, в якому всі
слова пишуться через дефіс:
а) науково/технічний,
південно/західний, всюди/хід, слово/сполучення;
|
б) радіо/передача,
гідро/система, авіа/переліт, червоно/гарячий;
|
в) садово/парковий,
широко/листий, сніжно/білий, генерал/майор;
|
г) телефон/автомат,
фізико/географічний, хліб/сіль, жар/птиця.
|
5.В якому рядку не порушено
правила вживання великої літери:
а) Велика вітчизняна війна,
орден Пошани, Північний Полюс;
|
б) Деканат Економічного
факультету, Епоха Відродження, країни сходу;
|
в) Українська
Республіканська партія, комета Галлея, Львівський Національний Аграрний
Університет;
|
г) Олеський замок, лауреат
Шевченківської премії, цукерки «Вечірній Київ».
|
6.Встановіть значення
фразеологізму водити за ніс:
а) обіцяти, але не
виконувати;
|
|
|
б) ледарювати;
|
г) сидіти тихо.
|
7.Вкажіть рядок, в якому є
антоніми:
а) Доріг тисячі – правда
одна;
|
в) Не жди дяки від
приблудного собаки;
|
б) Згода будує, а незгода
руйнує;
|
г) Не знаючи броду, не лізь
у воду.
|
8.Вкажіть рядок, в якому всі
слова діалектні:
а) магістраль, футбол,
агент, акція;
|
в) розповідь, оповідання,
казка, ліс;
|
б) чорнобривець, очерет,
куліш, кіт;
|
г) кресаня, маринарка, маржинка,
черес.
|
9.Вкажіть рядок, в якому всі
іменники спільного роду:
а) УНР, Суми, дівчатко,
озеро;
|
в) плакса, замазура,
невдаха, сіромаха,
|
б) Тбілісі, степ, кір,
книга;
|
г) куниця, сорока, поні,
шосе.
|
10.Вкажіть рядок, в якому всі
іменники мають форму однини і множини:
а) птах, вітер, берег,
лебідь;
|
в) Україна, радість, пшоно,
сум;
|
б) сніг, сіль, Чернівці,
Піренеї;
|
г) окуляри, граблі, сани,
двері.
|
11. Вкажіть рядок, в якому
наведено правильні відмінкові форми числівників:
а) сорока, двохстам,
п’ятнадцяти, три четвертих;
б) стома, шістдесяти, трьохстах,
на третьому;
в) тисячі п’ятисот,
вісімнадцятому, восьмиста, чотирма;
г) сімомастами, сімдесятьом,
трьох других, п’яти.
12.У якому рядку правильно вжито кличний відмінок іменників:
а) прохачу, Сергіє
Віталійовичу, панове, Людвігу;
|
в) сестро Маріє, Юле,
Миколо Семеновичу, колего;
|
б) пане голова, Марино,
Володимире, шановний доповідачу;
|
г) Марусю, Леве
Михайловичу, ветеране, хлопче.
|
13.Вкажіть рядок, в якому правильно
вказані наказові форми дієслова:
а) танцюймо, їж, неси,
вставайте;
|
в) телефонуйте, наказую,
сідайте, ходімо;
|
б) давай роби, тримаймо,
дивіться, проси;
|
г) будемо читати, малюйте,
принось, розповідай.
|
14. Вкажіть рядок, в якому є
складне речення:
а) Ніщо тут, власне, не
нагадувало панський двір.
|
в)Це був останній вечір,
проведений на Україні.
|
б) Так багато записалося в
поети, і так мало поетів.
|
г) Сміються-плачуть солов’ї
і б’ють піснями в груди.
|
15. Вкажіть речення, у якому
є вставні слова (розділові знаки пропущено):
а) Все здавалося прекрасним
і простим.
|
в) Здавалося весна забула до
нас дорогу.
|
б) Кажуть що зорі падають
на щастя.
|
г) Коли не вивчив то на
щастя сподіватися марно.
|
16. Вкажіть рядок, в якому
потрібно ставити тире при однорідних членах речення:
а) Море і сонце вони обоє,
як діти.
|
в) Я полем ішов, і зеленим
узліссям, і лугом.
|
б) Насправді ж музика – це
все і спів, і чистота, і твердість криці.
|
г) І на тім рушничкові
оживе все знайоме до болю і дитинство, й розлука, й твоя материнська любов.
|
17. Вкажіть рядок, в якому є
односкладне узагальнено-особове речення:
а) Мрії збуваються.
|
в) Степ та степ, і більш
нічого.
|
б) Говорить, немов шовком
шиє.(Н. тв. )
|
г) Цілий день було холодно.
|
18. Вкажіть речення, яке
потребує редагування:
а) Відвідавши Львів, я
захопилася його красою.
|
в) Навчання в нашому
коледжі починається в дев’ять годин.
|
б) Назустріч йшов молодий
хлопець.
|
г) У магазині продають
пряники і сирне печиво.
|
19. Вкажіть речення, в якому
неправильно вжито дієприслівниковий зворот:
а) Сонце, зупинившись у
зеніті, палить землю вогняним промінням.
|
в) Він запросив мене до
хати, бажаючи поговорити наодинці.
|
б) Листочки на тополі
перестали шелестіти, прислухаючись до маминої пісні.
|
г) Їдучи на возі, сонце
пекло немилосердно.
|
20. Вкажіть рядок, в якому є
речення в офіційно-діловому стилі:
а) Боюсь людей, що
проживуть, як гості, все життя.
|
б) Прошу звільнити мене із занять
у зв’язку із сімейними обставинами.
|
в) Корінь – значуща частина
слова.
|
г) Прошу передати гроші за
проїзд.
|
Білет №4
1.У котрому рядку кожне слово
має однакову кількість звуків і букв?
а) черешня, геній, суниця,
єднання;
|
в) приїжджати, ключ,
мільйон, тополя;
|
б) розтиснути, Вітчизна,
окраєць, більярд;
|
г) агентство, рядок,
потьмяніти, щоденник.
|
2.Вкажіть рядок, в якому є
спільнокореневі слова:
а) весло, веслувати,
веслами, весла;
|
в) гадати, вигадка,
вигадник, вигадати;
|
б) рух, рухом, рухливий,
порушник;
|
г) світло, світла, світлом,
світити.
|
3.Вкажіть рядок, в якому всі
слова пишуться з апострофом:
а)Св ятослав, з явитися,
об.їхати, р.ябенький;
|
в) р.яжанка, високогір.я,
пір.ячко,верб яний;
|
б)духм яний, трьох.ярусний,
кав.ярня, пів.їдальні;
|
г) марнослів.я, об єднати,
любов.ю, матір.ю.
|
4.Вкажіть рядок, в якому всі
слова пишуться разом:
а) радіо/передача, гідро/привід,
авіа/переліт, військово/полонений;
|
в) науково/дослідний,
північно/західний, всюди/хід, слово/сполучення;
|
б) телефон/автомат,
фізико/хімічний, дівич/вечір, східно/український;
|
г) садово/парковий, екс/прем’єр,
сніжно/білий, генерал/майор.
|
5.Вкажіть рядок, в якому всі
слова пишуться з великої букви:
а) Д(д)ень Н(н)ародження,
П(п)рофесор, З(з)апорізька С(с)іч;
|
в) Д(д)домініканська
Р(р)еспубліка, К(к)отигорошко, В(в)улиця З(з)елена, Р(р)ектор;
|
б) Д(д)ень П(п)еремоги,
М(м)іністр О(о)світи, П(п)ланета З(з)емля, У(у)країнці;
|
г) З(з)ахідна Є(є)вропа,
П(п)ерун, Б(б)іблія, Р(р)іздво.
|
6.Встановіть значення
фразеологізму хоч греблю гати:
а) мовчати;
|
в) дуже багато;
|
б) бути готовим поступитися;
|
г) від початку до кінця.
|
7.Вкажіть
рядок, в якому є синоніми до слова горизонт:
а) бачити, вивчати,
спостерігати, милуватися;
|
в) горизонтальний,
вертикальний, протяжність;
|
б) видноколо, обрій,
небосхил, крайнебо;
|
г) географія, сонце, небо,
далечінь.
|
8.Вкажіть
рядок, в якому є антоніми:
а) Вчення світ, а невчення
- тьма;
|
в) Дружній табун вовків не
боїться;
|
б) Тихіше їдеш – далі
будеш;
|
г) Нарядилася, як пава, а
кричить, як ґава.
|
9.Вкажіть
рядок, в якому всі слова іншомовні:
а) великий, грандіозний,
успішний;
|
в) дюшес, робітник, гай,
хата;
|
б) шлях, плай, магістраль,
автобан; актуальний;
|
г) дефіс, вігвам, вернісаж,
експорт.
|
10.У
котрому рядку подано правильні форми родового відмінка однини іменників ІІ
відміни:
а) Дністра, кілограму, сну,
стола, конуса;
|
в) тягаря, гопака, Дону,
міліметра, алюмінія;
|
б) квітня, рису, обміну,
Стокгольма, сліду;
|
г) колектива, супу,
баобаба, портфеля, ступеня.
|
11.Вкажіть
рядок, в якому всі іменники мають лише форму однини:
а) мороз, вітер, обличчя,
учень;
|
в) студентство, людство,
молоко, гамір;
|
б) суддя, Австралія,
розмова, вірус;
|
г) шлях, стіл, вода,
прапор.
|
12.В якому рядку правильно подано форми імен по
батькові:
а) Валерієвна, Яківна, Ростиславович, Терентійович;
б) Леонідович, Юр’ївна, Северинівна, Денисович;
в) Борисівна, Остаповна, Олегович, Володимирович;
г) Артурович, Савич,
Бориславівна, Антонівна.
13.У
котрому рядку подано дієслова одного часу?
а) сидить, пише, принесуть,
люблять, іде;
|
в) підемо, працюватимеш,
вирушу, сидиш, закричить;
|
б) зеленіє, цвітуть, їси,
танцюєш, відпочиваю;
|
г) несеш, з’їси, розповім,
продаси, даси.
|
14.Вкажіть
рядок, в якому допущено помилку при відмінюванні числівників:
а) двістами, вісьмома,
п’ятьмастами, дев’ятьма;
|
в)
дев’ятисот, дев’ятистам, сімом, п’яти;
|
б) вісімдесяти, дев’ятьом,
двох десятих, дев’яноста;
|
г) чотирьох, чотирма,
сімдесяти, семисот.
|
15. Вкажіть речення, у якому
є звертання:
а) Ти вже йдеш?
|
б) Розкажу тобі думку
таємну.
|
в) О слово рідне, що без
тебе я?
|
г) Отак і вам зробити
треба.
|
16. Вкажіть рядок, в якому
потрібно ставити тире при однорідних членах речення
а) Хліб, картопля, соняшник
нічого цього не було б без сонця.
|
б) Пахне сосною, пахне
м’ятою, житнім хлібом і бджолами.
|
в) Міста мають не тільки
свої силуети, а й свої обличчя, голоси, а то й щось схоже на свої душі.
|
г) Квіти в оранжереях
цвітуть завжди навесні, влітку, восени і навіть взимку.
|
17. Вкажіть рядок, в якому є
односкладне неозначено-особове речення:
а) Навкруги ні душі. Тихо й
безлюдно.
|
б) Розкопаю гору й посію
рожу.
|
в) Це озеро назвали світлим
не випадково.
|
г) Вік живи – вік учись.
|
18. Вкажіть рядок, у якому є
складносурядне речення:
а) Не можна брати істину в оренду і сіяти на
ній чортополох.
|
б) Минуло свято, і люди
знову вийшли на свої поля.
|
в) Вчися не до старості, а
до смерті.
|
г) Не рубай берізки, бо з
неї бризнуть сльози.
|
19. Вкажіть рядок, в якому словосполучення
потребує редагування:
а) брати участь;
|
б) прокидатися від шуму;
|
в) дякую вас;
|
г) прошу пробачення.
|
20. Вкажіть рядок, в якому є
речення в художньому стилі:
а) Лінійку провести згідно
з розпорядженням директора.
|
б) Під нами прокидався
туман, а над нами падало листя-золоті сльози осені.
|
в) Так проходить реакція
гідролізу.
|
г) Мергель є основною
сировиною для цементного виробництва.
|
Білет № 5
1.Вкажіть рядок, в якому
букви я, ю, є, ї позначають один звук:
а) лящ, бюро, свято, ключ;
|
в) кольє, зоря, п’яльця,
коляда;
|
б) заєць, в’юн, віяло,
явір;
|
г) боягуз, злюка, боєць,
хрящ.
|
2.Вкажіть
рядок, в якому є спільнокореневі слова:
а) лист, листяний, листа, у
листі
|
в) вись, високий, височина,
височіти;
|
б) сміливий, мужній,
героїчний, хороший;
|
г) возити, возик, возиком,
возика.
|
3.М’який
знак на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка
а) мал..овничий, з..омка,
опрац..ований;
|
в)
с..огодні, пізн..ого, кол..оровий;
|
б) давн..окиївський,
чотир..ох, ра..он;
|
г) с..орбати, сер..озний,
багат..ом.
|
4.
В якому рядку в усіх словах відбулося спрощення:
а) студен..ський,
радіс…ний, перс…ні;
|
в) шіс..надцять, тиж..ня,
первіс…ний;
|
б) проїз…ний, облас…ний,
піс…ний;
|
г) сер…це, хвас..нути,
аген…ство.
|
5.Вкажіть
рядок, в якому всі слова пишуться через дефіс:
а) ультра/сучасний, біо/сфера,
чотири/денний, легко/легко;
|
в) військово/морський,
супер/міцний, темно/синій, глухо/німий;
|
б) науково/популярний,
фізико/математичний, екс/прем’єр/міністр, північно/східний;
|
г) чорно/земний, земле/володіння,
галицько/волинський, гірко/солодкий.
|
6.Встановіть
значення фразеологізму спускатися з неба
на землю:
а) звільнятися від ілюзій;
|
|
|
б) нечесно наживатися;
|
|
7. Синонімічний ряд
подано у рядку:
а) дружній, братерський,
приятельський, приязний;
|
в) група, гурт, громада,
товариство, сім’я;
|
б) думати, міркувати,
мислити, роздум;
|
г) злива, дощ, блискавка,
хлющ.
|
8. Вкажіть
рядок, в якому є антоніми:
а) Добро не пропадає, а зло
умирає;
|
в) Сльозами горю не
поможеш.
|
б) Говорили-балакали, сіли
й заплакали;
|
г) Вік живи, вік учись.
|
9. У
котрому рядку в усіх випадках дотримано нормативне граматичне узгодження
прикметника з іменником:
а) маленьке поні,
діамантове кольє, величезне казино;
|
в) прозора тюль, смачна
івасі, набридлива цеце;
|
б) дикий розпач,
інфекційний нежить, сильний біль;
|
г) сусідський собака,
спекотний Сочі, нарізане салямі.
|
10. В
якому рядку правильно подано форми кличного відмінка іменників:
а) Ігоре Вікторовиче, панянко,
Любове Іванівно, тату;
|
в) добродійко, студенте
Ясіновський, Богдане Лукичу, голубе;
|
б) пане директор, пані
Свириденко, Лесю Михайлівно, Львове;
|
г) Катрусю, Роксолано
Назарівно, Київе, Василю Адамовичу
|
11.У
котрому рядку всі прикметники належать до одного розряду за значенням:
а) учорашній, глибокий,
солоний, шкільний;
|
в) мамин, гарячий,
весняний, сонячний;
|
б) Сергіїв, лікарів,
невістчин, свекрушина;
|
г) вузький, морфологічний,
міцний, тихий,.
|
12.Вкажіть рядок, в якому всі займенники написано правильно:
а) деякий, будь
хто, аби-що, ніскільки;
|
в) будь з чим,
з будь-чим, скількись,
хто зна що;
|
б) ні для кого,
що-небудь, казка-котрого, якийсь;
|
г) хто-будь,
дещо, абизким, який-небудь.
|
13.Вкажіть
рядок, в якому допущено помилку при відмінюванні числівників:
а) п’ятдесятьох, сорокам,
двома, вісімдесятьох;
|
в)
сорока, чотирьом, п’ятдесятьма, десятому.
|
б) ста, тридцятьом,
семиста, сорок п’ятого;
|
г) двомастами, двадцятьом,
сімомастами сімома.
|
14. Вкажіть речення, у якому
є звертання:
а) Ти даєш мені сонце
погоже, і повітря даєш, і снагу.
|
б) Земле рідна! Мозок мій
світліє, і душа ніжнішою стає.
|
в) Отже, одна з
найсмутніших сторінок у цій поемі належить її огненому поетові.
|
г) Якби не мамина пісня,
сказав колись один історик, то яким убогим було б наше життя.
|
15. Вкажіть рядок, у якому
потрібно поставити тире між підметом і присудком:
а) Мою подругу звати
Оксана.
|
б) Книга унікальне явище.
|
в) Він був сином мужика, а
став володарем в царстві духа.
|
г) Але життя не сон, воно
не склянка чаю.
|
16. У котрому з поданих
речень є іменний складений присудок:
а) А я таки
мережить буду тихенько білії листи.
|
б) Пахне
сосною, пахне м’ятою, житнім хлібом і бджолами.
|
в) З глинища
тягло холодом і запізнілою осінню.
|
г) Кохана –
ніби кущ бузку…
|
17. Вкажіть рядок, в якому є
безособове речення:
а) Живе лиш той, хто не
живе для себе.
|
б) Сплю, солодко, міцно, і
навіть сон бачу.
|
в) Лежачого не б’ють.
|
г) Мені хочеться чогось
новенького.
|
18. Вкажіть рядок, у якому є
складне безсполучникове речення:
а) У кожній родині, де
підростала дівчина, скриня мала повнитися рушниками.
|
б) Холонуть дзвінкі потоки,
ридають вітрів трембіти.
|
в) У серпанку загадковім
спить смаглява Ольвія.
|
г) А пісня злетіть не в
силі, неначе підбитий птах.
|
19. Вкажіть речення, в якому
неправильно вжито дієприслівниковий зворот:
а) Підеш собі, зажурившись,
гаєм по долині.
|
б)Вийшовши з лісу, я потрапив на сонячну галявину.
|
в) Струмок дзвенів,
стрибаючи з каменя на камінь.
|
г) Йшовши дорогою, мені
зустрівся старий дідусь.
|
20.
В якому варіанті розділові знаки розставлено
добре:
а)
На жаль, шановний Петре Олеговичу у Вашій роботі трапляються серйозні текстові
розбіжності.
б)
На жаль, шановний Петре Олеговичу, у Вашій роботі трапляються серйозні,
текстові розбіжності.
в)
На жаль шановний Петре Олеговичу у Вашій роботі трапляються серйозні текстові
розбіжності.
г) На жаль, шановний Петре
Олеговичу, у Вашій роботі трапляються серйозні текстові розбіжності.
Білет №6
1.
Вкажіть рядок, в якому підкреслені літери позначають той самий звук:
а) дощик, подітися,
джмелик;
|
в) ґудзик, Великдень,
обґрунтувати;
|
б) торбинка, молотьба,
Вітчизна;
|
г) зернівка, видзвонює,
зірочки.
|
2.
Вкажіть рядок, в якому є форми слова:
а) гай, гайок, підгайок,
гайочок;
|
в) рік, роки, років,
роками;
|
б) стіл, столи, стільниця,
столик;
|
г) клен, кленовий, клени,
кленом;
|
3. Префікс при- треба писати в усіх словах рядка:
а) пр..глушити,
пр..м’ятий, пр..мудрість, пр…зирливий;
|
в)
пр..карпатський, пр..звисько, пр..їжджати,
пр…мерзлий;
|
б) пр..вчити,
пр..булий, пр..морозок, пр….вітання;
|
г) Пр..дністров’я,
пр..сідати, пр..боркати, пр…красний.
|
4.
Вкажіть рядок, в якому всі слова пишуться разом:
а) вагоно/ремонтний,
кіно/стрічка, міні/спідниця, батько/мати;
|
б) плодово/ягідний,
метало/місткий, жовто/синій, легко/розчинний;
|
в) купівля/продаж,
видимо/невидимо, унтер/офіцер, близько/близько;
|
г) високо/врожайний,
широко/листий, кіно/репортаж, супер/маркет.
|
5. Велику літеру вжито правильно в усіх словосполученнях
рядка:
а)
поет Василь Стус, князь Данило галицький,
Українська Демократична партія;
|
в)
Бахчисарайський Район, орден Ярослава
Мудрого, сізіфова праця;
|
б) Петро Гулак-Артемовський,
Голова Верховної Ради України, кафедра статистики;
|
г) «Слово про Похід
Ігорів», Лисичка-Сестричка, Харківські дівчата.
|
6.
Наведіть антонім до фразеологізму попускати
віжки:
а) тримати на виду;
|
в) тримати хвіст трубою;
|
б) тримати в кулаці;
|
г) триматися гоголем.
|
7. У котрому рядку до
складу словосполучень входять омоніми:
а) праве око –
ліве око, вузька смужка – широка смужка;
|
в) косити траву
– косити очима, зелений луг – їдкий луг;
|
б) синє море –
море квітів, срібна підставка – срібний голос;
|
г) легкий птах
– легкий шелест, золотий перстень – золотий голос.
|
8.
Вкажіть рядок, в якому всі слова діалектні:
а) шлях, шосе, хідник,
стежка;
|
в) недокрів’я, ворота,
життя, дорога;
|
б) акорд, анемія,
ватерполо, форвард;
|
г) вуйко, болєрка,
умикнути, когут.
|
9. В
якому рядку всі іменники належать до жіночого роду:
а) тюль, ГЕС, леді, авеню,
ваніль;
|
в) дівчатко, облрада,
мадам, живопис, педаль;
|
б) Чилі, діагональ, леді,
салямі, цеце;
|
г) ООН, біль, Умань,
долоня, Січ.
|
10.Вкажіть
рядок, в якому всі іменники мають лише форму множини:
а) Суми, сани, Чернівці,
двері;
|
в) ковзани, дуби, стебла,
хлопці.
|
б) листки, хлібини, гроші,
граблі;
|
г) іменини, відвідини,
стежини, очі.
|
11. Вкажіть рядок, де вказано
правильні форми кличного відмінка:
а) хлопцю, козаче, Ольго
Петрівно;
в) Іллє, пане ректоре, шановна громадо;
б) Маріє Василівно,
доповідачу, Петре;
г) Юріє Тарасовиче, отче, Марічко.
12.Вкажіть
рядок, в якому неправильно утворено ступінь порівняння прикметників:
а) терпкіший, менш терпкий,
найтерпкіший;
|
в) кругліший, більш вищий,
менш освіченіший;
|
б) щонайважчий, найбіліший,
наймудріший;
|
г) найбільш зрозумілий,
солодший, тьмяніший.
|
13.Вкажіть рядок, в якому всі слова є числівниками:
а) трійка, один, утрьох,
третина;
|
в) п’ятдесят, двоє, обидва,
три четвертих;
|
б) чверть, п’ятірко,
половина, одна п’ята;
|
г) десятка, сорок,
дев’ятеро, вісімдесятий.
|
14.
В якому рядку є неправильні прийменникові конструкції:
а) на адресу, за адресою,
за бажанням;
|
в)
згідно з наказом, за наказом, за звичкою;
|
б)
в знак вдячності, по списку, двічі в рік;
|
г) з відчаю, з вини, за
рівнем знань, з обов’язку.
|
15. Вкажіть рядок, в якому є
просте речення:
а) Немає нічого в світі
милішого, як серце матері до своїх діточок.
|
б) Коли мені кажуть «Київ»,
я бачу Дніпро.
|
в) Щасливому і в сні щастя
сниться.
|
г) Сонце заходить, гори
чорніють, пташечка тихне, поле німіє.
|
16. Вкажіть рядок, в якому
потрібно ставити двокрапку при однорідних членах речення:
а) Весною ліс вкривається
килимом з рясту, пролісків, козельцю, білої кашки.
|
в) Прийшли усі і хлопці, і
дівчата.
|
б) Зацвіли усі діброви, і
долини, і луги.
|
г) Тонкі брови, рум’яне
лице, веселі очі усе дихало молодою красою.
|
17. Вкажіть рядок, в якому
зазначено поширене речення:
а) Кілька учнів малюють.
|
в) Вже світає.
|
б) Іван накивав п’ятами.
|
г) Діти будуть співати.
|
18. Вкажіть рядок, у якому є
складнопідрядне речення:
а) Раби сьогодні не раби,
шумлять знамена боротьби.
|
в) Холонуть дзвінкі потоки,
ридають вітрів трембіти.
|
б) Соловей сидів на тонкій
калиновій гілочці, що схилилася від його ваги.
|
г) А пісня злетіть не в
силі, неначе підбитий птах.
|
19. У
котрому реченні допущено пунктуаційну помилку:
а) Двері рипнули – і в хату увійшов Харитон Шакула.
б) Щасливий той, хто вважає себе щасливим.
в) Одним людям личать їхні недоліки, а іншим, навіть, їхні достоїнства не
до лиця.
г) Якщо ви хочете, щоб життя вам усміхалось, спершу подаруйте йому свій
гарний настрій.
20. Вкажіть речення, в якому
неправильно вжито дієприслівниковий зворот:
а) Заходило сонце, у ніжний
рум’янець забарвлюючи землю.
|
в) Падаючи з-під стріхи,
краплина розсипалася мільйонами іскорок.
|
б) Я ненароком заблукав,
йшовши додому.
|
г) Прогулюючись парком,
люблю спостерігати за білочками.
|
Білет №7
1.
Вкажіть рядок, в
якому букви я, ю, є, ї позначають один звук:
а) юннат, навіювати, хвоя,
з’єднання;
|
в) Святослав, тьмяно,
зілля, клятва;
|
б) земля, рядно, їдуть,
малятко;
|
г) цвях, юрта, єнот,
здоров’я.
|
2.
Не мають
закінчення всі слова рядка:
а) рід, інженер, неподалік,
прибіг;
|
в) мадам, сіль, нежить,
Керч;
|
б) кімоно, кіно, вапно,
доміно;
|
г) зранку, принісши, ходити,
просто.
|
3.
Вкажіть рядок, в
якому всі слова пишуться з апострофом:
а) бур.ян, Мар.яна, Лук.ян,
торф.яний;
|
в)
під.яремний, гар.ячий, пір.я, в.юн;
|
б) посв.ята, зобов.язання,
бур.як, об.єм;
|
г) матір.ю, під.юдити,
з.економити, м.ята.
|
4.
Вкажіть рядок, в
якому всі слова пишуться разом:
а) купівля/продаж,
видимо/невидимо, унтер/офіцер, близько/близько;
б) вагоно/ремонтний,
кіно/стрічка, міні/спідниця, батько/мати;
в) плодово/ягідний,
метало/місткий, жовто/синій, легко/розчинний;
г) високо/врожайний,
широко/листий, кіно/репортаж, супер/маркет.
5.
Вкажіть рядок, в
якому прислівники треба писати разом:
а) аби/як, по/де/куди,
на/сам/перед, до/тла;
б) без/вісти, без/угаву,
без/упину, без/дарно;
в) на/гору, на/гора,
по/маленьку, по/третє;
г) казка/як, на/швидку/руч,
по/троє, у/троє.
6.
Виберіть речення, де фразеологізм виконує роль
присудка:
а)
Це сталося ще за царя Гороха.
|
в)
Працюють як мокре горить.
|
б)
Від страху п’ятами накивав.
|
г)
Язикатій Хвесьці нічого не варто розповідати.
|
7.
Лексичну помилку
НЕ допущено у рядку:
а)
відповіді співпадають;
|
в)
завдати збитків;
|
б)
більша половина слухачів;
|
г)
слідуюча зупинка.
|
8.
Вкажіть рядок, в
якому всі слова іншомовні:
а)
дюшес, робітник, гай, хата;
|
в)
шлях, плай, магістраль, автобан;
|
б)
великий, грандіозний, успішний,актуальний;
|
г)
фестиваль, ейфорія, джемпер, поет.
|
9. В якому рядку в усіх випадках дотримано нормативне
узгодження прикметника з іменником:
а) цікава леді, чергове
кліше, алергічна нежить;
|
в) чорний туш, довгий путь,
розкладене асорті;
|
б) білий рояль, неабияка
розкіш, сумнозвісне ЧАЕС;
|
г) крихітний колібрі,
болючий висип, математичний степінь.
|
10. В якому рядку словосполучення побудовано
правильно:
а) учасник хору, перевірка
гуртожитка, територія мікрорайону;
|
в) квіти барвінка, притока
Дунаю, позбутися болю;
|
б) поїздка до Нью-Йорка,
уривок монолога, праця колективу;
|
г) пояснення до графіка,
здобути фах дизайнера, виступ ансамблю.
|
11. Вкажіть
рядок, в якому неправильно утворено ступінь порівняння прикметників:
а) щонайважчий, найбіліший,
наймудріший;
|
в) найбільш зрозумілий,
солодший, тьмяніший;
|
б) терпкіший, менш терпкий,
найтерпкіший;
|
г) кругліший, більш вищий,
менш освіченіший.
|
12. У котрому рядку правильно вжито кличний відмінок
іменників:
а) шановний ювіляре, Таню,
Іллє Олександровичу, пане декане;
|
в) Анастасіє, Сергіє
Несторовичу, громадянине, Марто Олегівно;
|
б) колеже, Григорію
Йосиповичу, Маргарито, братику рідненький;
|
г) дорогий читачу, пані
Ніно, Вадиме Тарасовичу, Олегу.
|
13. У котрому
рядку всі дієслова належать до однієї дієвідміни:
а)
зазнавати, сахатися, дозволяти, читати;
|
в) берегти, молоти, п’яніти, доїти;
|
б)
казати, давати, вчити, благати;
|
г)
писати, ходити, бігти, їхати.
|
14. У котрому рядку всі слова – означальні займенники:
а) хто, що, який, чий,
котрий, скільки;
|
в)
весь, всякий, кожний, самий, сам, інший;
|
б) ніхто, ніщо, ніякий,
нічий, жодний;
|
г) ваш, їхній, свій, моя,
його.
|
15. В якому
рядку не порушено граматичне узгодження іменника з числівником:
а) півтора року, дві треті
доби;
|
в)
двоє лошат, з першим лютим;
|
б) дві десяті відсотка, чотири
ножиці;
|
г) одна друга кілограмів,
два метра.
|
16.
Вкажіть рядок, в якому потрібно ставити тире при однорідних членах речення:
а) Чорніє поле, і гай, і гори.
б) Любіть тваринку і
травинку, і сонце завтрашнього дня.
в) Скрізь червоно на небі, на
узгір’ях, на горі.
г) І це повітря, і покручені
лози, і зів’яла трава усе це мимохіть нагадувало їй щасливі хвилини життя.
17. У якому рядку неправильно використано
вставне слово:
а) Я, очевидно, неправильно розрахувала свої сили;
б) Сподіваюсь, тебе не доведеться довго чекати;
в) Він твердо знав, що, можливо, дотримає слова;
г)
Ти, може, не довіряєш мені
18.
Спонукальним є речення:
а)
У серпанку загадковім спить смаглява Ольвія.
б)
Нехай добро завертає у кожен дім.
в)
Хто може випити Дніпро?
г)
Під нами прокидався туман.
19. У котрому реченні допущено пунктуаційну помилку?
а) Заснути б отут просто неба
виключаючись з усього, що проймає серце неспокоєм і тривогою.
б) Вже б покласти кінець всім незгодам
і щоб кожен народ поважать!
в) Мені б трудіння пити, пити завше, З
світаннями планетою іти.
г) О, коли б рвонув шалений вітер і
розігнав хмари!...
20. Вкажіть рядок, в якому є речення в
офіційно-діловому стилі:
а)
Компанії слід вжити належних заходів.
б)
Над нами падало листя – золоті сльози осені.
в)
Учені констатують про збільшення озонової діри.
г)
Якщо знайдеш свою зорю, вона тебе поведе.
Білет №8
1. У котрому рядку в усіх словах є глухий
приголосний звук?
а) мигтіти, просьба, легко,
фігура;
|
в дзьоб, затишок, сонце,
донька;
|
б) світанок, міць,
боротьба, вогнище;
|
г) хом’як, ключ, бринза,
лавина.
|
2. Вкажіть
рядок, в якому є спільнокореневі слова:
а) милуватися, милити,
мильце;
|
в) пекти, випічка,
спечений;
|
б) ринок, ринковий,
поринати;
|
г) пом’якшувати, м’ятний,
м’якенький.
|
3. Вкажіть
рядок, в якому всі слова пишуться з апострофом:
а) відв..язати,
п..юре, Лук..яненко, матір.ю;
|
в)
к..юрі, інтерв..ю, пів..Єгипту,
з..явитися;
|
б) верф..ю,
транс..європейський, кон..юнктура, дзв..якати;
|
г) тім..я, пів..ягняти, возз..єднання, ін..єкція.
|
4. Вкажіть
рядок, в якому всі складні слова записано правильно:
а) суспільнополітичний, сільськогосподарський,
західноукраїнський;
|
в) суспільно-корисний,
фізико-математичний, стиснуто-зігнутий;
|
б) військовозобов’язаний,
кислосолодкий, латиноамериканський;
|
г) ґрунтозахисний,
м'ясо-молочний, південно-східний.
|
5. В
якому всі слова написано правильно:
а) викладацький, молотьба,
вогкість, тиждня;
|
в) криворізький,
об’їзджати, шістнадцять, французський;
|
б) карпатський, дорожчати,
птаство, агентство;
|
г) інтелігентський,
сонячний, сердешний, надхнення.
|
6. Оберіть рядок, де всі фразеологізми є синонімами:
а) без вогню пекти, байки
правити, багато брати на себе;
|
в) чіпляти ярлики, на ногах
не стояти, передбачати події;
|
б) оповідати сон рябої
кобили, боби розводити, плести сухого дуба;
|
г) Памороки забивати,
палиця плаче, приший кобилі хвіст.
|
7. У
прямому значенні вжито обидва словосполучення у рядку:
а) тепла піжама, тепла
розмова;
|
в) солодкий чай, солодкий
сон;
|
б) золотий годинник,
золотий зливок;
|
г) самотня жінка, самотня
істина.
|
8. Вкажіть
рядок, в якому всі слова іншомовні:
а) акварель, листопад,
алігатор, алюр;
|
в) макітра, космодром,
мелодрама, меломан, лісостеп;
|
б) Великдень, драматургія,
трагедія, роман;
|
г) масштаб, штатив,
церемоніал, бестселер.
|
9. Позначте
рядок, в якому всі іменники у родовому відмінку однини мають закінчення -у
(-ю):
а) спорт, світогляд,
Дінець, літр;
|
в) інститут, спорт,
виконком, сад;
|
б) командир, батальйон,
жовтень, страх;
|
г) вовк, Сергій, викладач,
радіус.
|
10. У
котрому рядку правильно записана відмінкова форма числівника?
а) Д.в. двохстам двадцяти п'яти;
|
в) М.в. (на) шестистах шістдесятьох трьох;
|
б) О.в. трьомастома тридцятьма;
|
г) О.в. шістьмастами шістдесяти двома.
|
11. Вкажіть
рядок, в якому правильно утворено ступінь порівняння прикметників:
а) а) солодший,
найвеличезніший, найглибший, якнайбіліший;
|
в) найбагатший,
найхолодніший, найчистіший, добріший;
|
б) найпроменистіший, самий
рідний, найрадісніший, найдешевший;
|
г) найбільш добренький,
найдухмяніший, розумніший, правильніший.
|
12. У якому рядку правильно визначено час:
а)
прийшов після десяти;
|
в) поїзд прибуває в десять хвилин сьомої;;
|
б)
вже було п'ятнадцять хвилин на шосту;
|
г)
в дванадцять годин будемо у Трускавці.
|
13.
Вкажіть рядок, в якому усі слова є службовими частинами мови:
а)
вже, ще, є, наче;
|
б)
п’ять, наш, над, навіть;
|
в)
немовбито, хай, посеред, біля;
|
г)
тому що, але, ой, вік.
|
14.
Вкажіть рядок, в якому є просте речення:
а) Моя пісне, вогниста,
шалена, ах, розбийся на світлі акорди.
|
б) Задощило, і фільмування
довелось припинити.
|
в) Усе іде, але не все
минає над берегами вічної ріки.
|
г) Десь спереду гукнув
паровоз і почулася пісня.
|
15. Вкажіть речення, у якому
є звертання (розділові знаки опущено):
а) Я можу чимось Вам
допомогти?
|
б) Тебе я земле всю сходив
до краю.
|
в) Ти в мені запалила
кохання.
|
г) Послухай як пташки
співають.
|
16. Вкажіть рядок, в якому
потрібно ставити тире при однорідних членах речення:
а) У лісі не було нічого
ані грибів, ані ягід, ані черешень.
|
б) Він не чув уже позаду ні
криків, ні стогонів, ні Нестеренкової команди.
|
в) І трави й ниви і небо й
сонце все змінилось у хлопчика в очах.
|
г) Все блищить новизною
будинки посадки вулиці квіти школи.
|
17.У котрому рядку є
складнопідрядне речення?
а) Будуть приходити люди
вбогі й багаті, веселі й сумні, радощі й тугу нестимуть мені.
|
б) Шосейний шлях пролягав
полями через ліски і зарослі, бори і непролазні хащі.
|
в) Хотів би я знати, про що
той струмочок у мріях своїх гомонить між травою?
|
г) Максим, минувши густі
зарості ожини, переплетені хмелем, опинився на поляні.
|
18. Вкажіть рядок, в якому правильно
оформлена пряма мова:
а) «Сьогодні ж додому, –
повторив він, – Ходімо купувати дітям подарунки».
б) Платон подумав – «Як це
прекрасно – кидати світові виклик і обманюватися»
в) «Ей, гуляй душа!» –
скрикнув хлопець.
г) «Ми прибули сюди надто
пізно», сказав мені днями один журналіст.
19. Відокремленим додатком
ускладнене речення:
а) Час, великий диригент,
перегортає ноти на пюпітрі.
|
в) Десь там, на іскристій
рівнині, неспить у заметах село.
|
б) Виходячи з дому, вимикай
світло.
|
г) Нічого це, крім болю, не
приносить.
|
20. Вкажіть рядок, в якому є
речення у художньому стилі:
а) На вимогу можу надати
необхідні рекомендації.
|
б) Вставні конструкції
виділяють на письмі комами.
|
в) Як бджолами покритий
сонях, це сонце міниться й гуде.
|
г) Отче наш, ти що єси на
небесах.
|
Білет № 9
1.Вкажіть рядок, в якому
букви я, ю, є позначають один
звук:
а) поява, полив’яний,
поняття, троє;
|
в) зоряний, бюджет, коляда,
святкувати;
|
б) шампіньйон, п’єдестал,
яворина, юрма;
|
г) злюка, рясно, в’ють, п’ятірка.
|
2.Вкажіть
рядок, в якому вказано слова з нульовим закінченням:
а) набік, мужність,
віч-на-віч, неподалік;
|
в) метро, кіно, кімоно,
турне;
|
б) мужність, лідер,
виходив, новий;
|
г) тулуб, початок, стояв,
рівень.
|
3.Літеру и на місці
пропуску треба писати в усіх словах рядка
а) ц..стерна, д..намо, х..рург, Флор..да;
|
в)
с..лует, д..плом, Шексп..р, граф..н;
|
б) Амер..ка, мерс.., соц..ологія, пр..тензія;
|
г) реч..татив, такс..ст, Лейпц..г, дж..нси.
|
4. Подвоєння
відбувається у всіх словах рядка:
а) шеститон..ий, брут..о,
ім…іграція, сюр…еалізм;
|
в) ін…овація, хоб..і,
Джульєт..а, ір..еальний;
|
б) піц..ерія, спагет..і, гол..андський,
Кан..и;
|
г) Тал..ін.., ем..ігрувати,
барок..о, сам..іт.
|
5.Вкажіть
рядок, в якому всі слова пишуться з часткою не окремо:
а) не/дочувати,
не/спиняючись, не/мовля, не/нароком;
|
в) не/мовбито, не/залишати,
не/скорений, не/абиякий;
|
б) ще не/скошений, не/діставши,
не/п’ять, не/надто добре;
|
г) не/повідомити, не/наче,
не/подалік, не/часто.
|
6.Який
із наведених виразів не є фразеологізмом:
а) не встромляти носа;
|
|
|
б) бути під носом;
|
|
7. Історизми подано у рядку:
а) скайп, модем, гаджет;
|
в) волость, бояриня, смерд;
|
б) колиба, бараболя, плай;
|
г) брошура, документ,
електорат.
|
8. Вкажіть
рядок, в якому є антоніми:
а) Сльозами горю не
поможеш.
|
в) Добро не пропадає, а зло
умирає.
|
б) Говорили-балакали, сіли
й заплакали.
|
г) Вік живи, вік учись.
|
9.
У котрому рядку всі іменники належать до І відміни?
а) Чернігівщина, мама,
дітвора, сон-трава, шашлична;
|
в) зернина, мачуха, ведмежа,
недотепа, Ілля;
|
б) молотарка, комашня, слоненя,
школа, гиря;
|
г) скринька, історія,
стежка, Василівна, горлиця.
|
10. В
якому рядку правильно подано форми кличного відмінка іменників:
а) прохачу, Сергіє
Віталійовичу, панове, Людвігу;
|
в) сестро Маріє, Юле,
Миколо Семеновичу, колего;
|
б) пане голова, Марино,
Володимире, шановний доповідачу;
|
г) Марусю, Леве
Михайловичу, ветеране, хлопче.
|
11. Вкажіть
рядок, в якому зазначено правильну форму:
а) цей студент активніше
всіх;
|
в в) цей студент самий
активніший;
|
б) цей студент
найактивніший;
|
г) цей студент самий
активний.
|
12. У котрому рядку є неправильні особові форми дієслова?
а) кличуть, носимо, горять, продаси, віддаю;
|
в) уміємо, віддамо, ріжуть, сплять, полють;
|
б) орють, борешся, даси, падаю, хочуть;
|
г) заспіваймо, станьмо, боряться, їси, ллється.
|
13.Правильно
подано всі числівники в рядку:
а) восьмастами дев’ятьома,
шістдесятьом сімом;
|
в)
вісьмастами шістдесятьма чотирма, ста сорока сімома;
|
б) п’ятьдесятьома сімома,
тисяча семисотий;
|
г) чотиристами тридцятьма,
тисячою
|
14. Вкажіть речення, у якому
є звертання:
а) Мій краю, радосте моя, мене ти
вийми із неволі.
|
б) Ви знаєте, як липа
шелестить у місячні весняні ночі?
|
б) Вода, виявляється,
досить холодна.
|
г) Дозвольте пройти!
|
15. Вкажіть рядок, у якому
потрібно поставити тире між підметом і присудком:
а) Мою подругу звати
Оксана.
|
б) Книга унікальне явище.
|
в) Він був сином мужика, а
став володарем в царстві духа.
|
г) Але життя не сон, воно
не склянка чаю.
|
16. У котрому з
поданих речень є іменний складений присудок:
а) А я таки
мережить буду тихенько білії листи.
|
б) Пахне
сосною, пахне м’ятою, житнім хлібом і бджолами.
|
в) З глинища
тягло холодом і запізнілою осінню.
|
г) Кохана –
ніби кущ бузку…
|
17. Вкажіть рядок, в якому є односкладне
безособове речення:
а) У повітрі стало тепліше.
|
б) Слухай кожного, але не з
кожним говори.
|
в) Пекельний посвист
снарядів.
|
г) Посадили у головах
червону калину.
|
18. Вкажіть рядок, у якому
є складносурядне речення?
а) Синє море хвилювалось і
кипіло на березі піною.
|
б) Минали дні, і в спогадах
поринали ночі.
|
в) Повільно, але неухильно
весна відвойовувала свої права.
|
г) Довіра і правда
відкриваються нам з найменших років, з колиски
|
19. Граматичну помилку допущено в рядку:
а) відчинивши двері, діти почали колядувати;
|
в) перемігши суперника, кияни
вийшли до наступного туру.
|
б) дивлячись кінофільм,
несподівано сяйнула блискавка, вдарив грім і почався дощ;
|
г) відвідавши музей, ми
ділилися враженнями від побаченого.
|
20.
В якому варіанті розділові знаки
розставлено добре:
а) Проте ми, очевидно будемо змушені відмовитися від
пропозиції, висловленої у Вашому листі.
б) Проте ми, очевидно, будемо змушені відмовитися від
пропозиції, висловленої у Вашому листі.
в) Проте, ми очевидно будемо змушені відмовитися від
пропозиції, висловленої у Вашому листі.
г) Проте ми, очевидно, будемо
змушені відмовитися від пропозиції висловленої у Вашому листі.
Білет №10
1. У котрому рядку кожне слово має однакову кількість
звуків і букв?
а) черешня, суниця,
зап’ястний, єдиний, малювання;
|
в) приїжджати, ключ,
дев’ять, мільйон, тополя;
|
б) підземний, симпатія,
окраєць, ательє, більярд;
|
г) джміль, потьмяніти,
ясність, пісня, щоденник.
|
2.Вкажіть рядок, в якому
вказано форми слова:
а) лебідь, лебідка,
лебединий;
|
в) уночі, ночувати, нічка.
|
б) килимок, килимка,
килимками;
|
г) перелік, лікування,
лікарня, лічба.
|
3.
Разом треба писати
кожне слово рядка:
а) пів/Угорщини,
напів/зотлілий, танц/майданчик, мікро/організми;
|
в) нью/йоркський,
контр/адмірал, семи/поверховий, всюди/хід;
|
б) довго/шиїй,
південно/американський, військо/полонений, івано/франківець
|
г) само/стверджуватися,
перекотиполе, пів/фінал, суспільно/корисний.
|
4.У котрому рядку в усіх
словах відбулося спрощення приголосних:
а) доблесний, усний,
баластний, хвастливий, хворостняк;
|
в) свиснути, горшка, ченці,
очисний, терка;
|
б) форпостний, корисний,
щасливий, улесливий, звісно;
|
г) зап’ястний, дощок,
ремісник, скло, шелеснути.
|
5.В якому рядку не порушено
правила вживання великої літери:
а) Перша Світова війна,
Святе Письмо, Міністерство Юстиції;
|
В) Стрийський Парк, Збройні
Сили України, Волинська область;
|
б) Українська радикальна
партія, сузір’я Гончі Пси, Організація Об’єднаних Націй;
|
г) Франкові поезії,
Нобелівська премія, Рентгенівські промені.
|
6.Яким є значення
фразеологізму водити за ніс:
а) сидіти тихо;
|
|
|
б) ледарювати;
|
г) обіцяти, але не
виконувати.
|
7.Лексичної помилки немає в
рядку:
а) повернувся зі столової;
|
в) дбайливе відношення;
|
б) остальні учасники;
|
г) доводити теорію.
|
8.Вкажіть рядок, в якому всі
слова діалектні:
а) магістраль, футбол,
агент, акція;
|
в) трембіта, легінь,
скриня, подвір’я;
|
б) ґазда, маринарка, плай,
крумплі;
|
г) чорнобривець, очерет,
куліш, кіт.
|
9.Вкажіть рядок, в якому всі
іменники середнього роду:
а) желе, філе, асорті,
пенальті, цунамі;
|
в) загс, АТП, кольє,
середовище, дрова;
|
б) лото, бістро, метро,
Гаїті, піаніно;
|
г) малятко, кліше,
перекотиполе, соло, тріо
|
10.Вкажіть рядок, в якому всі
іменники мають форму однини і множини:
а) тінь, вечір, яблуня,
серце, село, туман;
|
в) мозоль, доповідь,
хлоп'я, танець, обличчя, відсоток
|
б) щастя, мед, ромашка,
знання, масло, цвіт;
|
г) міст, ягідка, дарунок,
діалог, дріжджі, підпис.
|
11.
У котрому рядку правильно записана відмінкова форма числівника?
а) Р.в.
двухсот двадцяти семи.
б) Д.в.
дев’ятьомстам дев’яноста восьми.
в) О.в.
трьомастами тридцятьма трьома.
г) М.в. (на)
шістьохстах шістдесятьох чотирьох.
12. В якому
рядку правильно утворені форми імен по батькові:
а) Іванівна, Миколаєвич,
Яремівна, Олексійович;
|
в) Максимович, Ільїч, Глібович, Валер’янівна;
|
б) Геннадівна, Юліанович, Миронович, Львівна;
|
г) Альбертівна, Васильович,
Кирилович, Митрофанівна.
|
13.
У котрому рядку всі сполучники підрядні?
а) мов, як...то, та,
ні...ні, якби;
|
в) через те що, немов, щоб,
або, проте;
|
б) коли, тому що, як, так
що, для того щоб;
|
г) ні…ні, в міру того як,
якби...то, хоч...але.
|
14. Вкажіть рядок, в якому є
складне речення:
а) Дивлячись на край свіжої
ріллі, бачу кінець літа
|
в) Мати жде і поглядом
далеким шукає битий, посивілий шлях.
|
б) Любі дерева, справжня
весна ще далеко, ще за горами.
|
г) Увечері стало хмаритись,
тому смеркало швидко.
|
15. У якому рядку правильно
виділено вставні слова:
а) Може час будувати
майбутнє.
|
в) Він, принаймні, щось
зрозумів.
|
б) Кажуть, що зорі падають,
на щастя.
|
г) Ось-ось, здавалось,
будинки заваляться.
|
16. Вкажіть рядок, в якому
потрібно ставити тире при однорідних членах речення:
а) Я полем ішов, і зеленим
узліссям, і лугом.
|
в) Море і сонце вони обоє,
як діти.
|
б) Насправді ж музика – це
все і спів, і чистота, і твердість криці.
|
г) Хочу бачити, чути,
любити красу.
|
17. Вкажіть рядок, в якому є
односкладне означено-особове речення:
а) Ой, біжи, біжи, досадо,
не вертай до хати.
|
в) Нестерпний біль пекучого
прозріння!
|
б) Вже почали бити на
сполох.
|
г) Цілісінький день було спекотно.
|
18. У котрому з поданих
речень є іменний складений присудок?
а) Лежать віки, покриті
пилом.
б) Кожне його слово було
для мене священним.
в) Чом я не маю огнистого
слова?
г) Споглядання краси очищає
людину від усього поганого.
19. Вкажіть речення, в якому
правильно вжито дієприслівниковий зворот:
а) Сонце, зупинившись у
зеніті, палить землю вогняним промінням.
|
в) Прощаючись із друзями,
задзвонив телефон.
|
б) Читаючи книгу, серце
завмирає.
|
г) Їдучи на возі, сонце
пекло немилосердно.
|
20. Вкажіть рядок, в якому є
речення в офіційно-діловому стилі:
а) Не оравши і не сіявши, не будеш хліба їсти.
|
в) Прошу надати мені щорічну
оплачувану відпустку.
|
б) Прошу передати гроші за проїзд.
|
г) Новела, на відміну від
оповідання, більш напружена і динамічна
|
Я порекомендую будь-кого, хто шукає кредит для бізнесу, містеру Бенджаміну, який допоміг мені позику на чотири мільйони доларів США для запуску мого бізнесу, і це було швидко. При отриманні позики у них було дивно, наскільки легко їм було працювати. безпечний. Це, безумовно, був позитивним досвідом. Уникайте сюди шахраїв і зв’яжіться з містером Бенджаміном Он. 247officedept@gmail.com. WhatsApp ... + 19893943740. якщо ви шукаєте кредит для бізнесу.
ВідповістиВидалити