понеділок, 4 січня 2016 р.

Завдання для підсумкового тестового контролю


Білет №1
1.      Вкажіть рядок, в якому букви я, ю, є, ї позначають два звуки:
а) боягуз, злюка, боєць, хрящ;
в) заєць, в’юн, віяло, явір;
б) кольє, зоря, п’яльця, коляда;
г) лящ, бюро, хом’як, ключ.



2.      Вкажіть рядок, в якому є спільнокореневі слова:
а) вись, високий, височина, височіти;
в) лисиця, лисий, лисеня, лисячий;
б) сміливий, мужній, героїчний, хороший;
г) возити, возик, возиком, возика.

3.      Вкажіть рядок, в якому всі слова пишуться з апострофом:
а) марнослів.я, цв.яховий, любов.ю, матір.ю;
в) череп.яний, трьох.ярусний, кав.ярня, пів.яблука;
б) р.яжанка, високогір.я, пір.ячко, різьб.яр;
г) св.ятковий, п.єдестал, об.єднання, р.ядовий.


4.      Вкажіть рядок, в якому всі слова пишуться разом:
а) чорно/бровий, зоо/парк, яблучно/виноградний, кисло/молочний;
б) сіро/зелений, складно/підрядний, кіловат/година, північно/кавказький;
в) жовто/гарячий, пройди/світ, ампер/метр, м’ясо/комбінат;
г) авто/ручка, народно/пісенний, віце/прем’єр, екс/чемпіон.

5.      Вкажіть рядок, в якому всі слова пишуться з великої букви:
а) В(в)елика В(в)едмедиця, М(м)авка, Л(л)еся У(у)країнка, П(п)оділля;
б) С(с)офійський С(с)обор, З(з)ахідна У(у)країна, О(о)лімпійська М(м)едаль; Ф(ф)ея;
в) К(к)ривий Р(р)іг, Н(н)овий Р(р)ік, К(к)олобок, Ш(ш)евченківська П(п)ремія;
г) Ч(ч)умацький Ш(ш)лях, Є(є)вропейський С(с)оюз, Б(б)абин Я(я)р, Д(д)иректор.
6.      Встановіть значення фразеологізму гріти руки:
а) нечесно наживатися;
в) домагатися залагодження справи;
б) звільнятися від ілюзій;
г) сварити когось між собою.

7.      Вкажіть рядок, в якому є синоніми до слова говорити:
а) казка, говірка, говоруха, казкар;
в) казна хто, казка, балакучий, балачка;
б) говір, казочка, розмова, мова;
г) казати, мовити, балакати, розмовляти.

8.      Вкажіть рядок, в якому всі слова іншомовні:
а) стельмах, швець, тесля, корж;
в) чорнобривець, очерет, куліш, кіт;
б) розповідь, оповідання, казка, ліс;
г) магістраль, футбол, агент, акція.

9.      Вкажіть рядок, в якому всі іменники одного роду:
а) морок, какаду, маестро, ООН;
в) Борнео, собака, аташе, Сибір;
б) Баку, продаж, столяр, денді;
г) суддя, перекладач, путь, гімн.

10.  Вкажіть рядок, в якому всі слова є займенниками:
а) мати, оселя, вікно, двері;
в) він, тобі, котрий, скільки;
б) там, будь-який, мені, щоразу;
г) десь, скрізь, всюди, ніде.

11.  Вкажіть рядок, в якому правильно утворено ступінь порівняння прикметників:
а) більш зручніший, біліший, страшенний, гарнюсінький, звучніший;
в) дальший, більш дорослий, презліший, дужчий, молодший;
б) найчіткіший, найбільш відомий, рівніший, більш поважний, розумніший;
г) найрідніший, швидкіший, упевненіший, найніжніший, менш вразливий.
12.  Вкажіть рядок, в якому допущено помилку при відмінюванні числівників:
а) ста, тридцятьом, семиста, сорок п’ятого;
в) двомастами, двадцятьом, сімомастами шістьма;
б) п’ятдесятьох, сорока, двома, вісімдесятьом;
г) сьома, чотирьом, п’ятдесятьма, десятому.


13. Вкажіть рядок, в якому усі слова є самостійними частинами мови:
а) Що, й, з-за, ж;
б) коло, діяти, вранці, десять;
в) киць-киць, ой, нехай, щоб;
г) бо, аж, край, у.

14. Вкажіть рядок, в якому є просте речення:
а) Пісне моя незабутня, разом підемо в майбутнє.
б) Нема краю можливостям матері-природи, як немає межі людському розуму.
в) Не рубай берізки, бо з неї бризнуть сльози.
г) Травень, а тепло.

15. Вкажіть речення, у якому є звертання:
а) Я міг би Вам допомогти?
б) Приходьте вчасно на заняття!
в) Неси ж мене, коню, по чистому полю.
г) Слухайте, а вона таки розквітла!

16. Вкажіть рядок, в якому потрібно ставити тире при однорідних членах речення:
а) Насіння у нас було скрізь в горщиках, у вузликах, на жердках, у сінях...
б) Доросле й мале, і вода, і трава все любов’ю тобі промовля.
в) Все зникло наче в казці і місто, і гори, і поле, і гай.
г) На ганок вийшли батько й мати, і білява дівчина.

17. Вкажіть рядок, в якому є односкладне називне речення:
а) День умира, убого никне небес шатро.
б) Вночі тут пахне матіолою.
в) Перший весняний теплий день.
г) Люблю своє місто.
18. Вкажіть рядок, в якому є речення з непрямою мовою:
а) М. Т. Рильський говорив, що «слово вчитель з давніх-давен користується шаною в народі».
б) Жінка спитала, чого він мовчить.
в) Всі знають, що ранок мудріший, ніж вечір.
г) « А молодість не вернеться», - співає дівча.

19. Вкажіть речення, в якому неправильно вжито дієприслівниковий зворот:
а) Сніг іде і, сяйво розсіваючи бліде, зволожує обличчя і афіші.
б) Увійшовши до хати, я застав там свого товариша.
в) Виходячи з дому, вимикай світло.
г) Проходячи повз кінотеатр, у мене задзвонив телефон.

20. Вкажіть рядок, в якому є речення у художньому стилі:
а)Прошу допустити мене до складання іспитів на атестат зрілості.
б) Цитата – це дослівний уривок з чийогось тексту чи висловлювання для підтвердження  якоїсь думки.
в) Як парость виноградної лози, плекайте мову.
г) У неділю усі прийдіть на виборчі дільниці, щоб проявити свою громадянську свідомість.




Білет №2
1. У котрому рядку кожне слово має однакову кількість звуків і букв:
а) воюють, тьохкає, щемить, гривня, заява;
в) якийсь, зілля, дзеркало, з’єднати, нюанс;
б) сюрприз, щавель, пісня, місяць, любов;
г) щедрість, пам’ять, ячмінь, б’ють, людина.

2. Вкажіть рядок, в якому є форми одного слова:
а) гарний, красивий, приємний, добрий;
в) веселий, веселіший, найвеселіший, веселощі;
б) носити, ніс, носитиму, буду носити;
г) ліс, лісок, пролісок, лісник.

3. Префікс с- треба писати в усіх словах рядка:
а) (з, с)понукати, (з, с)плавити, (з, с)класти, (з, с)чепити
в) (з, с)формувати, (з, с)хибити, (з, с)тримуваний,  (з, с)пиляний;
б) (з, с)твердження, (з, с)хованка,                            (з, с)постереження, (з, с)сушити;
г) (з, с)хвалювати, (з, с)фокусувати, (з, с)цілити,  (з, с)шити.
4. У правописі іменників з суфіксом -ин- не допущено помилки в рядку:
а) Хмельниччина, Луганщина, Херсонщина;
в) Німеччина, Дрогобиччина, Галиччина;
б) Черкащина, Одесчина, Переяславщина;
г) Кіровоградщина, Воронещина, Уманщина.
5.Вкажіть рядок, в якому всі слова пишуться з великої букви:
а) З(з)ахідний В(в)ітер, П(п)рометей, Б(б)іблія, К(к)отигорошко;
б) Р(р)еспубліка П(п)ольща, М(м)урчик, П(п)олісся, П(п)резидент У(у)країни;
в) Д(д)ень У(у)чителя, П(п)осейдон, З(з)апорізька С(с)іч;
г) С(с)вято У(у)рожаю, М(м)іністр К(к)ультури, П(п)ланета З(з)емля, У(у)країнці.
6.Встановіть значення фразеологізму не показувати носа:
а) сидіти тихо;
в) ледарювати;
б) виявляти справжні наміри;
г) обіцяти, але не виконувати.
7.Вкажіть рядок, в якому є синоніми до слова дискусія:
а) сварка, колотнеча, незгода, погроза;
в) доповідь, виступ, розповідь, промова;
б) спір, суперечка, словесний бій, обговорення;
г) докір, зауваження, дорікання, звинувачення.
8.Вкажіть рядок, в якому всі слова іншомовні:
а) акорд, анемія, ватерполо, форвард;
в) ведмідь, корсетка, чабан, часопис;
б) шлях, шосе, хідник, стежка;
г) недокрів’я, ворота, життя, дорога.
9.Вкажіть рядок, в якому всі іменники одного роду:
а) доповідь, директор, староста, замазура;
в) Наталка, матуся, Сахара, жираф;
б) ябеда, невдаха, плакса, нездара.
г) дівчисько, глазур, горлиця, кір;
10.Вкажіть рядок, в якому всі іменники мають лише форму множини:
а) окуляри, граблі, сани, двері;
в) сніг, сіль, Чернівці, Піренеї;
б) Україна, радість, пшоно, сум;
г) мороз, вітер, берег, лебідь.

11.Вкажіть рядок, в якому неправильно утворено ступінь порівняння прикметників:
а) менш вживаний, менш вдалий, успішніший;
в) освіченіший, найосвіченіший, більш освічений;
б) розумніший, більш розумний, менш розумний;
г)дорожчий, дорожчіший, найдорожчіший.


12.Вкажіть рядок, в якому допущено помилку при відмінюванні числівників:
а) двістами, вісьмома, п’ятьмастами, дев’ятьма;
в) чотирьох, чотирма, сімдесяти, дев’яноста;
б) вісімдесяти, дев’ятьом, двох десятих, дев’яноста;
г) дев’ятисот, дев’ятистам, сімом, п’яти.




13. Вкажіть рядок, в якому усі слова є службовими частинами мови:
а) і, ой, гав, незважаючи на те;
в) я, тут, вікно, є;
б) працювати, сіль, завжди, чотири;
г) ми, вони, озеро, десятина.
14. Вкажіть рядок, в якому є просте речення:
а) Люд без мови – то глина безлика, без’язика отара овець.
б) Знаєш приказку: давши слово – держись!
в) Забувся сміх, примовкли жарти, ми слухали, схилившися на парти.
г) Як умру, то поховайте мене на могилі...

15. Вкажіть речення, у якому є вставні слова:
а) Треба сказати друзям, щоб прийшли завтра раніше.
б) Сучасне життя, треба сказати, тримає людину в постійній напрузі.
в)Можна все на світі вибирати, сину, вибрати не можна тільки Батьківщину.
г)Кажуть, що зима цього року буде ранньою.

16. Вкажіть рядок, в якому потрібно ставити двокрапку при однорідних членах речення:
а) Зацвіли усі діброви, і долини, і луги.
б) І над водою, і над гаєм кругом все мовчить.
в) Чарівний світ пливе наді мною сині води, білі піски, хати на високих берегах.
г) Ніч, озеро, комиші шумлять дужо, тривожно.

17. Вкажіть рядок, в якому є односкладне означено-особове речення:
а) Питай не старого, а бувалого.(Н. тв.)
б) Люблю весну.
в) Нас розвели дороги і роки.
г) Тихо над річкою.

18. Вкажіть рядок, в якому є речення з прямою мовою:
а) Шевченків «Заповіт» знають у всьому світі.
б) Ліна Костенко писала, що слова страшні, «коли вони мовчать».
в)Народна мудрість каже: «Життя прожити – не поле перейти».
г) – Доброго ранку! - привітався я.
  - Доброго здоров’я! - відповіли мені.

19. Вкажіть речення, в якому неправильно вжито дієприслівниковий зворот:
а)Розганяючи тумани, сонечко вставало.
б) Роби добро, не відкладаючи на завтра.
в) Люди, шукаючи волі, переходили з одного місця на інше.
г) Вийшовши на галявину, ліс зустрів мене сонячним сяйвом.

20. Вкажіть рядок, в якому є речення у науковому стилі:
а)Прошу допустити мене до складання іспитів на атестат зрілості.
б) Цитата – це дослівний уривок з чийогось тексту чи висловлювання для підтвердження  якоїсь думки.
в) Як парость виноградної лози, плекайте мову.
г) Вночі небо належить всесвіту, а вдень – землі, розцвітає її барвами й живе її життям.



Білет №3

1. Правильну вимову відображає фонетичний запис слів у рядку:
а) боротьба [борот'бá], пишеться [пишеит'с'а], дужче [дýшче];
в) ллється [л':éц':а], істотні [істóтн'і],
 миліше [мил'íше];
б) Ложці [лóз'ц'і], розсипати [рос:иепáтие], здається [здайéц':а];
г) казка [кáска], бджілка [бдж’íлка],
приносить [приенóсиет'].

2.Вкажіть рядок, в якому вказано форми слова:
а) вись, високий, височина, височіти;
в) двір, двору, двором, у дворі.
б) сміливий, мужній, героїчний, хороший;
г) возити, возик, возиком, возика.

3. Подвоєння літер НЕ відбувається в усіх словах рядка:
а) крос..ворд, буд..изм, іл..юзія, оперет..а;
в) кристал..ічний, однотон..ий, мас..ивний, кол..екція;
б) піц..ерія, гум..анізм, ім..унітет, груп..а;
г) діаграм..а, кас..ета, ім..обілізація, процес..ор.

4.Вкажіть рядок, в якому всі слова пишуться через дефіс:
а) науково/технічний, південно/західний, всюди/хід, слово/сполучення;
б) радіо/передача, гідро/система, авіа/переліт, червоно/гарячий;
в) садово/парковий, широко/листий, сніжно/білий, генерал/майор;
г) телефон/автомат, фізико/географічний, хліб/сіль, жар/птиця.

5.В якому рядку не порушено правила вживання великої літери:
а) Велика вітчизняна війна, орден Пошани, Північний Полюс;
б) Деканат Економічного факультету, Епоха Відродження, країни сходу;
в) Українська Республіканська партія, комета Галлея, Львівський Національний Аграрний Університет;
г) Олеський замок, лауреат Шевченківської премії, цукерки «Вечірній Київ».

6.Встановіть значення фразеологізму водити за ніс:
а) обіцяти, але не виконувати;
в) виявляти справжні наміри;
б) ледарювати;
г) сидіти тихо.

7.Вкажіть рядок, в якому є антоніми:
а) Доріг тисячі – правда одна;
в) Не жди дяки від приблудного собаки;
б) Згода будує, а незгода руйнує;
г) Не знаючи броду, не лізь у воду.

8.Вкажіть рядок, в якому всі слова діалектні:
а) магістраль, футбол, агент, акція;
в) розповідь, оповідання, казка, ліс;
б) чорнобривець, очерет, куліш, кіт;
г) кресаня, маринарка, маржинка, черес.

9.Вкажіть рядок, в якому всі іменники спільного роду:
а) УНР, Суми, дівчатко, озеро;
в) плакса, замазура, невдаха, сіромаха,
б) Тбілісі, степ, кір, книга;
г) куниця, сорока, поні, шосе.

10.Вкажіть рядок, в якому всі іменники мають форму однини і множини:
а) птах, вітер, берег, лебідь;
в) Україна, радість, пшоно, сум;
б) сніг, сіль, Чернівці, Піренеї;
г) окуляри, граблі, сани, двері.

11. Вкажіть рядок, в якому наведено правильні відмінкові форми числівників:
а) сорока, двохстам, п’ятнадцяти, три четвертих;
б) стома, шістдесяти, трьохстах, на третьому;
в) тисячі п’ятисот, вісімнадцятому, восьмиста, чотирма;
г) сімомастами, сімдесятьом, трьох других, п’яти.


12.У якому рядку правильно вжито кличний відмінок іменників:
а) прохачу, Сергіє Віталійовичу, панове, Людвігу;
в) сестро Маріє, Юле, Миколо Семеновичу, колего;
б) пане голова, Марино, Володимире, шановний доповідачу;
г) Марусю, Леве Михайловичу, ветеране, хлопче.


13.Вкажіть рядок, в якому правильно вказані наказові форми дієслова:
а) танцюймо, їж, неси, вставайте;
в) телефонуйте, наказую, сідайте, ходімо;
б) давай роби, тримаймо, дивіться, проси;
г) будемо читати, малюйте, принось, розповідай.

14. Вкажіть рядок, в якому є складне речення:
а) Ніщо тут, власне, не нагадувало панський двір.
в)Це був останній вечір, проведений на Україні.
б) Так багато записалося в поети, і так мало поетів.
г) Сміються-плачуть солов’ї і б’ють піснями в груди.

15. Вкажіть речення, у якому є вставні слова (розділові знаки пропущено):
а) Все здавалося прекрасним і простим.
в) Здавалося весна забула до нас дорогу.
б) Кажуть що зорі падають на щастя.
г) Коли не вивчив то на щастя сподіватися марно.

16. Вкажіть рядок, в якому потрібно ставити тире при однорідних членах речення:
а) Море і сонце вони обоє, як діти.
в) Я полем ішов, і зеленим узліссям, і лугом.
б) Насправді ж музика – це все і спів, і чистота, і твердість криці.
г) І на тім рушничкові оживе все знайоме до болю і дитинство, й розлука, й твоя материнська любов.

17. Вкажіть рядок, в якому є односкладне узагальнено-особове речення:
а) Мрії збуваються.
в) Степ та степ, і більш нічого.
б) Говорить, немов шовком шиє.(Н. тв. )
г) Цілий день було холодно.

18. Вкажіть речення, яке потребує редагування:
а) Відвідавши Львів, я захопилася його красою.
в) Навчання в нашому коледжі починається в дев’ять годин.
б) Назустріч йшов молодий хлопець.
г) У магазині продають пряники і сирне печиво.

19. Вкажіть речення, в якому неправильно вжито дієприслівниковий зворот:
а) Сонце, зупинившись у зеніті, палить землю вогняним промінням.
в) Він запросив мене до хати, бажаючи поговорити наодинці.
б) Листочки на тополі перестали шелестіти, прислухаючись до маминої пісні.
г) Їдучи на возі, сонце пекло немилосердно.


20. Вкажіть рядок, в якому є речення в офіційно-діловому стилі:
а) Боюсь людей, що проживуть, як гості, все життя.
б) Прошу звільнити мене із занять у зв’язку із сімейними обставинами.
в) Корінь – значуща частина слова.

г) Прошу передати гроші за проїзд.



Білет №4
1.У котрому рядку кожне слово має однакову кількість звуків і букв?
а) черешня, геній, суниця, єднання;
в) приїжджати, ключ, мільйон, тополя;
б) розтиснути, Вітчизна, окраєць, більярд;
г) агентство, рядок, потьмяніти, щоденник.

2.Вкажіть рядок, в якому є спільнокореневі слова:
а) весло, веслувати, веслами, весла;
в) гадати, вигадка, вигадник, вигадати;
б) рух, рухом, рухливий, порушник;
г) світло, світла, світлом, світити.

3.Вкажіть рядок, в якому всі слова пишуться з апострофом:
а)Св ятослав, з явитися, об.їхати, р.ябенький;
в) р.яжанка, високогір.я, пір.ячко,верб яний;
б)духм яний, трьох.ярусний, кав.ярня, пів.їдальні;
г) марнослів.я, об єднати, любов.ю, матір.ю.


4.Вкажіть рядок, в якому всі слова пишуться разом:
а) радіо/передача, гідро/привід, авіа/переліт, військово/полонений;
в) науково/дослідний, північно/західний, всюди/хід, слово/сполучення;
б) телефон/автомат, фізико/хімічний, дівич/вечір, східно/український;
г) садово/парковий, екс/прем’єр, сніжно/білий, генерал/майор.

5.Вкажіть рядок, в якому всі слова пишуться з великої букви:
а) Д(д)ень Н(н)ародження, П(п)рофесор, З(з)апорізька С(с)іч;
в) Д(д)домініканська Р(р)еспубліка, К(к)отигорошко, В(в)улиця З(з)елена, Р(р)ектор;
б) Д(д)ень П(п)еремоги, М(м)іністр О(о)світи, П(п)ланета З(з)емля, У(у)країнці;
г) З(з)ахідна Є(є)вропа, П(п)ерун, Б(б)іблія, Р(р)іздво.

6.Встановіть значення фразеологізму хоч греблю гати:
а) мовчати;
в) дуже багато;
б) бути готовим поступитися;
г) від початку до кінця.
7.Вкажіть рядок, в якому є синоніми до слова горизонт:
а) бачити, вивчати, спостерігати, милуватися;
в) горизонтальний, вертикальний, протяжність;
б) видноколо, обрій, небосхил, крайнебо;
г) географія, сонце, небо, далечінь.
8.Вкажіть рядок, в якому є антоніми:
а) Вчення світ, а невчення - тьма;
в) Дружній табун вовків не боїться;
б) Тихіше їдеш – далі будеш;
г) Нарядилася, як пава, а кричить, як ґава.
9.Вкажіть рядок, в якому всі слова іншомовні:
а) великий, грандіозний, успішний;
в) дюшес, робітник, гай, хата;
б) шлях, плай, магістраль, автобан; актуальний;
г) дефіс, вігвам, вернісаж, експорт.
10.У котрому рядку подано правильні форми родового відмінка однини іменників ІІ відміни:
а) Дністра, кілограму, сну, стола, конуса;
в) тягаря, гопака, Дону, міліметра, алюмінія;
б) квітня, рису, обміну, Стокгольма, сліду;
г) колектива, супу, баобаба, портфеля, ступеня.
11.Вкажіть рядок, в якому всі іменники мають лише форму однини:
а) мороз, вітер, обличчя, учень;
в) студентство, людство, молоко, гамір;
б) суддя, Австралія, розмова, вірус;
г) шлях, стіл, вода, прапор.

12.В якому рядку правильно подано форми імен по батькові:
а) Валерієвна, Яківна, Ростиславович, Терентійович;
б) Леонідович, Юр’ївна, Северинівна, Денисович;
в) Борисівна, Остаповна, Олегович, Володимирович;
г) Артурович, Савич, Бориславівна, Антонівна.

13.У котрому рядку подано дієслова одного часу?
а) сидить, пише, принесуть, люблять, іде;
в) підемо, працюватимеш, вирушу, сидиш, закричить;
б) зеленіє, цвітуть, їси, танцюєш, відпочиваю;
г) несеш, з’їси, розповім, продаси, даси.

14.Вкажіть рядок, в якому допущено помилку при відмінюванні числівників:
а) двістами, вісьмома, п’ятьмастами, дев’ятьма;
в) дев’ятисот, дев’ятистам, сімом, п’яти;
б) вісімдесяти, дев’ятьом, двох десятих, дев’яноста;
г) чотирьох, чотирма, сімдесяти, семисот.

15. Вкажіть речення, у якому є звертання:
а) Ти вже йдеш?
б) Розкажу тобі думку таємну.
в) О слово рідне, що без тебе я?
г) Отак і вам зробити треба.

16. Вкажіть рядок, в якому потрібно ставити тире при однорідних членах речення
а) Хліб, картопля, соняшник нічого цього не було б без сонця.
б) Пахне сосною, пахне м’ятою, житнім хлібом і бджолами.
в) Міста мають не тільки свої силуети, а й свої обличчя, голоси, а то й щось схоже на свої душі.
г) Квіти в оранжереях цвітуть завжди навесні, влітку, восени і навіть взимку.


17. Вкажіть рядок, в якому є односкладне неозначено-особове речення:
а) Навкруги ні душі. Тихо й безлюдно.
б) Розкопаю гору й посію рожу.
в) Це озеро назвали світлим не випадково.
г) Вік живи – вік учись.

18. Вкажіть рядок, у якому є складносурядне речення:
а)  Не можна брати істину в оренду і сіяти на ній чортополох.
б) Минуло свято, і люди знову вийшли на свої поля.
в) Вчися не до старості, а до смерті.
г) Не рубай берізки, бо з неї бризнуть сльози.

19. Вкажіть рядок, в якому словосполучення потребує редагування:
а) брати участь;
б) прокидатися від шуму;
в) дякую вас;
г) прошу пробачення.

20. Вкажіть рядок, в якому є речення в художньому стилі:
а) Лінійку провести згідно з розпорядженням директора.
б) Під нами прокидався туман, а над нами падало листя-золоті сльози осені.
в) Так проходить реакція гідролізу.
г) Мергель є основною сировиною для цементного виробництва.






Білет № 5
1.Вкажіть рядок, в якому букви я, ю, є, ї позначають один звук:
а) лящ, бюро, свято, ключ;
в) кольє, зоря, п’яльця, коляда;
б) заєць, в’юн, віяло, явір;
г) боягуз, злюка, боєць, хрящ.
2.Вкажіть рядок, в якому є спільнокореневі слова:
а) лист, листяний, листа, у листі
в) вись, високий, височина, височіти;
б) сміливий, мужній, героїчний, хороший;
г) возити, возик, возиком, возика.
3.М’який знак на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка
а) мал..овничий, з..омка, опрац..ований;
в) с..огодні, пізн..ого, кол..оровий;
б) давн..окиївський, чотир..ох, ра..он;
г) с..орбати, сер..озний, багат..ом.
4. В якому рядку в усіх словах відбулося спрощення:
а) студен..ський, радіс…ний, перс…ні;
в) шіс..надцять, тиж..ня, первіс…ний;
б) проїз…ний, облас…ний, піс…ний;
г) сер…це, хвас..нути, аген…ство.

5.Вкажіть рядок, в якому всі слова пишуться через дефіс:
а) ультра/сучасний, біо/сфера, чотири/денний, легко/легко;
в) військово/морський, супер/міцний, темно/синій, глухо/німий;
б) науково/популярний, фізико/математичний, екс/прем’єр/міністр, північно/східний;
г) чорно/земний, земле/володіння, галицько/волинський, гірко/солодкий.
6.Встановіть значення фразеологізму спускатися з неба на землю:
а) звільнятися від ілюзій;
в) домагатися залагодження справи;
б) нечесно наживатися;
г) сварити когось між собою.

7. Синонімічний ряд подано у рядку:
а) дружній, братерський, приятельський, приязний;
в) група, гурт, громада, товариство, сімя;
б) думати, міркувати, мислити, роздум;
г) злива, дощ, блискавка, хлющ.

8. Вкажіть рядок, в якому є антоніми:
а) Добро не пропадає, а зло умирає;
в) Сльозами горю не поможеш.
б) Говорили-балакали, сіли й заплакали;
г) Вік живи, вік учись.

9. У котрому рядку в усіх випадках дотримано нормативне граматичне узгодження прикметника з іменником:
а) маленьке поні, діамантове кольє, величезне казино;
в) прозора тюль, смачна івасі, набридлива цеце;
б) дикий розпач, інфекційний нежить, сильний біль;
г) сусідський собака, спекотний Сочі, нарізане салямі.
10. В якому рядку правильно подано форми кличного відмінка іменників:
а) Ігоре Вікторовиче, панянко, Любове Іванівно, тату;
в) добродійко, студенте Ясіновський, Богдане Лукичу, голубе;
б) пане директор, пані Свириденко, Лесю Михайлівно, Львове;
г) Катрусю, Роксолано Назарівно, Київе, Василю Адамовичу

11.У котрому рядку всі прикметники належать до одного розряду за значенням:
а) учорашній, глибокий, солоний, шкільний;
в) мамин, гарячий, весняний, сонячний;
б) Сергіїв, лікарів, невістчин, свекрушина;
г) вузький, морфологічний, міцний, тихий,.

12.Вкажіть рядок, в якому всі займенники написано правильно:
а) деякий, будь хто, аби-що, ніскільки;
в) будь з чим, з будь-чим, скількись,
 хто зна що;
б) ні для кого, що-небудь, казка-котрого, якийсь;
г) хто-будь, дещо, абизким, який-небудь.
13.Вкажіть рядок, в якому допущено помилку при відмінюванні числівників:
а) п’ятдесятьох, сорокам, двома, вісімдесятьох;
в) сорока, чотирьом, п’ятдесятьма, десятому.
б) ста, тридцятьом, семиста, сорок п’ятого;
г) двомастами, двадцятьом, сімомастами сімома.

14. Вкажіть речення, у якому є звертання:
а) Ти даєш мені сонце погоже, і повітря даєш, і снагу.
б) Земле рідна! Мозок мій світліє, і душа ніжнішою стає.
в) Отже, одна з найсмутніших сторінок у цій поемі належить її огненому поетові.
г) Якби не мамина пісня, сказав колись один історик, то яким убогим було б наше життя.

15. Вкажіть рядок, у якому потрібно поставити тире між підметом і присудком:
а) Мою подругу звати Оксана.
б) Книга унікальне явище.
в) Він був сином мужика, а став володарем в царстві духа.
г) Але життя не сон, воно не склянка чаю.

16. У котрому з поданих речень є іменний складений присудок:
а) А я таки мережить буду тихенько білії листи.
б) Пахне сосною, пахне м’ятою, житнім хлібом і бджолами.
в) З глинища тягло холодом і запізнілою осінню.
г) Кохана – ніби кущ бузку…

17. Вкажіть рядок, в якому є безособове речення:
а) Живе лиш той, хто не живе для себе.
б) Сплю, солодко, міцно, і навіть сон бачу.
в) Лежачого не б’ють.
г) Мені хочеться чогось новенького.

18. Вкажіть рядок, у якому є складне безсполучникове речення:
а) У кожній родині, де підростала дівчина, скриня мала повнитися рушниками.
б) Холонуть дзвінкі потоки, ридають вітрів трембіти.
в) У серпанку загадковім спить смаглява Ольвія.
г) А пісня злетіть не в силі, неначе підбитий птах.

19. Вкажіть речення, в якому неправильно вжито дієприслівниковий зворот:
а) Підеш собі, зажурившись, гаєм по долині.
б)Вийшовши  з лісу, я потрапив на сонячну галявину.
в) Струмок дзвенів, стрибаючи з каменя на камінь.
г) Йшовши дорогою, мені зустрівся старий дідусь.

20. В якому варіанті розділові знаки розставлено добре:
а) На жаль, шановний Петре Олеговичу у Вашій роботі трапляються серйозні текстові розбіжності.
б) На жаль, шановний Петре Олеговичу, у Вашій роботі трапляються серйозні, текстові розбіжності.
в) На жаль шановний Петре Олеговичу у Вашій роботі трапляються серйозні текстові розбіжності.
г) На жаль, шановний Петре Олеговичу, у Вашій роботі трапляються серйозні текстові розбіжності.


Білет №6
1. Вкажіть рядок, в якому підкреслені літери позначають той самий звук:
а) дощик, подітися, джмелик;
в) ґудзик, Великдень, обґрунтувати;
б) торбинка, молотьба, Вітчизна;
г) зернівка, видзвонює, зірочки.
2. Вкажіть рядок, в якому є форми слова:
а) гай, гайок, підгайок, гайочок;
в) рік, роки, років, роками;
б) стіл, столи, стільниця, столик;
г) клен, кленовий, клени, кленом;

3. Префікс при- треба писати в усіх словах рядка:
а) пр..глушити, пр..м’ятий, пр..мудрість, пр…зирливий;
в) пр..карпатський, пр..звисько, пр..їжджати, пр…мерзлий;
б) пр..вчити, пр..булий, пр..морозок, пр….вітання;
г) Пр..дністров’я, пр..сідати, пр..боркати, пр…красний.
4. Вкажіть рядок, в якому всі слова пишуться разом:
а) вагоно/ремонтний, кіно/стрічка, міні/спідниця, батько/мати;
б) плодово/ягідний, метало/місткий, жовто/синій, легко/розчинний;
в) купівля/продаж, видимо/невидимо, унтер/офіцер, близько/близько;
г) високо/врожайний, широко/листий, кіно/репортаж, супер/маркет.
5. Велику літеру вжито правильно в усіх словосполученнях рядка:
а) поет Василь Стус, князь Данило галицький, Українська Демократична партія;
в) Бахчисарайський Район, орден Ярослава Мудрого, сізіфова праця;
б) Петро Гулак-Артемовський, Голова Верховної Ради України, кафедра статистики;
г) «Слово про Похід Ігорів», Лисичка-Сестричка, Харківські дівчата.

6. Наведіть антонім до фразеологізму попускати віжки:
а) тримати на виду;
в) тримати хвіст трубою;
б) тримати в кулаці;
г) триматися гоголем.

7. У котрому рядку до складу словосполучень входять омоніми:
а) праве око – ліве око, вузька смужка – широка смужка;
в) косити траву – косити очима, зелений луг – їдкий луг;
б) синє море – море квітів, срібна підставка – срібний голос;
г) легкий птах – легкий шелест, золотий перстень – золотий голос.
8. Вкажіть рядок, в якому всі слова діалектні:
а) шлях, шосе, хідник, стежка;
в) недокрів’я, ворота, життя, дорога;
б) акорд, анемія, ватерполо, форвард;
г) вуйко, болєрка, умикнути, когут.

9. В якому рядку всі іменники належать до жіночого роду:
а) тюль, ГЕС, леді, авеню, ваніль;
в) дівчатко, облрада, мадам, живопис, педаль;
б) Чилі, діагональ, леді, салямі, цеце;
г) ООН, біль, Умань, долоня, Січ.

10.Вкажіть рядок, в якому всі іменники мають лише форму множини:
а) Суми, сани, Чернівці, двері;
в) ковзани, дуби, стебла, хлопці.
б) листки, хлібини, гроші, граблі;
г) іменини, відвідини, стежини, очі.

11. Вкажіть рядок, де вказано правильні форми кличного відмінка:
а) хлопцю, козаче, Ольго Петрівно;                                в) Іллє, пане ректоре, шановна громадо;
б) Маріє Василівно, доповідачу, Петре;                         г) Юріє Тарасовиче, отче, Марічко.


12.Вкажіть рядок, в якому неправильно утворено ступінь порівняння прикметників:
а) терпкіший, менш терпкий, найтерпкіший;
в) кругліший, більш вищий, менш освіченіший;
б) щонайважчий, найбіліший, наймудріший;
г) найбільш зрозумілий, солодший, тьмяніший.
13.Вкажіть рядок, в якому всі слова є числівниками:
а) трійка, один, утрьох, третина;
в) п’ятдесят, двоє, обидва, три четвертих;
б) чверть, п’ятірко, половина, одна п’ята;
г) десятка, сорок, дев’ятеро, вісімдесятий.

14. В якому рядку є неправильні прийменникові конструкції:
а) на адресу, за адресою, за бажанням;
в) згідно з наказом, за наказом, за звичкою;
б) в знак вдячності, по списку, двічі в рік;

г) з відчаю, з вини, за рівнем знань, з обов’язку.
15. Вкажіть рядок, в якому є просте речення:
а) Немає нічого в світі милішого, як серце матері до своїх діточок.
б) Коли мені кажуть «Київ», я бачу Дніпро.
в) Щасливому і в сні щастя сниться.
г) Сонце заходить, гори чорніють, пташечка тихне, поле німіє.

16. Вкажіть рядок, в якому потрібно ставити двокрапку при однорідних членах речення:
а) Весною ліс вкривається килимом з рясту, пролісків, козельцю, білої кашки.
в) Прийшли усі і хлопці, і дівчата.
б) Зацвіли усі діброви, і долини, і луги.
г) Тонкі брови, рум’яне лице, веселі очі усе дихало молодою красою.

17. Вкажіть рядок, в якому зазначено поширене речення:
а) Кілька учнів малюють.
в) Вже світає.
б) Іван накивав п’ятами.
г) Діти будуть співати.

18. Вкажіть рядок, у якому є складнопідрядне речення:
а) Раби сьогодні не раби, шумлять знамена боротьби.
в) Холонуть дзвінкі потоки, ридають вітрів трембіти.
б) Соловей сидів на тонкій калиновій гілочці, що схилилася від його ваги.
г) А пісня злетіть не в силі, неначе підбитий птах.

19. У котрому реченні допущено пунктуаційну помилку:
а) Двері рипнули – і в хату увійшов Харитон Шакула.
б) Щасливий той, хто вважає себе щасливим.
в) Одним людям личать їхні недоліки, а іншим, навіть, їхні достоїнства не до лиця.
г) Якщо ви хочете, щоб життя вам усміхалось, спершу подаруйте йому свій гарний настрій.

20. Вкажіть речення, в якому неправильно вжито дієприслівниковий зворот:
а) Заходило сонце, у ніжний рум’янець забарвлюючи землю.
в) Падаючи з-під стріхи, краплина розсипалася мільйонами іскорок.
б) Я ненароком заблукав, йшовши додому.
г) Прогулюючись парком, люблю спостерігати за білочками.



Білет №7
1.      Вкажіть рядок, в якому букви я, ю, є, ї позначають один звук:
а) юннат, навіювати, хвоя, з’єднання;
в) Святослав, тьмяно, зілля, клятва;
б) земля, рядно, їдуть, малятко;
г) цвях, юрта, єнот, здоров’я.
2.      Не мають закінчення всі слова рядка:
а) рід, інженер, неподалік, прибіг;
в) мадам, сіль, нежить, Керч;
б) кімоно, кіно, вапно, доміно;
г) зранку, принісши, ходити, просто.
3.      Вкажіть рядок, в якому всі слова пишуться з апострофом:
а) бур.ян, Мар.яна, Лук.ян, торф.яний;
в) під.яремний, гар.ячий, пір.я, в.юн;
б) посв.ята, зобов.язання, бур.як, об.єм;
г) матір.ю, під.юдити, з.економити, м.ята.
4.      Вкажіть рядок, в якому всі слова пишуться разом:
а) купівля/продаж, видимо/невидимо, унтер/офіцер, близько/близько;
б) вагоно/ремонтний, кіно/стрічка, міні/спідниця, батько/мати;
в) плодово/ягідний, метало/місткий, жовто/синій, легко/розчинний;
г) високо/врожайний, широко/листий, кіно/репортаж, супер/маркет.
5.      Вкажіть рядок, в якому прислівники треба писати разом:
а) аби/як, по/де/куди, на/сам/перед, до/тла;
б) без/вісти, без/угаву, без/упину, без/дарно;
в) на/гору, на/гора, по/маленьку, по/третє;
г) казка/як, на/швидку/руч, по/троє, у/троє.
6.                        Виберіть речення, де фразеологізм виконує роль присудка:
а) Це сталося ще за царя Гороха.
в) Працюють як мокре горить.
б) Від страху п’ятами накивав.
г) Язикатій Хвесьці нічого не варто розповідати.

7.                       Лексичну помилку НЕ допущено у рядку:
а) відповіді співпадають;
в) завдати збитків;
б) більша половина слухачів;
г) слідуюча зупинка.

8.                       Вкажіть рядок, в якому всі слова іншомовні:
а) дюшес, робітник, гай, хата;
в) шлях, плай, магістраль, автобан;
б) великий, грандіозний, успішний,актуальний;
г) фестиваль, ейфорія, джемпер, поет.

9. В якому рядку в усіх випадках дотримано нормативне узгодження прикметника з іменником:
а) цікава леді, чергове кліше, алергічна нежить;
в) чорний туш, довгий путь, розкладене асорті;
б) білий рояль, неабияка розкіш, сумнозвісне ЧАЕС;
г) крихітний колібрі, болючий висип, математичний степінь.

10. В якому рядку словосполучення побудовано правильно:
а) учасник хору, перевірка гуртожитка, територія мікрорайону;
в) квіти барвінка, притока Дунаю, позбутися болю;
б) поїздка до Нью-Йорка, уривок монолога, праця колективу;
г) пояснення до графіка, здобути фах дизайнера, виступ ансамблю.
11. Вкажіть рядок, в якому неправильно утворено ступінь порівняння прикметників:
а) щонайважчий, найбіліший, наймудріший;
в) найбільш зрозумілий, солодший, тьмяніший;
б) терпкіший, менш терпкий, найтерпкіший;
г) кругліший, більш вищий, менш освіченіший.

12. У котрому рядку правильно вжито кличний відмінок іменників:
а) шановний ювіляре, Таню, Іллє Олександровичу, пане декане;
в) Анастасіє, Сергіє Несторовичу, громадянине, Марто Олегівно;
б) колеже, Григорію Йосиповичу, Маргарито, братику рідненький;
г) дорогий читачу, пані Ніно, Вадиме Тарасовичу, Олегу.
13.  У котрому рядку всі дієслова належать до однієї дієвідміни:
а) зазнавати, сахатися, дозволяти, читати;
в) берегти, молоти, п’яніти, доїти;
б) казати, давати, вчити, благати;
г) писати, ходити, бігти, їхати.

14. У котрому рядку всі слова – означальні займенники:
а) хто, що, який, чий, котрий, скільки;
в) весь, всякий, кожний, самий, сам, інший;
б) ніхто, ніщо, ніякий, нічий, жодний;
г) ваш, їхній, свій, моя, його.

15. В якому рядку не порушено граматичне узгодження іменника з числівником:
а) півтора року, дві треті доби;
в) двоє лошат, з першим лютим;
б) дві десяті відсотка, чотири ножиці;
г) одна друга кілограмів, два метра.

16. Вкажіть рядок, в якому потрібно ставити тире при однорідних членах речення:
а) Чорніє поле, і гай, і гори.
б) Любіть тваринку і травинку, і сонце завтрашнього дня.
в) Скрізь червоно на небі, на узгір’ях, на горі.
г) І це повітря, і покручені лози, і зів’яла трава усе це мимохіть нагадувало їй щасливі хвилини життя.

17. У якому рядку неправильно використано вставне слово:
а) Я, очевидно, неправильно розрахувала свої сили;
б) Сподіваюсь, тебе не доведеться довго чекати;
в) Він твердо знав, що, можливо, дотримає слова;
г) Ти, може, не довіряєш мені

18. Спонукальним є речення:
а) У серпанку загадковім спить смаглява Ольвія.
б) Нехай добро завертає у кожен дім.
в) Хто може випити Дніпро?
г) Під нами прокидався туман.

19. У котрому реченні допущено пунктуаційну помилку?
а) Заснути б отут просто неба виключаючись з усього, що проймає серце неспокоєм і тривогою.
б) Вже б покласти кінець всім незгодам і щоб кожен народ поважать!
в) Мені б трудіння пити, пити завше, З світаннями планетою іти.
г) О, коли б рвонув шалений вітер і розігнав хмари!...

20. Вкажіть рядок, в якому є речення в офіційно-діловому стилі:
а) Компанії слід вжити належних заходів.
б) Над нами падало листя – золоті сльози осені.
в) Учені констатують про збільшення озонової діри.
г) Якщо знайдеш свою зорю, вона тебе поведе.



Білет №8

1. У котрому рядку в усіх словах є глухий приголосний звук?
а) мигтіти, просьба, легко, фігура;
в дзьоб, затишок, сонце, донька;
б) світанок, міць, боротьба, вогнище;
г) хом’як, ключ, бринза, лавина.

2. Вкажіть рядок, в якому є спільнокореневі слова:
а) милуватися, милити, мильце;
в) пекти, випічка, спечений;
б) ринок, ринковий, поринати;
г) пом’якшувати, м’ятний, м’якенький.

3. Вкажіть рядок, в якому всі слова пишуться з апострофом:
а) відв..язати, п..юре, Лук..яненко, матір.ю;
в) к..юрі, інтерв..ю, пів..Єгипту, з..явитися;
б) верф..ю, транс..європейський, кон..юнктура, дзв..якати;
г) тім..я, пів..ягняти, возз..єднання, ін..єкція.


4. Вкажіть рядок, в якому всі складні слова записано правильно:
а) суспільнополітичний, сільськогосподарський, західноукраїнський;
в) суспільно-корисний, фізико-математичний, стиснуто-зігнутий;
б) військовозобов’язаний, кислосолодкий, латиноамериканський;
г) ґрунтозахисний, м'ясо-молочний, південно-східний.

5. В якому всі слова написано правильно:
а) викладацький, молотьба, вогкість, тиждня;
в) криворізький, об’їзджати, шістнадцять, французський;
б) карпатський, дорожчати, птаство, агентство;
г) інтелігентський, сонячний, сердешний, надхнення.
6. Оберіть рядок, де всі фразеологізми є синонімами:
а) без вогню пекти, байки правити, багато брати на себе;
в) чіпляти ярлики, на ногах не стояти, передбачати події;
б) оповідати сон рябої кобили, боби розводити, плести сухого дуба;
г) Памороки забивати, палиця плаче, приший кобилі хвіст.

7. У прямому значенні вжито обидва словосполучення у рядку:
а) тепла піжама, тепла розмова;
в) солодкий чай, солодкий сон;
б) золотий годинник, золотий зливок;
г) самотня жінка, самотня істина.

8. Вкажіть рядок, в якому всі слова іншомовні:
а) акварель, листопад, алігатор, алюр;
в) макітра, космодром, мелодрама, меломан, лісостеп;
б) Великдень, драматургія, трагедія, роман;
г) масштаб, штатив, церемоніал, бестселер.

9. Позначте рядок, в якому всі іменники у родовому відмінку однини мають закінчення -у (-ю):
а) спорт, світогляд, Дінець, літр;
в) інститут, спорт, виконком, сад;
б) командир, батальйон, жовтень, страх;
г) вовк, Сергій, викладач, радіус.

10. У котрому рядку правильно записана відмінкова форма числівника?
а) Д.в. двохстам двадцяти п'яти;
в) М.в. (на) шестистах шістдесятьох трьох;
б) О.в. трьомастома тридцятьма;
г) О.в. шістьмастами шістдесяти двома.



11. Вкажіть рядок, в якому правильно утворено ступінь порівняння прикметників:
а) а) солодший, найвеличезніший, найглибший, якнайбіліший;
в) найбагатший, найхолодніший, найчистіший, добріший;
б) найпроменистіший, самий рідний, найрадісніший, найдешевший;
г) найбільш добренький, найдухмяніший, розумніший, правильніший.

12. У якому рядку правильно визначено час:
а) прийшов після десяти;
в) поїзд прибуває в десять хвилин сьомої;;
б) вже було п'ятнадцять хвилин на шосту;
г) в дванадцять годин будемо у Трускавці.

13. Вкажіть рядок, в якому усі слова є службовими частинами мови:
а) вже, ще, є, наче;
б) п’ять, наш, над, навіть;
в) немовбито, хай, посеред, біля;
г) тому що, але, ой, вік.

14. Вкажіть рядок, в якому є просте речення:
а) Моя пісне, вогниста, шалена, ах, розбийся на світлі акорди.
б) Задощило, і фільмування довелось припинити.
в) Усе іде, але не все минає над берегами вічної ріки.
г) Десь спереду гукнув паровоз і почулася пісня.

15. Вкажіть речення, у якому є звертання (розділові знаки опущено):
а) Я можу чимось Вам допомогти?
б) Тебе я земле всю сходив до краю.
в) Ти в мені запалила кохання.
г) Послухай як пташки співають.

16. Вкажіть рядок, в якому потрібно ставити тире при однорідних членах речення:
а) У лісі не було нічого ані грибів, ані ягід, ані черешень.
б) Він не чув уже позаду ні криків, ні стогонів, ні Нестеренкової команди.
в) І трави й ниви і небо й сонце все змінилось у хлопчика в очах.
г) Все блищить новизною будинки посадки вулиці квіти школи.

17.У котрому рядку є складнопідрядне речення?
а) Будуть приходити люди вбогі й багаті, веселі й сумні, радощі й тугу нестимуть мені.
б) Шосейний шлях пролягав полями через ліски і зарослі, бори і непролазні хащі.
в) Хотів би я знати, про що той струмочок у мріях своїх гомонить між травою?
г) Максим, минувши густі зарості ожини, переплетені хмелем, опинився на поляні.

18. Вкажіть рядок, в якому правильно оформлена пряма мова:
а) «Сьогодні ж додому, – повторив він, – Ходімо купувати дітям подарунки».
б) Платон подумав – «Як це прекрасно – кидати світові виклик і обманюватися»
в) «Ей, гуляй душа!» – скрикнув хлопець.
г) «Ми прибули сюди надто пізно», сказав мені днями один журналіст.

19. Відокремленим додатком ускладнене речення:
а) Час, великий диригент, перегортає ноти на пюпітрі.
в) Десь там, на іскристій рівнині, неспить у заметах село.
б) Виходячи з дому, вимикай світло.
г) Нічого це, крім болю, не приносить.


20. Вкажіть рядок, в якому є речення у художньому стилі:
а) На вимогу можу надати необхідні рекомендації.
б) Вставні конструкції виділяють на письмі комами.
в) Як бджолами покритий сонях, це сонце міниться й гуде.
г) Отче наш, ти що єси на небесах.


Білет № 9

1.Вкажіть рядок, в якому букви я, ю, є позначають один звук:
а) поява, полив’яний, поняття, троє;
в) зоряний, бюджет, коляда, святкувати;
б) шампіньйон, п’єдестал, яворина, юрма;
г) злюка, рясно, в’ють, п’ятірка.
2.Вкажіть рядок, в якому вказано слова з нульовим закінченням:
а) набік, мужність, віч-на-віч, неподалік;
в) метро, кіно, кімоно, турне;
б) мужність, лідер, виходив, новий;
г) тулуб, початок, стояв, рівень.
3.Літеру и на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка
а) ц..стерна, д..намо, х..рург, Флор..да;
в) с..лует, д..плом, Шексп..р, граф..н;
б) Амер..ка, мерс.., соц..ологія, пр..тензія;
г) реч..татив, такс..ст, Лейпц..г, дж..нси.
4. Подвоєння відбувається у всіх словах рядка:
а) шеститон..ий, брут..о, ім…іграція, сюр…еалізм;
в) ін…овація, хоб..і, Джульєт..а, ір..еальний;
б) піц..ерія, спагет..і, гол..андський, Кан..и;
г) Тал..ін.., ем..ігрувати, барок..о, сам..іт.

5.Вкажіть рядок, в якому всі слова пишуться з часткою не окремо:
а) не/дочувати, не/спиняючись, не/мовля, не/нароком;
в) не/мовбито, не/залишати, не/скорений, не/абиякий;
б) ще не/скошений, не/діставши, не/п’ять, не/надто добре;
г) не/повідомити, не/наче, не/подалік, не/часто.
6.Який із наведених виразів не є фразеологізмом:
а) не встромляти носа;
в) крутити носом;
б) бути під носом;
г) не чути запаху носом.

7. Історизми подано у рядку:
а) скайп, модем, гаджет;
в) волость, бояриня, смерд;
б) колиба, бараболя, плай;
г) брошура, документ, електорат.

8. Вкажіть рядок, в якому є антоніми:
а) Сльозами горю не поможеш.
в) Добро не пропадає, а зло умирає.
б) Говорили-балакали, сіли й заплакали.
г) Вік живи, вік учись.


9. У котрому рядку всі іменники належать до І відміни?
а) Чернігівщина, мама, дітвора, сон-трава, шашлична;
в) зернина, мачуха, ведмежа, недотепа, Ілля;
б) молотарка, комашня, слоненя, шко­ла, гиря;
г) скринька, історія, стежка, Василівна, гор­лиця.
10. В якому рядку правильно подано форми кличного відмінка іменників:
а) прохачу, Сергіє Віталійовичу, панове, Людвігу;
в) сестро Маріє, Юле, Миколо Семеновичу, колего;
б) пане голова, Марино, Володимире, шановний доповідачу;
г) Марусю, Леве Михайловичу, ветеране, хлопче.
11. Вкажіть рядок, в якому зазначено правильну форму:
а) цей студент активніше всіх;
в в) цей студент самий активніший;
б) цей студент найактивніший;
г) цей студент самий активний.

12. У котрому рядку є неправильні особові форми дієслова?
а) кличуть, носимо, горять, продаси, віддаю;
в) уміємо, віддамо, ріжуть, сплять, полють;
б) орють, борешся, даси, падаю, хочуть;
г) заспіваймо, станьмо, боряться, їси, ллється.

13.Правильно подано всі числівники в рядку:
а) восьмастами дев’ятьома, шістдесятьом сімом;
в) вісьмастами шістдесятьма чотирма, ста сорока сімома;
б) п’ятьдесятьома сімома, тисяча семисотий;
г) чотиристами тридцятьма, тисячою

14. Вкажіть речення, у якому є звертання:
а) Мій краю, радосте моя, мене ти вийми із неволі.
б) Ви знаєте, як липа шелестить у місячні весняні ночі?
б) Вода, виявляється, досить холодна.
г) Дозвольте пройти!

15. Вкажіть рядок, у якому потрібно поставити тире між підметом і присудком:
а) Мою подругу звати Оксана.
б) Книга унікальне явище.
в) Він був сином мужика, а став володарем в царстві духа.
г) Але життя не сон, воно не склянка чаю.

16. У котрому з поданих речень є іменний складений присудок:
а) А я таки мережить буду тихенько білії листи.
б) Пахне сосною, пахне м’ятою, житнім хлібом і бджолами.
в) З глинища тягло холодом і запізнілою осінню.
г) Кохана – ніби кущ бузку…

17. Вкажіть рядок, в якому є односкладне безособове речення:
а) У повітрі стало тепліше.
б) Слухай кожного, але не з кожним говори.
в) Пекельний посвист снарядів.
г) Посадили у головах червону калину.

18. Вкажіть рядок, у якому є складносурядне речення?
а) Синє море хвилювалось і кипіло на березі піною.
б) Минали дні, і в спогадах поринали ночі.
в) Повільно, але неухильно весна відвойовувала свої права.
г) Довіра і правда відкриваються нам з найменших років, з колиски

19. Граматичну помилку допущено в рядку:
а) відчинивши двері, діти почали колядувати;

в) перемігши суперника, кияни вийшли до наступного туру.
б) дивлячись кінофільм, несподівано сяйнула блискавка, вдарив грім і почався дощ;
г) відвідавши музей, ми ділилися враженнями від побаченого.

20. В якому варіанті розділові знаки розставлено добре:
а) Проте ми, очевидно будемо змушені відмовитися від пропозиції, висловленої у Вашому листі.
б) Проте ми, очевидно, будемо змушені відмовитися від пропозиції, висловленої у Вашому листі.
в) Проте, ми очевидно будемо змушені відмовитися від пропозиції, висловленої у Вашому листі.
г) Проте ми, очевидно, будемо змушені відмовитися від пропозиції висловленої у Вашому листі.







Білет №10

1. У котрому рядку кожне слово має однакову кількість звуків і букв?
а) черешня, суниця, зап’ястний, єдиний, малювання;
в) приїжджати, ключ, дев’ять, мільйон, тополя;
б) підземний, симпатія, окраєць, ательє, більярд;
г) джміль, потьмяніти, ясність, пісня, щоденник.


2.Вкажіть рядок, в якому вказано форми слова:
а) лебідь, лебідка, лебединий;
в) уночі, ночувати, нічка.
б) килимок, килимка, килимками;
г) перелік, лікування, лікарня, лічба.

3. Разом треба писати кожне слово рядка:
а) пів/Угорщини, напів/зотлілий, танц/майданчик, мікро/організми;
в) нью/йоркський, контр/адмірал, семи/поверховий, всюди/хід;
б) довго/шиїй, південно/американський, військо/полонений, івано/франківець
г) само/стверджуватися, перекотиполе, пів/фінал, суспільно/корисний.

4.У котрому рядку в усіх словах відбулося спрощення приголосних:
а) доблесний, усний, баластний, хвастливий, хворостняк;
в) свиснути, горшка, ченці, очисний, терка;
б) форпостний, корисний, щасливий, улесливий, звісно;
г) зап’ястний, дощок, ремісник, скло, шелеснути.

5.В якому рядку не порушено правила вживання великої літери:
а) Перша Світова війна, Святе Письмо, Міністерство Юстиції;
В) Стрийський Парк, Збройні Сили України, Волинська область;
б) Українська радикальна партія, сузір’я Гончі Пси, Організація Об’єднаних Націй;
г) Франкові поезії, Нобелівська премія, Рентгенівські промені.

6.Яким є значення фразеологізму водити за ніс:
а) сидіти тихо;
в) виявляти справжні наміри;
б) ледарювати;
г) обіцяти, але не виконувати.

7.Лексичної помилки немає в рядку:
а) повернувся зі столової;
в) дбайливе відношення;
б) остальні учасники;
г) доводити теорію.

8.Вкажіть рядок, в якому всі слова діалектні:
а) магістраль, футбол, агент, акція;
в) трембіта, легінь, скриня, подвір’я;
б) ґазда, маринарка, плай, крумплі;
г) чорнобривець, очерет, куліш, кіт.

9.Вкажіть рядок, в якому всі іменники середнього роду:
а) желе, філе, асорті, пенальті, цунамі;
в) загс, АТП, кольє, середовище, дрова;
б) лото, бістро, метро, Гаїті, піаніно;
г) малятко, кліше, перекотиполе, соло, тріо

10.Вкажіть рядок, в якому всі іменники мають форму однини і множини:
а) тінь, вечір, яблуня, серце, село, туман;
в) мозоль, доповідь, хлоп'я, танець, обличчя, від­соток
б) щастя, мед, ромашка, знання, масло, цвіт;
г) міст, ягідка, дарунок, діалог, дріжджі, підпис.

11. У котрому рядку правильно записана відмінкова форма числівника?
а) Р.в. двухсот двадцяти семи.
б) Д.в. дев’ятьомстам дев’яноста восьми.
в) О.в. трьомастами тридцятьма трьома.
г) М.в. (на) шістьохстах шістдесятьох чотирьох.


12. В якому рядку правильно утворені форми імен по батькові:
а) Іванівна, Миколаєвич, Яремівна, Олексійович;
в) Максимович, Ільїч,  Глібович, Валер’янівна;
б) Геннадівна, Юліанович, Миронович, Львівна;
г) Альбертівна, Васильович, Кирилович, Митрофанівна.


13. У котрому рядку всі сполучники підрядні?
а) мов, як...то, та, ні...ні, якби;
в) через те що, немов, щоб, або, проте;
б) коли, тому що, як, так що, для того щоб;
г) ні…ні, в міру того як, якби...то, хоч...але.


14. Вкажіть рядок, в якому є складне речення:
а) Дивлячись на край свіжої ріллі, бачу кінець літа
в) Мати жде і поглядом далеким шукає битий, посивілий шлях.
б) Любі дерева, справжня весна ще далеко, ще за горами.
г) Увечері стало хмаритись, тому смеркало швидко.

15. У якому рядку правильно виділено вставні слова:
а) Може час будувати майбутнє.
в) Він, принаймні, щось зрозумів.
б) Кажуть, що зорі падають, на щастя.
г) Ось-ось, здавалось, будинки заваляться.

16. Вкажіть рядок, в якому потрібно ставити тире при однорідних членах речення:
а) Я полем ішов, і зеленим узліссям, і лугом.
в) Море і сонце вони обоє, як діти.
б) Насправді ж музика – це все і спів, і чистота, і твердість криці.
г) Хочу бачити, чути, любити красу.

17. Вкажіть рядок, в якому є односкладне означено-особове речення:
а) Ой, біжи, біжи, досадо, не вертай до хати.
в) Нестерпний біль пекучого прозріння!
б) Вже почали бити на сполох.
г) Цілісінький день було спекотно.

18. У котрому з поданих речень є іменний складений присудок?
а) Лежать віки, покриті пилом.
б) Кожне його слово було для мене священним.
в) Чом я не маю огнистого слова?
г) Споглядання краси очищає людину від усього поганого.

19. Вкажіть речення, в якому правильно вжито дієприслівниковий зворот:
а) Сонце, зупинившись у зеніті, палить землю вогняним промінням.
в) Прощаючись із друзями, задзвонив телефон.
б) Читаючи книгу, серце завмирає.
г) Їдучи на возі, сонце пекло немилосердно.


20. Вкажіть рядок, в якому є речення в офіційно-діловому стилі:
а) Не оравши і не сіявши, не будеш хліба їсти.
в) Прошу надати мені щорічну оплачувану відпустку.
б) Прошу передати гроші за проїзд.

г) Новела, на відміну від оповідання, більш напружена і динамічна






1 коментар:

  1. Я порекомендую будь-кого, хто шукає кредит для бізнесу, містеру Бенджаміну, який допоміг мені позику на чотири мільйони доларів США для запуску мого бізнесу, і це було швидко. При отриманні позики у них було дивно, наскільки легко їм було працювати. безпечний. Це, безумовно, був позитивним досвідом. Уникайте сюди шахраїв і зв’яжіться з містером Бенджаміном Он. 247officedept@gmail.com. WhatsApp ... + 19893943740. якщо ви шукаєте кредит для бізнесу.

    ВідповістиВидалити